Hoi, je kan echt heel mooi een paardenhoofd tekenen!! Ik heb alleen wat tips voor de manen, probeer de lijnen te volgen van het haar. Daarmee bedoel ik zorg dat het vloeiend loopt en natuurlijk valt. Je bent ook het lijntje van de kaaklijn vergeten weg te gummen, bij de manen.
Bij de voorpluk heb je teveel haren getekend, probeer met schaduw te werken en teken maar een paar details in de haren. Met kleurcontrasten kan je dan schaduw maken.
Op het paardenhoofd doe je al goed, daar teken je ook niet elk haartje appart. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel want het moeilijkste kan je al, haar is makkelijk. Als je maar nooit tekent wat je niet ziet op de foto, is het een licht voorbeeld dan ook weinig detail in de tekening. Dan kan het nooit mis gaan!!
Mooie techniek van tekenen! Wel vind ik de tekening erg flets. Bij de hals is de tekening minder flets, dit vind ik dan ook mooier.
jokenicky
Geplaatst door de TopicStarter: 26-10-11 15:50
bedankt voor de reacties! larrylurex, bedankt! ik heb veel aan je tips! it is me, dat komt puur door de foto, als je hem in RL ziet, zit er veel meer contrast in, dan is alles hetzelfde als de hals, of misschien nog wel donkerder. Ik heb net een andere foto voor je gemaakt: