[TEK] hulp met het hoofd nodig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

4catootje5

[TEK] hulp met het hoofd nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 20:07

hoi
ik ben een paard aan het natekenen maar nou wil het hoofd maar niet kloppen
hier heb ik wat foto's
kunnen jullie me helpen mag ook op de rest van het paaard (en op mijn fotokunst)
Afbeelding
Afbeelding
en de foto
Afbeelding
groetjes wouke

SilverStorm

Re: [TEK] hulp met het hoofd nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:28

k zou je graag tips willen geven, maar ik ben bang dat de foto zo wazig is.....dat niet alles zichtbaar is.

Waar je zowieso nog aan kunt werken is contrast en verhouding. dat is wat ik wel kan zien vanaf hier.
En ik vind de rug wat aan de lange kant...

Ben benieuwd naar een update met een iets scherpere foto.
Succes!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 20:31

De foto is erg onduidelijk, maar wat ik je misschien als tip kan geven is om een raster te gebruiken.
Eventueel de foto uitprinten en er blokjes op tekenen van 1 bij 1 cm, neem je een papier en teken je hetzelfde aantal blokjes op (dun tekenen anders gum je het niet meer weg). Dan proberen goed te tekenen.

Het koppie is te klein in vergelijking met het rest van het paard. Zo is de rug te lang en oogt het wat vreemd.

Kun je misschien wat duidelijkere foto posten?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 22:32

Juist bij een foto als deze moet je geen raster gebruiken, dan wordt het lichaam veel te groot en massief met een iniminihoofdje ;) .

Vind deze poging iig zeker niet slecht, eerste wat opvalt is dat de rug veel te lang is, waar de achterhand nu begint zou hij ongeveer moeten eindigen, tweede is de aanzet van de oren, die is niet boven de ogen maar vanuit de kaken, dus een stukjes verder naar buiten, voorhoofd daarbij nog ietsje hoger en dan zijn de verhoudingen aan het hoofd toch al heel goed hoor :j .
De verhoudingen van het lichaam zijn ook echt zo slecht nog niet, het linkse voorbeen staat recht onder het hoofd wat klopt en het rechter voorbeen net naast het hoofd wat ook klopt, de linkerschouder en boeg mogen wat breder/verder uitsteken en dan zit dat ook in orde en de rechterschouder met de schoft mogen een klein tikje naar links en dan zit ook die op de juiste plaats, dan de achterhand dus nog een stuk opzij en je hebt een super opzetje voor elkaar +:)+ .

het inkleuren is met deze foto's wat moeilijker te beoordelen en zit nog wel veel verbetering in maar als je eerst aan de verhoudingen werkt komt dat kleuren vanzelf wel :) .

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 05:52

oke bedankt allemaal

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:30

He dat zijn mijn meiden op de foto, tis geen makkelijke foto om te tekenen maar het gaat wel goed komen hoor!

4catootje5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 17:42

bedankt ga morgen weer verder tekenen