bezig. ik werkte redelijk gedetailleerd, aangezien ik alleen maar de ogen en een stuk neus had gedaan

maar goed, zei mijn vader, dat ik hier later niks zou mee zijn.
hij vond het wel mooi (tekent zelf ook) heel gedetailleerd, precies en gewoon wel goed getekend, maar dat het nu geen nut meer heeft moest ik hier in door willen gaan.
dat nu om iets te verkopen (zie tuymans, en andere kunstenaars nu) je vooral een idee nodig hebt.
dat bij wijze van spreken (alhoewel dit ook realiteit is) 2 lijntjes op een doek, grote Kunst zijn, en je heel veel
geld mee kunt verdienen, zolang je het kan verkopen.
dat het precieze natekenen of portretteren niet meer gevraagd is, dat je daar geen geld meer voor krijgt, ook al ben
je er 10x langer aan bezig geweest.
nu zie ik hier ook heel veel portretten van paarden etc.. vaak prachtig nagetekend. maar is dit dan ook niet echt kunst? of niet gevraagd, ik zal het zo zeggen.
dus mijn vraag is eigenlijk , wat is je mening hier over, wat vind je van nieuwe kunstenaars vs. oude kunstenaars?
en vind je deze kunst van 3 lijntjes ook echt Kunst? wat telt er voor jou? het idee, het aantal uren, de moeilijkheidsgraad, ...?
groetjes

Ik wil weet wat ik ermee zoek en dat is genoeg. Iedereen die het ziet, mag er zijn eigen interpretatie en fantasie aan geven.