[FOTO] Birdie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LindaLinda

[FOTO] Birdie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 20:43

Hoi Allemaal,

Sinds kort fotografeer ik met een Nikon D3100 met en 18-55 VR lens. Natuurlijk moet deze gelijk getest worden en laat mijn vogel (Chicko) nou net een mooi model zijn (nouja het is wel lastig omdat hij niet stil wilt blijven zitten). Nu heb ik verschillende standen geprobeerd, zowel automatisch als manual. Nu heb ik twee foto's die ik met jullie wil delen waarbij ik hoop op commentaar zodat ik mezelf kan verbeteren.

Afbeelding
Vind het hierbij zelf jammer dat z'n kuif er net niet helemaal op staat

Afbeelding
Jammer dat hij hem scherp pakt op zijn vleugel, had liever zijn kopje gehad (nog niet helemaal door hoe ikd dat voor elkaar krijg). Hij is overigens op de PC in RAW wel helemaal scherp.

Alvast bedankt voor het commentaar.

Mabotje

Re: [FOTO] Birdie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 21:32

De eerste foto zou ik in ieder geval in portrait hebben gemaakt (of in portrait croppen), nu heb je links en recht veel loze ruimte. De lichte streep net boven zijn hoofd stoort me ook een beetje, die zou je misschien weg kunnen werken. Idd jammer dat net niet de hele kuif erop staat en ik vindt de algehele kleur een beetje grijzig.
Op de 2e foto is het jammer die hij niet van je weg kijkt en de onder- en achtergrond is ook niet helemaal super, maar je bent natuurlijk beperkt met een vogel die rondfladdert.
Verder toch nette foto's hoor! Gewoon oefenen.

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:13

Mabotje, bedankt voor je commentaar. Wat bedoel je precies met: 'Op de 2e foto is het jammer die hij niet van je weg kijkt' Ik heb namelijk juist het idee dat hij wel wegkijkt.. Dit is een typische houding van onze vogel.

Bij de eerste vogel zat hij op m'n arm, de lichtstreep is het kozijn van de deur, dit zou inderdaad mooiere zijn als het weggewerkt is. En hoe zou ik de grijzige kleur kunnen veranderen? (heb eventueel nog een paarse muur in huis, maar dat kleurt zo gek bij zijn hoofd).

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:30

Oh, sorry, het woordje 'niet' moet eruit, dus jammer dat hij juist van je weg kijkt bedoelde ik eigenlijk.
Ik weet dat het een typische houding is van een valkparkiet (heb er zelf ook eentje gehad). Als hij nou net in de camera had gekeken, deze kant op, had ik het leuker gevonden denk ik.
Dat grijzige heeft ook met de witbalans te maken denk ik, tenzij die muur echt grijs is? Of is ie wit?

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 17:00

De muur is wit, spierwit.. Ik zal volgende keer ook eens met mijn witbalans spelen dan! En de foto's dat hij in de camera keek, zijn helaas bijna allemaal bewogen.. Toch bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag!