Hoe schilderijen stofvrij opslaan / laten drogen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

highwaykind

Hoe schilderijen stofvrij opslaan / laten drogen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-11 11:04

Ik heb inmiddels een aardig stapeltje schilderijen die of af zijn, of waar ik ooit nog mee verder wil, die me behoorlijk in de weg beginnen te liggen.
Maar hoe berg ik die op zodat ze kunnen drogen zonder een laag stof te vergaren, en zonder dat de doeken die nog nat zijn tegen wat aan komen?

Zijn hier betaalbare opbergsystemen voor (of dure die zelf na te maken zijn met wat ducttape en spijkers..?)

Wat ik zelf bedacht had was een MacGyver systeem van 2 latten tegen over elkaar met spijkers erin waartussen de doeken kunnen staan, en dan met een stuk plastic/deken erover tegen het stof, maar ik denk dat spijkers niet lang genoeg zijn (en dan prikt de bovenkant van de spijker in het doek, of het doek kantelt eruit/tegen een ander doek aan).

Het kan niet iets zijn dat in lengte/hoogte beperkt, doeken van 40x50 tot 100x80 moeten er in passen, maar het zou wel een bestaand voorwerp kunnen zijn dat eigenlijk voor wat anders gebruikt wordt (mijn moeder opperde een wasrekje waar je de doeken met een punt naar beneden in zou kunnen 'zetten' als je het rekje ergens op legt, maar dat is niet het meest efficiënt qua ruimte - wijde opening tussen de spijlen, ding moet ergens op, en de doeken kunnen er niet allemaal recht in).

Heeft iemand (betere) ideeën?
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 10-10-11 13:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag uit de titel verwijderd, is niet nodig.