[VER] Ondanks dat hun levens zo perfect lijken..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

wendyP

[VER] Ondanks dat hun levens zo perfect lijken..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 20:33

NOA
Veertig ogen kijken me aan, dat zijn dus twintig kinderen. Ik weet niet waarom maar dat was het enige waar ik aan kon denken. Ondanks dat ik toch niet verlegen was voelde ik de spanning nu door mijn hele lichaam gieren. De docent, vraagt of ik nog wat wil vertellen. ‘Uh, Ik ben Noa. Ik kom uit Amsterdam.’ Verlegen lacht ze. Af en toe kijkt ze iemand aan, die draaien dan of snel hun hoofd weg of ze geven me een knikje. Mevrouw de Vries wijst een plekje, naast een meisje met bruine krullen. Het meisje stelt zich wat verlegen voor, ze heet Julia. Als de les begint probeer ik zoveel mogelijk mijn ogen op het boek gericht te houden. Ik voel de ogen prikken in mijn rug. Het uur daarna gaat langzaam voorbij. Het is een saaie docent die me niet eens lijkt op te merken. Terwijl ik me wel gewoon voorstelde. Dan is het pauze, dit voelt zo eenzaam. Ik weet niet waar ik moet staan, niet met iemand gewoon meelopen. Dat is zulk stalker gedrag. Ineens snapte ik de nieuwe mensen uit mijn oude klas wel, die konden ook zo plakken. Maar op een nieuwe school is het ook gewoon spannend. In iedereen geval ga ik niet meteen met iedereen zomaar wat praten. Ik wil nu vrienden die bij me passen, en vrienden willen zijn om wie ik ben. Niet wat ik doe! Ik loop maar naar buiten, ik bel wel even met Amy. Mijn beste vriendin. Ik loop naar een hoekje en leun tegen de muur, met mijn mobiel bel ik Amy. Snel steek ik nog een sigaret op, elke keer denk ik na dit pakje stop ik. Maar het lukt niet. ‘Hé Noa!’ ‘Amy! Alles goed?’ ‘Ja super, met jou? Ben je al op je nieuwe school?’ Ik vertel haar mijn eerste indrukken. Dan worden we bruut gestoord door de bel. Ik loop weer naar binnen en pak snel mijn rooster. Lokaal vijfenveertig, welke kant moet ik nu weer op? Ik probeer helder te denken, ik had net in zestig. Dan is vijfenveertig ervoor. Ik kies voor de kant die ik ook nam voor zestig. Ik kom precies op tijd voor de bel het lokaal in. Terwijl ik mijn ogen langs de plaatsen laat glijden hoor ik een stem naast me. Een meisje met blond half lang haar vraagt ik naast haar wil zitten. Ik plof op die stoel, ze heet Luca. Ze vraagt me het een en ander, ik geef zo neutraal mogelijk antwoord. Over al die persoonlijke dingen zeg ik liever niet al te veel. Dan komt de vraag waarvan ik hoopte dat ze hem niet ging stellen. ‘Ben je verhuisd? Waar woonde je eerst?’ ‘Ik kom uit Amsterdam, ik ben verhuist ja.’ In mijn hoofd zal het nooit verhuisd worden, maar ik houd het bij hun maar op verhuisd. Wat een chaos zeg.. Als we naar de volgende les lopen komt Luca naast me lopen, ze lijkt me wel aardig. Bij deze les heeft iedereen vaste plaatsen. Ik zit dus alleen, gelukkig is het de laatste les van vandaag. Op de fiets voel ik een knoop in mijn maag, nu moet ik echt naar huis.

JANNO
Al vanaf het moment dat ik haar de klas binnen zag komen was ik onder de indruk. Wat een lach, haren. Prachtig gewoon. Meer kon ik ook niet bedenken, ze leek net een gesloten boek. Niet iemand die meteen van alles zou los laten. In de pauze zag ik haar lopen, ze was aan het bellen. Dat maakte me nieuwsgierig, zou ze al een vriendje hebben? Dat zou me niks verbazen, ze heeft vast enorm veel aanbidders. Tijdens de lessen heb ik stiekem gekeken. Uit school zag ik haar weg fietsen, waar zou ze wonen. Met een rotgevoel fiets ik ook maar naar mijn eigen huis. Ik vraag me af waar ik zomenteen straf voor krijg. Ik doe toch nooit iets goed. En inderdaad als ik thuis kom is mijn moeder thee aan het drinken, ze leest een tijdschrift. Ik wordt niet gegroet of iets, zelf niet nadat ik scheld. Vloeken doe ik niet, zo’n klap krijg ik niet graag weer. Waarom ben nou net ik in zo’n christelijk gezin geboren. ‘Mam, praat. Wat heb ik nu weer fout gedaan?’ Ik pak snel uit de kast een zak chips, wat drinken en loop naar boven. Emoties verberg ik net zolang tot ik mijn deur dicht heb. Dan rollen de tranen van zelf. Ik pak de boeken uit mijn tas en zet ze netjes op mijn boekenplank. Mijn kamer is echt netjes, dat hou ik zo goed bij. Mijn was hou ik goed bij. Mijn cijfers kunnen misschien beter, maar bij een acht wordt gezwegen, of het wordt bevestigd met een knikje. Bij een drie wordt er tenminste écht gepraat of geschreeuwd. Huiswerk stel ik uit, eerst maar eens even op twitter. Ik klets met mijn vrienden. Als ze vragen of ik mee kom afspreken moet ik weer nee zeggen, ik mag vast het huis niet uit. Als ze de reden vragen antwoord ik vaag iets over gezeik thuis. Dat klinkt dan nog best wel ‘stoer’, maar was dat het maar. Dan begin ik echt aan mijn huiswerk, ik leer en leer.

NOA
Als ik de poort open zie ik het al, daar zit ze met dat kleintje van hun. Dat deze vrouw nou met mijn vader gaat, ze is net dertig en papa is al vijfenveertig geloof ik. Ik zet mijn fiets in de tuin en loop naar de deur, ik ontwijk een vriendelijke groet van haar. Het is gewoon te vriendelijk. Ik loop naar boven, mijn kamer is klein, er past net een bed en bureau in. De muren zijn gewoon wit, en er ligt zwarte vloerbedekking op de vloer. Dat vond ik wel heerlijk, ik loop er lekker op mijn voeten, zo zacht. Ik kijk uit mijn raam, dit is heel wat anders dan Amsterdam. Het hele huis is anders, daar was het altijd een rommeltje maar hier, hier is het zo netjes. Het lijkt hier veel meer een gezin, hier wordt er voor mij gezorgd. Ze vonden dat mijn moeder dat niet deed, maar ze deed het op haar eigen manier. Helaas wilden ze dat niet geloven en moest ik hier naar toe. Beneden hoor ik mijn vader thuis komen, na vijf minuutjes hoor ik de treden kraken, er komt iemand naar boven. ‘Noa, ben je hier?’ De stem van haar vader klinkt niet heel erg vrolijk. ‘Ja’ De deur gaat open, mijn vader vraagt waarom ik niks heb gedronken, niet tegen Priscilla heb gezegd. Het irriteert mij, eerst zie ik mijn vader een jaar of tien niet en dan wordt er verwacht dat ik meteen braaf de perfecte dochter ga spelen. Ik hou wijs mijn mond, ik ken mezelf goed genoeg dat als ik nu iets ga zeggen ik ontplof. Helaas werkt het toch niet want nu is mijn vader degene die begint te schreeuwen. Hij roept dingen als accepteren, het moet nu eenmaal. Met mijn arrogantste blik op hem gericht doe ik de deur dicht. Ik klap mijn laptop open, even met mijn vrienden praten. Om half zes gaan we eten, ik kijk niemand aan. Eigenlijk doet het best pijn, ik weet zelf ook heel goed hoe het is om genegeerd te worden. Voorzichtig kijk ik op van mijn eten. Mijn blik kruist met die van Priscilla, ik ben bang om haat in haar ogen te zien. Maar tot mijn verbazing krijg ik een knikje. Ik kijk ook even naar het kindje, ze heeft Tara. Ik weet niet precies hoe oud ze is maar ik geloof een jaar of drie. Het eten smaakt me niet, of misschien komt dat omdat priscilla het heeft gemaakt. Ik weet het, het klinkt slecht en ik probeer ook wel van dat gevoel af te komen hoor. Na het eten rook ik snel in de tuin een sigaret, volgens mij keuren ze het niet goed maar het moet gewoon. Bij mijn moeder mocht ik zelfs binnen roken, dat zal ik hier wel missen. Maar misschien ook wel niet, want ik wil ook wel stoppen. Die avond ga ik vroeg naar bed, ik had er eigenlijk op gehoopt dat mijn moeder nog zou bellen. Gewoon zo’n telefoontje van hoe gaat het, leuke klas. Helaas heeft ze dat niet gedaan..

Sorry als het wat chaotisch is maar soms denk ik al verder in mijn hoofd en vergeet ik dat op te schrijven := .

Ayla

Re: [VER] Ondanks dat hun levens zo perfect lijken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 14:48

Ik vind het goed Wen! :)
Het verhaal is duidelijk en mooi geschreven, al zou ik in bepaalde situaties andere woorden gebruiken. In het eerste stukje wisselde je ook van de ik-persoon, naar een gewone verteller (ben even kwijt hoe je dit noemt..) wat ik wel even verwarrend vond, maar in de rest van het verhaal heb je dit wel duidelijk opgeschreven. Ik zou wel oppassen met wat je allemaal opschrijft, niet dat het grof is (totaal niet!) maar bepaalde gedachtes maken het verhaal wat verwarrender, dat vind ik in iig. Verder moet je echt zo doorgaan, want je hebt er talent voor! :+:

Luisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 15:01

Het is leuk geschreven! Hou wel van die verhaaltjes, t begin een beetje chaotisch en hiier en daar wat typfoutjes (ze heeft Tara, ipv heet staat er)
Maar verders erg leuk! Ga door, ben benieuwd naar derest ;)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 18:07

Bedankt, van die ik persoon kan wel kloppen want ik schrijf altijd als een verteller maar ik wilde een keer anders zegmaar :') . Bedankt voor de tips hihi :)

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:32

Het is misschien een beetje rommelig, maar ik vind het wel een erg leuk verhaal, tot nu toe :D
Ik ga dit volgen(:

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 21:51

Ik vind het een leuk en boeiend verhaal, leuk geschreven ook, inderdaad hier en daar een beetje rommelig, maar ik ga het zeker volgen :j

Maaike_Kealy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 02:55

Het verhaal spreekt me aan, dus ik ga 't zeker volgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:57

Leuk geschreven, fijne 'style'.
Maar een enter'tje mag wel hoor :D

Jainy98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:50

Leuk geschreven Wendy, vind het prettig om te lezen! Ga het zeker volgen :D

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:57

Het verhaal spreekt me zeker aan. Leuke manier van schrijven!

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 19:05

Wauw, een supermooi verhaal... Komt er nog een vervolg?

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-11 19:08

ik ben weer bezig, maar had al een tijdje niet gechreven want had het best druk :)

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 15:06

Wanneer komt er een nieuw stuk? :)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 21:03

Tijdje niet geschreven maar ben nu weer begonnen. Plaats dit weekend nog een nieuw stukje

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 19:12

JANNO
Om een uur of zes, als ik net klaar ben met leren wordt ik geroepen. We gaan eten. Tijdens het eten wordt er niet gepraat, dat is een regel. Na het eten Ren ik snel naar boven, het afwassen vermijdt ik liever. Moeten ze maar een vaatwasser kopen, snel klap ik mijn laptop open. Bij hyves typ ik ‘Noa Amsterdam’ in. Ik krijg veel resultaten, ik kijk ze allemaal en dan zie ik er een. Op de profiel foto staat een meisje met lange blonde krullen. Haar ogen kijken speels in de camera, ik staar naar de foto. Ik zit te twijfelen of ik haar uitnodig, straks vraagt ze wie ik ben. En dan? Bij haar ‘wie wat waar’ staat een twitter, ik klik erop. Haar tweets zijn niet onbeveiligd, voor ik het weet lees ik mee. Ze tweet veel dus ik vermaak me wel. Ineens gaat mijn kamerdeur open, het is mijn zus. Ze is zestien en echt mijn ouders lievelingetje. Ze doet nooit iets verkeerd. ‘Als ik jou was zou ik sorry gaan zeggen tegen papa en mama hoor.’ ‘Waarom? Ik weet niet eens wat ik fout deed..’ Mijn zus zucht, ik weet wel hoe ze erover denkt. ‘wie is dat meisje?’ Ik wordt rood en klik de twitter pagina snel weg. ‘Gewoon iemand van school.’ Zijn zus loopt weg. De volgende ochtend is mijn moeder de eerste die weer met mij praat. Ze wenst me succes op school. Ik voel dus ook heerlijk als ik naar school toe fiets!

NOA
Ik zit lekker te computeren, ik spreek al mijn vrienden weer op twitter en MSN. Als ik ga slapen, loop ik nog even naar beneden. Priscilla en Papa zitten samen op de bank televisie te kijken. Ik blijf in de deur opening staan. ‘Noa, wil je nog een kopje thee?’ Priscilla loopt met haar kopje naar de keuken. Laat ik maar eens gezellig doen. ‘Ja is goed.’ Ik ga aan de andere kant van de bank zitten, ver van mijn vader weg. Ik voel zijn blik maar negeer het schuldgevoel. Als Priscilla er weer bij komt zitten met thee voelt het wel beter. Stiekem mag ik haar wel, maar voorlopig laat ik dat nog niet merken. Na een kwartiertje zeg ik welterusten en verdwijn naar boven. Die nacht slaap ik wat onrustig, ik ben zenuwachtig voor morgen. Die ochtend sta ik weer extra lang voor de spiegel, alles moet gewoon perfect. Onder het ontbijt lijkt iedereen druk te zijn, Priscilla is druk met de kleine Isa. En papa zit in de stress want hij heeft koffie op zijn overhemd gemorst. Ik eet even snel een broodje en verdwijn dan weer naar boven voor mijn boeken, schoenen en een haarelastiekje. Op de fiets heb ik lekker mijn muziek in. Vanaf vandaag stop ik met roken, ik hoop dat het gaat lukken. Op school ga ik snel naar mijn kluisje, het voelt best eenzaam. Op mijn vorige school werd ik meteen begroet maar hier, hier wordt ik niet eens gezien. We beginnen met Frans, dit keer kan ik lokaal honderd achtentwintig wel vrij snel vinden. Ik ga zitten, ik bestudeer mijn klas genoten, hopelijk zo onopvallend mogelijk. Ik vraag me af of ik me hier ooit thuis ga voelen. Het beangstigd me wel een beetje, straks krijg ik helemaal geen nieuwe vrienden.. Als ik in de eerste pauze naar buiten wil lopen komen Julia en Luca naast me lopen. Ik voel me opgelucht, hoef ik niet nog een pauze alleen te zitten. We kletsen gewoon over van alles. Ze vragen wel wat over waar ik vandaan kom, hier antwoord ik niet echt op.

JANNO
In de pauze sta ik bij mijn vrienden, ze roken bijna allemaal. Meestal sla ik het af als ze het vragen, als mijn ouders er achter zouden komen. Nu niet, ik rook met ze mee. Het is stom, dat weet ik wel maar ik wil niet dat ze me een watje vinden. Na de pauze zit ik naast een paar vrienden, ik heb de smaak nu wel te pakken van stoer doen en moet me die les melden. Een rode kaart, hoe ga ik die thuis laten zien? Toen ik de deur uitliep keek ze me na geloof ik, ik had in ieder geval oog contact met haar. De volgende les sta ik veel in de belangstelling, mijn klasgenoten vonden het onterecht van de docent, ik voel me gaaf. Dit gevoel had ik er wel voor over! De volgende pauze sta ik weer buiten met mijn vrienden, ik heb goed uitzicht. Ze blijft me verwonderen, die lange haren en die grote ogen waar ze mee rond kijkt. Julia en Luca zitten naast haar, ze lijken het best goed te kunnen vinden. Ik weet niet waar ik de moed vandaan haar maar ik loop naar ze toe en spreek Julia aan. Ik vraag wat we zomenteen hebben. Vanuit mijn ooghoeken gluur ik naar haar, maar ze kijkt me niet aan.

NOA
Ik ben blij als we de volgende pauze buiten gaan zitten, lekker wat frisse lucht. Ik kijk naar een groepje dat in het midden van het plein staat. Een paar jongens zitten in onze klas, een paar meisjes herken ik ook wel. Ze staan allemaal te roken en zich uit te sloven, waar ze zin in hebben. Het is zo vermoeiend om steeds maar je best te doen en je grenzen te verleggen. Julia en Luca praten veel met elkaar ik val er een beetje buiten. Dan komt er een jongen naar ons toe lopen, het is dezelfde jongen die uit de les werd gestuurd. Als hij bij ons staat heb ik geen zin om hem aan te kijken, dat stoere gedrag spreekt me totaal niet aan. Dan gaat mijn mobiel af, Amy belt. Ik neem op en loop een eindje weg. Het voelt lekker vertrouwd om weer met Amy te kletsen, ze vertelt van alles en vraagt hoe het thuis gaat. Ik vertel dat het vreemd is en natuurlijk dat ik aan het stoppen ben met roken. We spreken af om allebei te stoppen, het doet me goed dat ik nu echt steun heb. De rest van de dag vliegt voorbij en voor ik het weet doe ik de poort open. Ik zie en hoor niemand, ik heb geen zin om te roepen dus pak ik wat eten en drinken en verdwijn naar boven. Na een uurtje komt mijn vader naar boven, hij kletst even wat over school. Ik zeg dat ik het er wel naar mijn zin heb en het gesprek is snel afgelopen. Die avond kom ik niet in slaap, ik denk terug aan alles. Ik probeer mijn gedachten naar iets leuks te leiden maar ik moet steeds maar aan mama denken. Waarom heeft ze niks van zich laten horen, waarom is het zo ver gekomen dat ik nu bij papa moet wonen?

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 18:32

Een stipje. Leuk verhaal :D

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 10:05

Leuk wendy!
Ben nu al weer benieuwd naar het volgende deel!

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 15:13

Leuk! Ik volg! :)

wendyP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-12 20:31

Bedankt! Volgende deel duurt nog wel eventjes want ben ook met een ander verhaal bezig :o .