[!] [TEK] The Core

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

[!] [TEK] The Core

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 22:08

Sinds ik mijn afwijzing hebt ontvangen van de kunstacademie werk ik eigenlijk niet meer aan mijn portfolio.
Ik studeer nu Creatieve Therapie, en daar ben ik heel erg druk mee bezig.

Wel kijk ik zo nu en dan nog op UK, want het liefst zou ik nog verder willen werken, maar dit lukt moeilijk door tijdgebrek.
Bij deze plaats ik maar weer ik werkje van mij. Een stuk simpeler dan gewoonlijk, maar ik wil er graag 'in' blijven. Tips en meningen kan ik altijd blijven gebruiken.

Deze is nog van voor de zomer. Een klein gevoelstekeningetje. Het is wel bekend dat ik van rare verhoudingen houd. Van mij hadden de benen alleen een stuk langer gemogen. En ik stoor me aan het lage contrast.
Dit zou een mogelijke optie kunnen zijn om verder uit te werken, wanneer ik weer tijd heb.

Afbeelding

Afbeelding

LeonieL

Re: [!] [TEK] The Core

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 14:54

Balen dat je niet aangenomen bent,.. maar Creatieve Therapie, bevalt dat? En wat kan je er uiteindelijk mee?

Ik heb dat namelijk op mijn lijstje ingevuld (moest voor school een lijstje maken met welke opleidingen ons iets leken.)

ontopic: Ik vind dit een mooi werk. de benen mogen idd wat langer, juist omdat die armen zo absurd lang zijn,.. ik vind hem leuk! Zeker niet stoppen!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 17:12

Dankjewel. :) Helemaal stoppen wil ik ook niet, maar ik lig momenteel wel aardig stil. Ik kan het vast wel weer een keer oppakken.
Ik stuur je een Pb over Creatieve Therapie! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 17:33

Jaa, weer een werkje van jou! Hoewel jouw werken totaal niet in 'mijn straatje' passen, blijf ik ze altijd fascinerend vinden. Ze zijn altijd origineel, hebben iets absurds en boeiends over zich en roepen altijd een bepaald gevoel bij me op, dat maakt het interessant :) Ze zullen spijt krijgen dat ze je niet hebben aangenomen! :P

Ik vind het concept weer heel tof, leuk ook dat je een subtiele 'spotlight'achtig iets hebt getekend. Ik vind de compositie vooral onderaan wat te krap; nu lijkt het net alsof je de benen er in "gepropt" hebt door gebrek aan ruimte. Verder vind ik 'm heel tof!

En nog een tipje. Als je doelstelling is om figuren te tekenen met de menselijke anatomie, maar dan met andere proporties e.d. zoals ik vaker van je gezien heb, dan raad ik je aan om het menselijk skelet nog eens goed onder de loep te nemen. Dat de verhoudingen absurd zijn stoort me totaal niet, dat hoort ook bij je tekening, maar ik mis stiekem een botje in beide onderarmen (radius) en kijk een beetje vreemd tegen de wervels en knieen aan. Maar als je die intentie niet hebt dan hoeft dat natuurlijk niet :)

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 17:54

Bedankt voor de reactie!
Over die opgekropte compositie heb je helemaal gelijk. het begon namelijk bij een schetsje.. haha, dus ik had totaal geen rekening gehouden met het vel papier. Erg slordig, vandaar die benen en die voeten zo.
En over dat skelet, heb je helemaal gelijk in. het lijkt me ook echt geweldig om meer model te tekenen enzo!
Hopelijk gaat dat er ooit nog van komen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:35

Haha ik herken het wel hoor. Ben je gedachteloos aan het schetsen en opeens wordt het iets en past het niet op papier :+ Mocht je er ooit tijd voor vinden dan krijg je dat skelet vast snel onder de knie; denk dat je er baat bij zult hebben :j

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 07:44

ik houou van jou werk! hoop dat je deze tekening ooit weer ´nieuw leven´ in zal blazen door hem nog een keer te tekenen..

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:27

Fascinerend weer, al is het niet mijn stijl, je blijft toch kijken :j . Wat ik ook fascinerend vind is je piercingproject.... AUW! ;(

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:33

ik zag de [!] en ik dacht, hé nieuw werkje van Red_Savage xD ziet er leuk uit hoor! Of nouja, leuk is natuurlijk anders, maar ik vind 'm wel fascinerend

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 18:59

Dankjewel alledrie!
Ik hoop ook dat ik snel weer eens de tijd vind om weer eens een volledig schilderij te maken. Nu kom ik steeds niet verder dan een uit de hand gelopen schets. -O-
Wel heb ik wat werk wat ik maak op mijn opleiding. Daar zou ik eventueel ook nog iets van kunnen plaatsen, al ben ik me niet zeker of dat wel helemaal UK waardig is.

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:32

Niet stoppen hoor! Gewoon lekker een schetsboekje bij de hand houden om af en toe in te krabbelen ofzo en dan later uitwerken :j
Vind dit beeld opzich ook mooi, maar nog te minimalistisch om iets over te zeggen. Vind de verhoudingen gaaf. Ik moest meteen denken aan we are the nobodies van Marilyn manson, deze tekening roept bij mij hetzelfde gevoel op als zijn tekst in dat nummer en dat is een compliment ;) :)) Gaaf gedaan weer hoor!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 19:35

Nou fijn om te horen dat dat een compliment is :D Ben niet zo bekend met Marilyn Manson, vandaar. :))

Het is ook erg minimalistisch.. ik zou het echt fijn vinden om het eens helemaal uit te kunnen werken. Maarja, de tijd he.. :=

Ik hoop zelf ,dat nu het toch niet meer voor een toelating is, dat ik nog meer aan mijn eigen stijl kan werken. :)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 12:30

janique schreef:
Ik moest meteen denken aan we are the nobodies van Marilyn manson, deze tekening roept bij mij hetzelfde gevoel op als zijn tekst in dat nummer en dat is een compliment ;) :))

ja klopt! Het roept bij mij ook eenzelfde gevoel op inderdaad. Aan de ene kant geeft het me de kriebels maar het blijft wel fascineren.. het is wel echte kunst