[VER] Ranch Butterfly.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Emily_

[VER] Ranch Butterfly.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 16:37

Hoi bokkers!
Na wat twijfelen heb ik besloten om mijn verhaal toch maar op bokt te zetten. Waarschijnlijk staan er wat fouten in, ik ben pas 12 dus heb niet zo veel ervaring met verhalen schrijven. Commentaar en tips zijn altijd welkom maar hou het vriendelijk. :)
Veel lees plezier! :D

Op het platteland, net een stuk buiten Roosendaal, ligt Ranch Butterfly.
Ranch Butterfly is een opvangcentrum voor verschillende paarden en sportpaarden die met pensioen zijn.
Sommige paarden worden nog gereden, door de zusjes Lisa en Ellis.
De paarden worden goed verzorgt en behandeld.

Hoofdstuk 1.
Het is een mooie zomerdag op Ranch Butterfly. Met moeite komt Lisa uit haar bed. Ze trekt snel haar schoolkleren aan, en kamt haar lange bruine haar. Vandaag is het eindelijk de laatste schooldag voor de zomervakantie. Lisa loopt de trap af, en ondertussen roept ze naar Ellis dat ze ook wakker moet worden. Beneden staat hun moeder Marie al te wachten. "Goedemorgen, ik heb al boterhammen gemaakt, dus pak er maar een. Heb je zin in je laatse schooldag?" "Ja eigenlijk wel. Dan heb ik meer tijd voor de paarden. En dan kan ik eindelijk meer trainen met Blaze. Binnenkort zijn er weer wedstrijden." antwoord Lisa. Blaze is haar eigen pony. Ze is een mooie, witte Welsh merrie. Lisa rijd er dressuur- en springwedstrijden mee. Ook Lisa's zus Ellis rijd er op, maar geen wedstrijden. Vooral buitenritten vind Ellis leuk om te doen met Blaze.
"Hoi! Ik ga zo even de paarden voeren." zegt Ellis die net beneden gekomen is. "Ho ho, voer eerst jezelf maar!" lacht Marie. Snel eten Lisa en Ellis hun boterhammen op. Eigenlijk lijken de twee zussen qua uiterlijk niet op elkaar, Lisa heeft lang bruin haar en blauwe ogen, en Ellis heeft kort blond haar en diep bruine ogen. Maar hun karakter is wel hetzelfde.
"Ik ga ook mee, dan haal ik Blaze uit haar stal en zet haar in de paddock. Anders gaat ze weer zo vervelend doen." verzucht Lisa.

Even later lopen Lisa en Ellis samen naar de binnenstallen. Uit de 8 stallen komen paardenhoofden. "Hallo, jullie ook lekker geslapen?" lacht Ellis. Vanuit de achterste stal, waar Blaze staat, klinkt een hinnik. "Ja dus." Ze lopen helemaal naar achter, waar een voerhok en een zadelkamer zijn. Allebei scheppen ze 4 emmers voer vol. "Doe jij de rechterkant? Dan doe ik de linkerkant." zegt Lisa. "En daarna de buitenstallen, wil jij die alleen doen? De achterste 2 buitenstalle staan leeg dus je hoeft maar 4 emmers te dragen. Dan kan ik Blaze ondertussen in de paddock zetten." voegt ze er snel aan toe. "Ja hoor, geen probleem!" antwoord Ellis. Lisa zet 3 emmers in de stallen van de paarden. Dan doet ze bij Blaze het halster om en neemt haar, en een emmer voer mee naar de paddock. "Zo meisje, eet smakelijk." Daarna loopt ze weer het huis in. "Mam, doe jij om 9uur alle paarden naar buiten? Om 1 uur ben ik weer terug van school. Dan bel ik de mensen terug die gebeld hadden om dat paard hier heen te brengen." "Dat is goed. Ik heb nog contact gehad met de eigenaresse, mevr. van Waal. Ze hebben nog wat informatie gemaild. Het paard is een Deense Knabstrupper van 22 jaar oud. Ze heet Ginger en is speciaal gefokt voor dressuur. Jullie kunnen er ook zo'n 3 keer per week op haar rijden. We zien nog wel als ze hier is." antwoord Marie. "Oke, ik ben benieuwd!" Ook Ellis is weer binnengekomen. Allebei pakken ze hun schooltassen en lopen de deur uit. “Doei mam, tot straks!” roepen ze in koor.

De tijd die Lisa en Ellis op school zitten gaat snel voorbij. Voor hun gevoel zitten ze er pas net, maar nu mogen ze weer naar huis en is het eindelijk zomervakantie. Ze pakken hun fiets en rijden naar huis.
“Nou, de tijd ging best snel voorbij hé?” zegt Lisa. “Ja het ging echt snel! Maar toch ben ik blij dat we zomervakantie hebben. Dan kunnen we wat meer met de paarden doen.” antwoord Ellis.
Ineens wordt Lisa gebeld. Ze neemt op en kijkt blij naar Ellis, maar zegt nog niks. Als ze uiteindelijk haar mobiel weer terug in haar zak heeft gestopt, kan Ellis haar zicht echt niet meer inhouden. “Vertel op! Waarom ben je zo blij?” vraagt ze aan Lisa. “Dat was mam, ze belde om te zeggen dat dat nieuwe paard er al is! Ze zei dat Ginger, het paard, net nadat we weggingen is gebracht. Ginger lijkt helemaal niet zo oud, en kan nog goed gebruikt worden om te rijden. Maar niet elke dag natuurlijk. Bij haar eigenaresse werd ze nog 4 keer per week gereden, maar nu is het beter om maar 1 of 2 keer echt intensief te rijden en dan nog 1 keer een buitenritje. Natuurlijk gaat het daar niet echt om, mam vindt Ginger gewoon geweldig!” antwoord Lisa blij. “Nu wil ik Ginger echt heel graag zien hoor!” zegt Ellis, ook heel blij. Allebei gaan ze steeds sneller fietsen zonder maar een woord te zeggen.

Als ze thuis gekomen zijn staat er in de wei langs de oprit een heel mooi gevlekt paard in de wei. Ze staat heel rustig te eten, en het lijkt alsof ze zich al helemaal thuis voelt.
“Wow, dát is een knap paard!” zegt Ellis vol bewondering. “Zeg dat wel!” antwoord Lisa, terwijl ze van haar fiets stapt. Ze zetten hun fiets in de schuur en lopen naar het hek van de wei. Ze gooien hun tas op de grond en gaan op het hek zitten. “Nu snap ik dus waarom mama zo enthousiast was! Ik had niet verwacht dat Ginger zo mooi zou zijn. Zullen we maar naar binnen gaan en meer informatie vragen?” zegt Lisa.
Samen lopen ze naar binnen. Hun moeder, Marie, komt net de woonkamer in. “En, wat vinden jullie van Ginger?” vraagt ze aan de twee meiden. “Echt een mooi paard!” zeggen Lisa en Ellis tegelijk. “Ik wist wel dat jullie haar leuk zouden vinden! Mevr. Van Waal heeft best veel over Ginger verteld. Ze zou het leuk vinden als jullie haar op de hoogte houden, dus soms even een keer bellen of een mail sturen. Ik heb ook gezegd dat ze natuurlijk altijd mag langskomen.” zegt Marie. “Ga Ginger straks maar even poetsen, dan raakt ze aan jullie gewent.” voegt ze er nog aan toe.
De meiden lopen eerst naar boven, en doen hun stalkleren aan. Dan gaan ze naar de wei om Ginger te halen. “Neem jij haar mee?” vraagt Lisa aan Ellis. Natuurlijk wil Ellis dat doen, en ze loopt rustig naar Ginger toe. Ze klikt het touw vast die ze had meegenomen. Ginger loopt wel wat onrustig mee, maar lijkt niet onder de indruk van haar nieuwe omgeving.
Aangekomen bij de stallen maken ze Ginger vast. Lisa had de bak met borstels al klaar gezet, dus ze gaan gelijk aan de slag. “Ginger is echt braaf, en ze blijft mooi stil staan.” zegt Ellis die al bezig is met de hoeven uitkrabben. “Ja, klopt. Ik ga straks Blaze rijden, ga je dan mee?” vraagt Lisa. “Oke, ik kom wel kijken. Ga jij Blaze maar alvast halen. Ik doe zo de laatste hoef en dan zet ik Ginger even in de longeerbak zodat ze daar ook aan kan wennen.” antwoord Ellis.
Als Lisa wegloopt begint Ginger een beetje onrustig te worden. Ellis is net klaar, dus maakt Ginger los en wil haar meenemen naar de paddock. Net als ze het gebouw van de stallen uit loopt, trekt Ginger zich los en galoppeert richting de wei. “LISA, PAK GINGER!” roept Ellis. Dit zou nog wel is een probleem kunnen zijn, een ander paard dat daar op stal staat had ook een ‘probleem’, elke keer als ze de stal uitliepen rukte hij zich los en rende weg. Uiteindelijk is dat met wat moeite opgelost, maar het zou jammer zijn als Ginger zich ook elke keer los trekt. “Ik heb haar!” zegt Lisa die Ginger en Blaze vast heeft. “Bedankt, zal ik nog een keer het stalgebouw in lopen en dan weer er uit?” zegt Ellis die Ginger weer overpakt van Lisa. “Ja. Maar ik ga nu Blaze even poetsen, en ik zet haar buiten vast. Dus als Ginger weer wegrent ga ik haar niet pakken hoor!” zegt Lisa plagerig. Ellis loopt weer met Ginger naar de stallen toe, en dan weer naar buiten. Deze keer gaat het gelukkig wel goed. Ze brengt Ginger naar de paddock en laat haar los. Even gaat ze op het hek zitten om te kijken. Na een tijdje hoort ze Lisa roepen. “ELLIS! Je zit weer te dromen! Blaze is al opgezadeld, en ik ga nu rijden. Wil jij daarna mee uitstappen in het bos? Dan kan jij wel op Splendid.”
Splendid is een merrie van 25 jaar, Ellis rijd alleen soms een buitenritje op haar. Maar voor de rest mag ze lekker genieten van haar pensioen. “Ja, maar dan kom ik niet kijken naar jou en Blaze. Ik ga eerst Splendid lekker poetsen en daarna Ginger weer in de wei zetten.” zegt ze. “Oke dan zie ik je over een uurtje.” Zegt Lisa die met Blaze naar de bak loopt.

Als Lisa met Blaze uit de bak komt, staat zit Ellis al op Splendid om te vertrekken. Ginger heeft ze ondertussen al in de wei gezet, dus ze is er helemaal klaar voor. Lisa doet Blaze haar hoofdstel af, en ruilt het om voor een touwhalster. En dan gaan ze uitstappen in het bos. “Zullen we de route nemen langs het theehuisje?” vraagt Lisa aan Ellis. “Ja goed idee, dan kunnen we dat pad daarvoor een stuk draven. Als je dat nog wil.” antwoord Ellis. Lisa vindt het een goed idee, dus als ze bij het brede pad aankomen gaan ze draven. Maar ineens kan Lisa haar pony niet meer houden, en Blaze schiet er vandoor. Blaze geeft een bok en Lisa valt eraf. Snel rijd Ellis naar Lisa toe, en ook Splendid begint vervelend te doen. “Gaat het? Zo te zien viel je best hard.” zegt Ellis geschrokken. Gelukkig staat Lisa gelijk op “Met mij gaat het wel, maar waar is Blaze?”

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 15:50

Niemand tips/commentaar? :o

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 16:27

Mooi verhaal :)
ik heb er geen verstand van, maar komt er nog een vervolg? :))

moppielover

Re: [VER] Ranch Butterfly.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 17:21

Leuk verhaal :D

Ben ook benieuwd of er nog een vervolg komt :)

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-11 16:58

Bedankt!
Ik ben bijna klaar met deel 2, maar ben op dit moment inspiratieloos :P

Is er nog iemand met tips of commentaar? :)

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-11 18:41

Nieuw stuk!
Deze keer wat korter, want anders klopt het verhaal niet. :P

Citaat:
Ook Ellis kijkt nu in het rond. Nergens is Blaze te zien. Ze besluiten om te gaan zoeken. Allebei gaan ze een andere kant op. Na een tijdje is Blaze nog steeds nergens te bekennen. “Waar kan ze nou zijn?” mompelt Lisa tegen zichzelf. Ze begint zich af te vragen of twee meisjes van 14 en 16 een weggelopen pony zomaar kunnen vinden. Tenslotte is Lisa te voet, en Ellis zit op Splendid. Net als ze de hoop aan Ellis wil overlaten hoort ze een paard hinniken. Ze rent richting het geluid. Daar ziet ze een vrouw met twee pony’s. “BLAZE!” roept Lisa. “Hoi, is deze pony van jou?” vraagt de vrouw. “Ja dat is mijn pony! Bedankt dat u hem heeft gepakt.” “Graag gedaan hoor, ik dacht al dat dat jou pony was. Volgens mij heb ik je hier zien rijden met een anders meisje.” zegt de vrouw. Ze stelt zich voor als Nienke. Lisa bedankt haar nog een keer, en stapt weer op Blaze. Dan rijd ze weg en ondertussen belt ze Ellis.
Al snel komt Ellis naar het theehuisje, de plek waar ze hadden afgesproken. Ondertussen had Lisa al verteld dat Nienke Blaze heeft gevonden. “Dit stuk terug naar huis gaan we dus niet meer draven hoor!” zegt Ellis. Lisa knikt en samen rijden ze weer terug naar huis.
Als ze thuis aangekomen zijn zien ze dat Marie het oudste paard op stal aan het wassen is. Het is een zwart paard genaamd Binky. Hij is al 31 jaar, maar ziet er nog steeds goed uit. “Hoi meiden, poetsen jullie de andere paarden straks even? Daarna mogen ze op stal.” zegt Marie. “Oké, Blaze en Splendid zetten we zo ook op stal als ze afgezadeld zijn. Ginger hebben we al geborsteld voor dat we weg gingen. Dus die zetten we zo ook wel op stal. Zo te zien heb jij er ook al een paar gedaan.” antwoord Ellis. “Klopt, jullie hoeven nog maar 4 paarden te doen. Ginger staat ook al op stal. De laatste buitenstal.”
Lisa en Ellis zadelen Blaze en Splendid af, en ondertussen vertellen ze aan Marie wat er gebeurt is tijdens het draven. Maar Marie zegt dat dat altijd kan gebeuren, dus dat ze goed op moeten letten.
Dan zetten ze alle drie de paarden op stal, en halen de andere paarden uit de wei. Ellis heeft er gelijk twee gepakt zodat er geen paard alleen over blijft.
Als ze de paarden hebben gepoetst en ze op stal hebben gezet, lopen ze naar binnen. Marie was al eerder weg gegaan om het eten klaar te maken.

Na het eten gaat Ellis de paarden voeren. Ze krijgen niet zo veel, want straks gaan ze weer de wei op. Het is lekker weer en ’s nachts wordt het niet al te koud dus dan kunnen de paarden buiten blijven. Alleen Ginger en Binky blijven deze keer op stal staan, maar wel in de buitenstallen. Zo kan Ginger nog wennen en heeft ze gezelschap van Binky.
“Hoi lieve paardjes, jullie krijgen weer eten!” zegt Ellis. Ze loopt naar het voer hok en schept het voer in de emmers. Dan geeft ze het aan de paarden. Alleen Binky en Ginger krijgen extra eten omdat ze op stal moeten blijven. Als Ellis de stal van Ginger open doet, rent Ginger er ineens naar buiten en Ellis wordt tegen de deur geduwd. “GINGER!” roept Ellis geschrokken. Ze neemt een beetje voer mee in haar zak en gaat achter Ginger aan die richting de longeerbak aan het galopperen is. Ginger rent de longeerbak in en blijft daar rustig wachten totdat Ellis komt. “Waarom ren je nou alweer weg?” vraagt Ellis boos. Ze doet de longeerbak dicht, haalt een halstertouw, en loopt weer naar Ginger toe. Deze keer besluit ze maar om Ginger even los te gooien. Ze klikt met haar tong en roept “Gaaaaaalop”. Eerst blijft Ginger raar kijken, maar dan galoppeert ze weg. Ellis laat haar ook de andere kant op gaan tot dat Ginger langzamer begint te gaan. Uiteindelijk laat ze haar nog even uitdraven en dan stopt ze. Ginger komt gelijk naar haar toe gelopen, en dan klikt Ellis haar vast om mee te nemen naar stal. Het eten dat ze mee had genomen geeft ze aan Ginger. Dan loopt ze met Ginger naar stal, maar net voor de stal begint Ginger weer te trekken en achteruit te lopen. “Hou is op!” zegt Ellis nu echt boos. Ginger begint te hinniken en stopt ineens met trekken. “Wat is er nou met jou? Ik snap dat je moet wennen maar doe dan even normaal.” Ginger kijkt Ellis aan, en loopt nu wel rustig mee de stal in. Ellis denk nog steeds na over hoe het komt dat Ginger elke keer weg wilt rennen, maar wel op dit erf wil blijven. Zou er in haar verleden iets gebeurt zijn? Of vindt ze het gewoon nog een beetje eng?
Terwijl Ellis loopt te piekeren over wat het kan zijn, komt Lisa kijken. Ondertussen staat Ginger al in stal te eten. “Waarom bleef je nou zo lang weg?” vraagt Lisa aan Ellis. “Ginger rende de stal uit naar de longeerbak, toen heb ik haar even los gegooid. Ze liep braaf mee naar stal maar ineens liep ze achteruit en begon te trekken.” antwoord Ellis nog steeds nadenkend. Ook Lisa begrijpt er niks van. Ze is wel gewent dat Blaze soms wegrent als ze er op zit, maar zo is Blaze gewoon. Maar bij Ginger is het elke keer ergens anders.
Samen brengen ze alle paarden naar de wei behalve Binky en Ginger. Lisa veegt het pad tussen de binnen stallen nog even, en dan loopt ze samen met Ellis naar binnen.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 15:28

Nog steeds niemand? :o

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 12:42

jawel ik! leuk verhaal, heerlijk om zo even tussendoor te lezen. ga zo door!

evie21girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:58

Leuk verhaal!
Spel foutjes vielen wel mee hoor.
Ik zou als ik jou was een soort doel ofzo aan het verhaal plakken anders wordt het zo langdradig als je snapt wat ik bedoel.
Iets wat het verhaal spannend maakt want nu is het zo er gebeurt iets en het wordt weer middengang opgelost.
Probeer echt te spelen met woorden of er het lot van een paard aan een touwtje hangt.

Emily_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 15:55

Oke bedankt!
Ja ik had eigenlijk nog geen écht doel in het verhaal, maar daar ben ik al een tijdje over na aan het denken :o
Heb al best lang niet meer geschreven omdat ik niet zo veel tijd meer heb maar ik zal de tip zeker meenemen!

Steffiee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:34

Ik vind het echt een leuk verhaal,
Stipje voor mij! :D!