1. Vind ik erg fijn om te zien. Kleurbalans vind ik mooi gedaan, niet te donker en ook niet overbelicht. Wel had ik 'm liever wat meer uitgezoomd gezien, vooral aan de linkerkant. Het zwart-witte vind ik hier zeker wel wat toevoegen.
2. Ik vind het een erg mooie compositie. De belichting vind ik minder mooi, wat je (denk ik?) probeert met het donkere te spelen vind ik hier niet mooi gelukt. De schaduwen vallen verkeerd en je ziet te weinig van haar gezicht. Het idee opzich is leuk, maar ik vind het minder goed uitgewerkt. De oorbel en het kettinkje vind ik ook afleiden, het past niet bij de stijl van haar haar.
3. Deze vind ik helaas ook te donker. De schaduwen zijn niet goed gevallen. De belichting had je wat mij betreft wat meer van de voorkant mogen laten komen, zodat haar gezicht beter belicht was. Ook lijkt ie niet helemaal goed scherp, maar dat kan ik ook verkeerd zien, de foto's zijn natuurlijk niet zo groot.
Al met al voor je eerste keer in een studio zeker niet verkeerd (:
Mooi hoor, knap voor de eerste keer. Ben zelf ook maar een amateurtje/hobbyist, dus qua commentaar.... kan alleen zeggen dat ik van de 2e foto graag wat meer van het rechteroog (voor ons linker) had gezien, die kant vindt ik dus wat te donker, wat bij de 3e foto wat mij betreft weer veel beter is. Leuk hoor, dat je een studiootje hebt om nu te kunnen oefenen. Veel plezier ermee!
Bedankt voor het commentaar. Heb de 2e zelf juist nog iets donkerder gemaakt omdat ik dit spannender vind. Vind het grappig dat jullie dat juist niet hadden gedaan.
Als je naar 'r blik kijkt kan dat donkere inderdaad wel meerwaarde hebben, al vind ik het hier gewoon té donker. Ik mis de details in het gezicht, die dat spannende juist extra maken.
Eerste: Prima foto, jammer van die schouder. Je hebt mooi gebruik gemaakt van het licht! Tweede: Gewoon leuk, geen opmerkingen. Derde: Heel knap licht gebruikt!
NewYork
Geplaatst door de TopicStarter: 24-10-11 08:21
Amina22 schreef:
ik vind de tweede juist de mooiste al zou ik misschien toch wat licht in het linkeroog hebben gezien, nu is het zo een zwarte 'bol'
Dankje. Ik ga het eens uitproberen van de week.
@passieAppel Dankje voor je commentaar. Bedoel je bij foto 1 dat de schouder wat opgetrokken is?