Tekenopdracht gekregen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

Tekenopdracht gekregen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 11:28

...van Eef93 hier op bokt om haar overleden paard te tekenen, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen... Denk dat ik het verpruts ofzo... Ik krijg er wel dik voor betaald, dat wel! Denk dat ik mijn tekenspirit kwijt ben |(

Ciinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:39

Met de schets :+ .

Gewoon beginnen, goed je best doen en kijken waar je weer uitkomt.
Als je echt denkt dat je het niet lukt zou ik er zelf niet aan beginnen, het is natuurlijk voor de eigenaar niet niks om een tekening van een overleden dier te maken. Denk er goed over na, geld is natuurlijk niet het belangrijkste.. Het resultaat, die moet het maken!

IcePrincess

Re: Tekenopdracht gekregen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:42

Idd beginnen met schetsen, gewoon wat houdingen en verhoudingen zoeken. Dan kies je uit je schetsen degene die je het mooiste vind en die ga je uitwerken, gewoon lekker in je eigen stijl :j .

Niet teveel nadenken, gewoon doen ;) .

CaPrIoLe`79

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 11:50

Als je zo bang bent om het te verprutsen kun je afspreken dat de tekening alleen afgenomen hoeft te worden als je opdrachtgever blij is met het resultaat. Misschien dat je dan zekerder bent en gewoon lekker je eigen ding ermee doet? En dan gewoon net zo aan de slag als dat je met al je andere tekeningen gedaan hebt! Die spreken je opdrachtgever blijkbaar aan en daarom heb je nu deze opdracht gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:03

Als je 'm verprutst begin je opnieuw :D
Ik weet niet hoelang je de tijd hebt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 12:09

passieAppel schreef:

Ze werkt hier maar een paar maandjes (stage) dus eigenlijk wel ASAP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:51

HorseyDude schreef:
passieAppel schreef:

Ze werkt hier maar een paar maandjes (stage) dus eigenlijk wel ASAP.

ASAP?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 12:52

Zo snel mogelijk @ passieAppel. Soms typ ik wat te snel :D

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:53

as soon as possible ;)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:53

Ik zou gewoon proberen te schetsen, zo veel mogelijk tot je er tevreden mee bent. En dan verder gaan uitwerken. Maakt niet uit als het in het begin even niet meer lukt. Daar moet je gewoon terug in komen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:24

Mijn eerste opdracht was ook echt een puinhoop, juist omdat ik zo báng was er een puinhoop van te maken. :') Dus inderdaad: niet teveel denken dat het ineens 'perfect' moet, je opdrachtgever heeft jou immers gekozen omdat je gebruikelijke, eigen stijl haar aanspreekt. Opdrachten doen is hartstikke leuk, komt vast wel goed dus! +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:29

HorseyDude schreef:
Zo snel mogelijk @ passieAppel. Soms typ ik wat te snel :D

Aha :Y)
Maar heb geen oplossingen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:35

Niet aan het geld denken of het bedrag lager maken. (dik betaald klinkt als een hoop geld)
Ik vraag zelf misschien te weinig voor mijn schilderijen, maar dat maakt de druk ook een stuk minder. :)

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 19:15

niet vertellen op internet dat je dik betaald krijgt, dat is niet professioneel. Als ik opdrachten teken voor mensen maak ik goede afspraken. Wat verwacht de opdrachtgever, hij/zij kent werk van jou en heeft wss vertrouwen in jou. Je kan zeggen je betaald bijv. eerst een deel van het geld, dat is de opdrachtgever sowieso kwijt.. mocht ze niet tevreden zijn met het eindresultaat kan er nog wat aan gedaan worden, is het dan nog niet goed.. ja pech deel van geld kwijt, geen werk. Vind de opdrachtgever het wel mooi? Dan maakt hij/zij rest van het geld over:) Zorg ervoor dat je altijd tussendoor je werk met copyright stuurt. Goede afspraken maken is heel belangrijk! Je mag best aardig wat voor je werk vragen, maar je moet gewoon heel duidelijk zijn!

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-11 09:06

eerst overleggen idd met de opdracht gever, dan beginnen met ''groffe schets'' dus zo'n beetje alle belangrijkere lijntjes, en dan tot slot licht in val toevoegen ( hoeft niet per see maar vind ik wel makkelijk) en dan gewoon 'kleuren tot je er bij neer valt':D