Garantie op sluitermechanisme gebruikte camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Garantie op sluitermechanisme gebruikte camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 19:18

Ik heb een tweedehands Canon EOS1 marc 2 gekocht vorig jaar en na 8 maanden ging het sluitermechanisme kapot, volgens de zaak is dit pech en zijn de kosten voor mij, ze willen me wel tegemoet komen maar ik vraag me af of dit niet binnen de garantie valt ? Bij verkoop garandeerde de verkoper me dat ik hier zeker 80.000 foto's mee kon maken voordat er zaken vervangen moesten gaan worden of dat ik problemen met de camera kreeg, ( volgens hem kon de oorzaak van dit probleem vocht en vuil zijn ) nu is hij spatwaterdicht en ik schat in dat er nu 100.000 foto's mee zijn gemaakt. De kosten zullen nu uitkomen tussen de 300-600 euro, ik heb vorig jaar 1100 euro voor de body betaald.
Heeft iemand weet van garantiezaken met camera's ?

Rennie89

Re: Garantie op sluitermechanisme gebruikte camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:22

ik heb met mijn 50D denk ik nu toch wel iets van 150.000 tot 200.000 foto's gemaakt, heb em 2 jaar, en merk nu wel dat die er soms echt moeite mee heeft :j studio doet die het prima maar met actiefoto's als ik bijv eff geen zin heb om te timen en dus blijf klikken word die opeens traag en begeeft die het en moet die opladen. Na een jaar hoord een camera dit niet te vertonen lijkt mij...

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:46

Heb je garantiepapieren? Als er niks op papier staat ben ik bang dat je naast het net zult vissen en ben je afhankelijk van alle goodwill die je kunt krijgen. Je hebt hem 2e-hands gekocht? Hoe oud is de camera officieel dan? Dat de fotozaak je tegemoet wil komen vindt ik op zich al netjes. Hoop dat je tot een oplossing kunt komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 19:46

Garantie zal er waarschijnlijk niet meer op zitten, wat nog wel kan is hem laten repareren en de reparateur vragen om coulance aan te vragen bij Canon. Ze zullen dan controleren hoe veel foto's er met de camera gemaakt zijn en als de sluiter te vroeg kapot is gegaan, zal deze kostenloos worden hersteld.

De vraag is natuurlijk wel óf de sluiter inderdaad te vroeg kapot is gegaan. Dit valt wel te checken, als je mij een originele CR2 toestuurt zou ik het naar schatting (ik geef geen garanties, maar dan heb je een idee) kunnen nakijken.

Gezien de winkel waar je hem hebt gekocht goodwill toont zou je misschien ook aan hen kunnen vragen of zij de camera voor je willen aanbieden en of zij het verzoek tot coulance kunnen indienen, wellicht dat hen dat wat minder moeite kost (uit naam van een winkel) dan dat dat jou zou kosten.

Lees ook dit artikel eens door: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... ark_ii.asp

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 10:38

dank je nouks, hier kan ik wat mee, we gaan aan de gang met de coulance van canon, jee je maakt mijn dag weer goed

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 11:14

heb gebeld met de reparatie, hij wordt gehaald en zoals het er nu uitziet valt hij binnen de coulance, top !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 11:29

Mooi zo!! :)