[TEK] Paardenhoofd in detail

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

winnie03

[TEK] Paardenhoofd in detail

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:37

Nadat ik me heb laten inspireren door prachtige tekeningen op bokt heb ik mijn verstofte potloden ook maar weer eens uit de kast getrokken. Ik teken helaas niet meer zo veel, in ieder geval niet zoveel als ik zou willen, maar ik kwam zo'n prachtige afbeelding tegen dat ik spontaan de motivatie had om het weer eens te proberen. Ik ben nu een uur bezig en ik vermoed dat het eindresultaat wel eens mooi zou kunnen gaan worden :D Aangezien de motivatie na een uur alweer drastisch verminderd is hoop ik dat ik, als ik hier alvast een voorproefje laat zien, hem ook daadwerkelijk af zal maken.

Tips zijn altijd welkom uiteraard :)
Kleine aanmerking is dat de foto's gigantisch vertekenen en niet de diepte weergeven zoals die wel op de tekening te zien is.

Afbeelding

Afbeelding

guccio

Re: [TEK]

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:38

Supermooi! Ik hoop dat je hem af krijgt, ben namelijk erg benieuwd naar het eindresultaat :j

Muurp

Re: [TEK] Paardenhoofd in detail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:50

Mooi! Je maakt goed gebruik van contrast, gaaf :)
Van mij mag je wat meer met vloeiende overgangen werken ipv met harde overgangen.
Zie bijvoorbeeld het oog, hier lijken het een beetje stroken ipv schaduwen. (als je begrijpt wat ik bedoel).

Wat werk je trouwens in een bijzondere volgorde :D

winnie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:03

haha ja die volgorde is wel te verklaren, daar zit een redenatie achter en die gaat als volgt:
Als ik het hoofd aan de rechterkant eerst afmaak en daarna naar links werk dan zit ik met mn hand/arm continu door het rechtergedeelte heen te vegen. Maar ik ben wel gewend om met de ogen te beginnen. Dus vandaar dat ik nu de hals af ga maken en dan als laatste de neus :D (Wat klinkt het ongelofelijk stom als ik het zo opschrijf :P)

Dank je wel voor de tip. Ik ben het met je eens, dat is denk ik een stukje techniek wat ik nog mis. Moet wel zeggen dat de foto vertekent omdat hij de lichte tinten niet laat zien. In werkelijkheid zijn de overgangen minder grof dan het hier lijkt. Maar ik zou inderdaad graag leren hoe mensen diepte creeren zonder al te grote contrasten te gebruiken..

EvelijnS

Re: [TEK] Paardenhoofd in detail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 15:36

Zoals je hier kunt lezen: EvelijnS @ [UK] Regels en richtlijnen [UK] Uit de Kunst hoort een Work in progress te bestaan uit 3 stappen waarin voldoende vooruitgang te zien is. Aangezien hier maar 2 stappen gepost zijn, plaats ik een slotje. Zodra je 3 stappen kunt laten zien mag je een nieuw topic openen.