[FOTO] Viva la freedom

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

RusselNuwell

[FOTO] Viva la freedom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-11 21:48

Voor een project voor school een kleine 'shoot' gehouden, helaas zijn mijn vertrouwde lenzen allebei overleden en heb ik er één moeten lenen. Desondanks toch tevreden met het eindresultaat. Tips en kritiek zijn meer dan welkom.
Ik heb er in iedergeval één ding van geleerd, voor mij geen mega-origami kunstwerken meer!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 06-10-11 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] -> [FOTO]

lovelanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:51

me en ons prachtige paard:P ondanks het weinige licht toch tenminste 1 goed gelukt!:)

Bagheera_206

Re: [FOTO] Viva la freedom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 07:34

Leuk idee en leuke foto. Misschien wel beetje donkere foto? Vervelend dat je lenzen zijn overleden. Deze lijkt beetje onscherp? := Heb je wel weer goede reden om te shoppen voor een nieuwe lens! :+

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:03

Geweldig idee, nog nooit gezien. Uitwerking ietsje minder. Op de een of andere manier is hij niet krachtig, ik denk teveel schaduwplekken -> dus belichting niet helemaal optimaal. Ook is het jammer dat de kwaliteit minder is.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 11:42

De kwaliteit bij het uploaden is echt gigantisch achteruitgegaan, daardoor is hij niet scherp meer en ik denk dat dat het grootste deel van de krachtsverlies is. Belichting was inderdaad niet optimaal, er waren vele betere plekken geweest in de omgeving waar de foto genomen is, echter bleef het 'paard' hier niet staan.
Ik ben nog even wat dingen aan het proberen om de foto nog iets krachtiger te maken, wanneer dit gelukt is (of als ik het opgegeven heb), zal ik de foto opnieuw uploaden en een link erbij zetten naar mijn DA, die veel minder kwaliteitsverlies heeft...

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 11:50

Leuk idee van die reuze orgami! Waar vind je papier wat groot genoeg is. Jammer dat de kwaliteit zo achteruit gegaan is en misschien is het een idee om iets meer in te zoomen op het meisje en de orgami-vogel?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-11 13:12

it_is_me schreef:
Leuk idee van die reuze orgami! Waar vind je papier wat groot genoeg is. Jammer dat de kwaliteit zo achteruit gegaan is en misschien is het een idee om iets meer in te zoomen op het meisje en de orgami-vogel?

De kunstsectie van mijn school had nog een paar rollen liggen, schijnbaar meer mensen met grote origami ambitie?

Ik heb de foto gecropt, en ik heb hem ook geprobeert te bewerken, ik hoor graag van jullie welke jullie het best vinden, of hoe jullie hem graag zouden zien. (Donkere houd ik zo, vind het wel iets hebben)
Versie 1
Hier is alleen gecropt sinds de versie die ik als eerst gepost heb
Versie 2
Versie 3
(Links gaan naar mijn deviantart, i.v.m. veel mindere kwaliteitsvernaggeling dan tinypic/imageshack)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 13:30

Hmm, ik vind de bewerkingen niet beter geworden (op de kwaliteit na). In dit geval doet meer omgeving goed. Zo heeft de foto naar mijn idee meer sfeer: http://img827.imageshack.us/img827/7706/bokt.jpg

Volgende keer met visdraad op pad? :D Want ik denk dat deze shoot een second chance verdient :j

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 10:21

De bewerking van Lipydo is dan toch inderdaad mooier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:19

Leuk bedacht!

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 16:18

Idee vind ik erg mooi. Jammer dat de uitwerking het net niet helemaal is. Dat wordt een herhaling :))

Model mag dan van mij iets meer haar ogen opener (wordt de foto sprekender) en die rechterhand zou ik dan ook weg laten. En mischien op beide knieën zitten. Irriteer me een beetje aan de knie die achter het hout vandaan komt en als je op beide knieën zit krijg je toch wat meer het 'kleine' kindje idee. :)

Ik hoop dat je er wat mee kan ;)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:16

Wauw erg leuk bedacht! :j