[FOTO] Under the bridge

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_Lola_

[FOTO] Under the bridge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 09:51

Gister met mijn vriend foto's gaan maken, deze ene wilde ik toch even met jullie delen:

Afbeelding

Vind het zelf een erg geslaagde foto, vooral in het zwartwit ie komt hij goed tot zn recht!
En tips zijn natuurlijk altijd welkom.. Foto is gemaakt met Sony NEX5 met een Sony sel 1855 lens.
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 27-09-11 09:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Mabotje

Re: [FOTO] Under the bridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:30

Stoere foto! Ik vind 'm wel een beetje druk... omdat hij al zo'n druk pak aan heeft vindt ik dat viaduct erbij net een beetje té. Wel mooi genomen, uit kikkerperspectief en hij is mooi scherp. Denk dat ie in kleur nog drukker zou zijn en dan zal z/w het wel rustiger maken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 13:32

Ik vind hem ook niet verkeerd. Misschien iets druk maar dat stoort mij niet. Goeie scherpte en geen overbelichting. :)

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-11 14:35

ik zal hem vnv ook origineel plaatsen dan kan je het verschil zien in kleur :-)

Thnx voor de reacties!

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:18

Ik vind de achtergrond juist ontzettend goed bij het onderwerp passen.
Stoer! Mooie foto!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 08:23

Ik denk ook dat als de achtergrond wazig(er) was geweest dat ik de foto dan minder mooi had gevonden. Ondanks dat de achtergrond vrij druk is gaat mijn aandacht toch meteen naar meneer motormuis. :D

Z'n houding had misschien net wat anders gekund. Die arm die op de motor leunt is prima, maar z'n hand is nu een beetje raar. Maar handen zijn sowieso lastig, want je denkt er vaak niet bij na hoe je ze houdt. :D

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 09:15

Ik vind het een geslaagde foto. De achtergrond voegt juist wel iets toe, door die lijnen zie je echt diepte in de foto. Ik vind het ook leuk dat het licht niet op zijn gehele lichaam en moter valt, daardoor spring hij er niet wat meer uit. Goed gedaan!

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 09:52

Dat vind ik ook wel het gave aan deze foto dat hij zo lekker stoer is, en dat is echt het zwartwit wat het maakt! Ik zal nog een foto plaatsen, zelfde locatie vanuit een andere hoek en andere bewerking en je hebt meteen een heel ander beeld..

Afbeelding

Ik denk op beide fotos dat het idd rustiger was geweest als hij een ander pak aan had.. En ik twijfel nog of ik het nou juist wel mooi vind dat de motor er niet helemaal op staat of dat het juist jammer is.. Bij deze foto was ik meer op mijn vriend gericht, en dat zie je ook wel.. Terwijl bij de vorige foto ik op beide gericht was.. (en ik baal ervan dat ik hem niet 1cm meer naar links heb gemaakt want nu mist hij net een inimini puntje van zijn laars! Foto is dus niet in gesneden)

Nou nog 1 dan van de zelfde reeks, alleen dan rijdend:
Afbeelding

De fietsers, de auto en het bootje vind ik erg vervelend op de achtergrond, dat maakt het druk en mijn oogtrekt naar hun.. Vind alleen die oude fabrieken op de achtergrond wel weer mooi bij het plaatje vandaar dat ook deze foto volledig scherp gesteld is.. Het is ontzettend lastig als iemand met een flinke snelheid op je afkomt om precies de juiste timing te hebben! En dan maar hopen dat er verder niemand in beeld is..

Graag jullie meningen :-)

Edit: ik zie zelf graag zwartwit/sepia fotos! (Maar kan er ook wel in kleur plaatsen hoor hihi)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 11:18

Ik vind hem wel stoer, maar niet apart. Ik zou de foto eens opsturen naar een motorblad! Wie weet krijg je een publicatie :)

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 12:15

Ik vind 'm erg mooi hoor. Jammer van het puntje van de laars ja, maar dat de motor er niet helemaal op staat stoort me helemaal niet. De 2e foto is leuk maar doet mij persoonlijk niet veel, mijn oog wordt meer naar de fabriek getrokken, dan naar je vriend (leuke vent trouwens ;) )

_Lola_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 13:00

Marjoow schreef:
Ik vind hem wel stoer, maar niet apart. Ik zou de foto eens opsturen naar een motorblad! Wie weet krijg je een publicatie :)

Je hebt me op een geweldig idee gebracht! 3 maanden geleden is zijn beste vriend voor zijn ogen omgekomen (ook op de motor) en daardoor is hij zich gaan beseffen dat het leven zo kort is en dat als je dromen hebt je die dromen nu moet waarmaken.
Ik heb motoplus gemaild (waar hij ook lid van is) of ze misschien interesse hebben in het verhaal van mijn vriend (die nu een motorrijschool gaat beginnen). En zo niet, of ze dan idd misschien de foto kunnen publiceren omdat ik zo trots op hem ben dat hij ondankt het verlies van Joy toch zijn hobby heeft doorgezet en ook nog eens voor zijn droom heeft gekozen!

Thnx!

En Mabotje: Thnx ;-)