[TEK] Dirk Benedict

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

[TEK] Dirk Benedict

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 11:28

Ik ga zondag naar FACTS in Gent. En daar ga ik Dirk Benedict (weer :o ) ontmoeten. Ik heb (heel verhaal) met mijn gezin hem prive ontmoet in Londen, na een toneelstuk waarin hij King Rat speelde. Om hem (nogmaals) te bedanken dat hij die tijd vrij heeft gemaakt voor ons, wil ik hem een leuk kado geven. Dus heb ik samen met dochter (6, zij zit op tekenles, niet onverdienstelijk) een foto nagetekend. Dochter heeft het voorwerk (de grote lijnen) gedaan, ik de details en inkleuren. (zij is nu bezig zelf een kopie in te kleuren)

Nu twijfel ik of ik hem mooi genoeg vind.
Wat vinden jullie?
Opbouwens kritiek is welkom. Ik heb examen gedaan op HAVO-top opleiding in Tekenen, maar het is alweer een paar jaartjes geleden sinds ik voor het laatst tekende...

Foto en tekening ter vergelijk
Afbeelding

Tekening
Afbeelding

Op de foto is hij net wat strenger, intenser, gemener.... maar dat krijg ik er gewoon niet in :o Wil ook zeggen tegen Dirk dat ik hem gewoon niet gemeen kan tekenen, omdat dit is wat ik bij hem zie: dat lieve gemoedelijke :7 ZO ken ik hem namelijk (ook achter de schermen dus)

Heb tevens een mooi doosje Nederlandse sigaren gekocht en erop gezegd No Cigars, No Benedict (dat zegt ie zelf altijd) en dan Benedict doorgestreept en er King Rat van gemaakt. Verwijzend naar het feit dat hij die sigaar toegevoegd heeft aan de openingsscene nav ons gesprekje :D
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 19-10-11 18:42, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: tekening -> [TEK]

Pluttersput

Re: Tekening Dirk Benedict

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 11:31

Ik vind hem erg leuk hoor! Denk alleen dat je die bozige blik (alhoewel ik het dat niet echt vindt, maar goed :') ) er in had kunnen krijgen door de ogen wat groter te maken. Ook is bij jou zijn hoofd recht vooruit, maar op de foto iets omhoog.
Toch vind ik die van jou absoluut ook iets hebben, ik weet niet of ik er iets aan zou veranderen :)

*kleine side-note: het is alleen Cigars in plaats van Cigers ;)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 11:38

Dank je.... ja ik vind het zelf echt Dirk. Het is meer zijn echte uitstraling zoals op deze foto:

Afbeelding

En met Kunst ben je een beetje vrij om je eigen gevoel erin te leggen nietwaar. ben wel erg benieuwd naar zijn reactie :o

En tsja die bozige blik... het is echt Dirk in zijn rol. In die rol wordt hij uitgejouwd door het publiek, hij verbeeld het kwade in het stuk. En hoe harder ze joelen hoe beter. Bij deze scene zegt hij zoiets van: You know you love me, you know you LOVE me....

Publiek joelt en booooo-ed hem uit

En dan zegt ie "Well.... You USED to!!!" :+

Hij was echt helemaal in zijn element.

En van cigars weet ik... hihi typefout (meteen aangepast) Het staat gelukkig goed op het doosje :o _/-\o_