[TEK] Paard in pastel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Myou

[TEK] Paard in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 13:26

Hoi,

Na een tijdje ben ik weer begonnen met een nieuwe tekening en nu is de tekening af. :D
Ik heb de tekening gemaakt op mi-teintes A4 en met pastelpotloden en krijt.
De tekening is voor m'n vriendin dus ze is er super blij mee! :)

Ik hoop tips te kunnen krijgen van jullie zodat ik daar volgende keer op kan letten en eventueel kan ik ze nog aanpassen bij deze tekening.

Afbeelding

Ik ben nu bezig om een site te maken voor de eigenaar waar alle stappen die ik heb genomen met tekenen opstaan.
Als de site af is zal ik ook een linkje plaatsen.

Xx. :o

Pirate

Re: [TEK] Paard in pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:12

heel leuk, :j
ik denk alleen dat de ogen iets te klein zijn.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:24

Voor mijn gevoel zijn de hals en hoofd niet een geheel. Bij het hoofd heb je ook met veel meer verschillende vlakken en lichtinval gewerkt, en dan is de hals in verhouding met het hoofd heel erg plat. Veder heel mooi gedaan (vooral het hoofd!) maar volgensmij zijn de oogjes nog wel wat te klein, wat pirate ook al zegt. :)

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 18:44

Ik ben het zeker met jullie eens,
Ik ging nog eens goed naar de foto kijken en de ogen waren inderdaad te klein.
Ik vind het commentaar van de hals wel grappig want de hals is namelijk "verzonnen" dus ik heb hem zo neutraal mogelijk gehouden zodat het niet zo'n rare, aparte hals zou worden. Maar ik kan zeker nog wel wat kleur toevoege en er een beetje mee spelen.

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:46

Naast de opmerkingen die al gemaakt zijn, zou ik ook de hals wat verder doortekenen zodat het minder abrupt ophoudt. Dat ziet er nu nog een beetje vreemd uit.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:48

Sorry ik heb geen tips voor je. Maar vind het wel gaaf. En wat de ogen betrefd het kan ook zijn dat het desbetreffende paard erg kleine ogen heeft ( Dzjó heeft dat ook vergeleken met haar hoofd )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:44

Ik vind hem erg netjes gedaan. Je hebt hebt mooi dekkend gewerkt, er schijnt nergens papier door je tekening heen. Ook de glansplekken op het hoofd vind ik er erg mooi uitzien. :j

De hals is niet helemaal correct en lijkt ook niet echt op het hoofd aan te sluiten, maar ik kan me voorstellen dat dat lastig is geweest als je hem zelf hebt moeten verzinnen.

Als tip in aanvulling op de opmerkingen die al gemaakt zijn, zou je nog wat meer contrast binnenin de oorschelpen aan kunnen brengen. Die zijn nu erg licht en lijken daardoor wat diepte te missen. De kleur van je papier vind ik haast vloeken bij de kleur van het paard of in elk geval je tekening niet sterker maken. Een neutrale kleur (dat is haast alles behalve roze :)) ) vind ik vaak rustiger en minder afleidend.

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 14:23

Elanor bedankt voor je tips, het papier is donkerrood dus eigelijk vind ik het wel mooi maar op de foto is het niet echt geweldig...
De oorschelpen is ook inderdaad een goede tip! Ookal denk ik wel dat de foto iets te licht is, inverband met de kleur van het papier maar ook andere dingen.

Nogmaals heel erg bedankt voor alle tips!