[TEK] Audrey H.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_

[TEK] Audrey H.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 11:00

Ik heb de tekening voor opa maar even gelaten voor wat het is, want soms vind je ineens de inspiratie voor iets compleet anders. Dat had ik toen ik de prachtige tekening van Brigitte Bardot van Sall zag. Ik ben al jaren groot fan van Audrey Hepburn en nu heb ik eindelijk aan mijn eigen wens gehoor gegeven: Een portret van haar op mijn kamer.

Afbeelding

Grafiet op lichtgrijs A4 formaat karton. Ik zie dat ik nog even naar de schaduwen om de mond en de neus moet kijken, maar al met al ben ik zeker niet ontevreden en denk ik dat ze gelijkend is :).

Tips, commentaar en opmerkingen ter verbetering zijn zeer welkom, ik ben niet bedreven in het tekenen van mensen namelijk. Dus ook tips om dat te verbeteren zal ik graag ter harte nemen!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 11:14

Schitterend hoor!! Vind vooral haar blik erg mooi :j Waar ik me wel een beetje aan stoor, is haar hand. Die lijkt een beetje slordig en wat te grof getekend.

_San87_

Re: [TEK] Audrey H.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 12:36

Haar hand vond ik zó moeilijk :o. Het contrast op de foto is zo hoog dat er in de hand nauwelijks schaduw zit en ik zelf wat bij moest verzinnen.

Maar, daar ga ik dan nog even naar kijken :).

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:15

Jeuh!! Ik heb iemand geïnspireerd!! :D
Ik vind haar erg gaaf geworden San87! Stoor mij niet aan de hand (misschien de schaduw op de nagels afzwakken)
Je mag zien dat het een tekening is en dit is een prachtige tekening

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 11:04

Bedankt voor het compliment Sall :D. Ze hangt nu in een mooie lijst op mijn kamer.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-11 21:53

Ze lijkt heel goed, de oogopslag klopt precies!

Wat ik een leuk klein detail vind is de slagschaduw van haar wimpers bij haar (voor ons) rechteroog. Dat geeft die kant van het gezicht meteen diepte.

Ik kan me voorstellen dat die hand echt een crime is geweest... De vingers zijn inderdaad wat grof, maar de schaduw op de rug van de hand en de eerste knokkels vind ik juist weer heel mooi zacht.

Prachtig portret! :j

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 11:50

Bedankt :D. Ik heb de rimpels in de vingers meer verzacht, net als de schaduw in de nagels, dat geeft al een ander beeld :).

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 00:15

Prachtig gedaan hoor! hele mooie uitdrukking die je daar pakt!