Resultaat: een behoorlijke hersenschudding, en de nodige breuken en verbrijzelingen in m'n gezicht.
Gevolg: geen school, geen paarden en eigenlijk alleen maar in bed liggen en bezigheidstherapieën verzinnen.Eén daarvan is schilderen geworden.
Ik vond tekenen altijd al heel erg leuk, maar ik had nooit tijd om het veel te doen. En zoals bij elke vaardigheid ook bij tekenen, oefening baart kunst. Nu ben ik voor het eerst ook gaan schilderen, er inspirerend en therapeutisch
.Ik ben dus nog beginner, houdt daar een beetje rekening mee
.De blauwe woorden zijn linkjes met de tussenstappen! [klikken
?]Als eerste ging ik een weiland schilderen met acryl verf op papier.
het eerste begin
1.
iets verder
klein beetje verder
en weer
kleine verandering
and again
en verder
omdat het papier ging krullen heb ik het zo gedaan
en tot zover, helaas ben ik een ster in dingen niet af maken
2.
Vervolgens wilde ik een foto naschilderen van Movie en mama, met acryl op doek.
de foto

allereerst een schets op een papiertje
iets uitgewerktere schets op papier
begin schets op doek
de potloodschets op het doek
3.
begin achtergrond
meer dan groen alleen
achtergrond 'af'
grijze billen
poging tot appeltjes..
eerste been
vier benen, zadel en haar
detail zadel
detail benen 1
detail benen 2
tot zover, ook (nog) niet afgemaakt..
4.
groter!
detail vest
Toen was ik dat halve werk zat en besloot ik het mezelf en m'n geschudde hersens niet zo moeilijk te maken dit keer. Het werd een vrolijk plaatje met acryl op doek.
stap 1, de schets met pastelkrijt
5.
achtergrond!
inkleuren 1
inkleuren 2
bijna klaar
afgewerkte versie
KLAAR
6.
Vervolgens heb ik een studie gemaakt van een foto van mij en m'n paard. Met pen en grafietpotlood.
overzicht
details onder de knie krijgen
7.
vergroot 1
vergroot 2
En toen kreeg ik van mijn tante voor m'n verjaardag aquarelverf. Super leuk spul! Gelijk een bedankt kaartje geschilderd, nog heel erg uitproberen..
8.
Toen ging ik het ook op doek proberen met aquarel. Ik ben gewoon begonnen en liet mijn fantasie de vrij loop.
begin
9.
rode gloed
Resultaat!
10.
DETAIL 1
DETAIL 2
Ik had de smaak te pakken en ging nog een keer met lege gedachten en aquarel tekeer op doek.
begin
10.
begin voorgrond
nogmaals
detail
RESULTAAT
11.
detail
de verhoudingen kloppen niet, maar aangezien ik het niet meer kon veranderen heb ik nog een klein mensje toegevoegd. Vind het uiteindelijk wel een liefdevol plaatje.
En tot slot mijn favoriet, dit kaartje heb ik opgestuurd naar een goede vriendin. -ook aquarel-
12.
13.
Ik hoop op leuke reacties, en ik hoop op opbouwend commentaar.
Heb veel moeite gedaan om alle stappen in linkjes te plaatsen, zodat er misschien mensen zijn die me daarmee kunnen voorzien van tips.