[FOTO] Workshop Nouks - Concertfotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Bagheera_206

[FOTO] Workshop Nouks - Concertfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 07:31

Iedereen loopt zo aan te dringen dat ik ook eens een keer een [FK] topic moet maken. Bij deze dus. :=

Ik heb gisteren een fotografie workshop bij Nouks gedaan. :) Het was een workshop concertfotografie. Het was erg leuk en leerzaam om te doen. Helaas moest ik wel eerder weg, omdat er iemand met mij mee was. :( Heb ik de snelcursus Adobe Lightroom gemist. :( Iemand nog tips voor een snelcursus?

Het zou van 13u tot 17u zijn, maar natuurlijk was iedereen zo enthousiast dat het uitliep. Het was eerst een stukje theorie en daarna konden we helemaal los bij een band die speciaal voor ons kwam optreden. Best wel hilarisch om als band 15 fotografen en 2 docenten als publiek te hebben. Af en toe werd het onderbroken en hadden Anouk en Rene tijd om het een en ander toe te lichten. Na afloop moest je snel even 5 foto's selecteren die werden nabesproken.

Hier een kleine impressie van gisteren:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Concertfotografie is iets heeeeeeeeel anders dan paardjes fotograferen. _O- Wat vinden jullie ervan?

Groetjes,
Richard

Liselot

Re: [FOTO] Workshop Nouks - Concertfotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:43

fijne foto's! Mooie kleuren, geen ruis. En wat een vreselijk excentrieke kop heeft die zanger zeg! :D

Criss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 09:48

Ben het helemaal eens met mijn voorganger! Prachtige kleuren!

Ik vind persoonlijk de laatste foto het minste.. erger me aan de rode lamp ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 09:58

Dank jullie wel. Almelooooh is veeeeeeeeeeeer! := Ik ben via Almelo naar Atak gereden, omdat ik iemand op moest halen. Ik was wel een beetje kansloos tegen de full frame bodies van de anderen, maar toch nog wel wat aardige platen kunnen maken met mijn instappertje. :) Waren met 15 cursisten waarvan 2/3e gewoon betaald professioneel fotograaf en in het bezit was van meerdere full frame bodies. := Ik heb geen primes gebruikt, maar gewoon mijn standaard- en telezoom. Ik heb ook een paar foto's op ISO3200 gemaakt, maar die gebruik ik liever niet. Deze vijf foto's zijn met ISO1600 gemaakt. Op ISO1600 kun je nog best wat aan de ruis doen tijdens de nabewerking. :+

Criss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 10:09

Je hoeft je echt niet te schamen met je instapper hoor, er zijn genoeg mensen met een full frame body die dit niet voor elkaar krijgen zonder de automatisch stand ;) Ik erger me persoonlijk dood aan de mensen die "professionele fotoshoots" aanbieden op Bokt en hun foto's niet eens scherp krijgen.. wilde er een topic over openen maar ik heb geen idee waar ik mijn frustratie kwijt kan :D

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 10:14

Haha! Dank je wel! :) Foto's zijn gemaakt in M en anders gebruik ik Av. Foto's zijn gemaakt met een Canon EOS 550D en iets onderbelicht en achteraf de belichting aangepast.

Daarom bied ik ook geen betaalde shoots aan op Bokt. :+ Je had je frustratie denk ik kwijt gekund in destijds die topic waar de discussie liep of je shoot betaald of onbetaald moest doen. :=

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:47

Die cursus was waar? Als het in almelo is, is het mooi dichtbij Haha. Prachtige fotos en idd excentriek

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 12:50

Dank je wel! :) Cursus was in Atak in Enschede, maar heb iemand opgehaald en thuisgebracht die in Almelo woont. Ik heb er op de heenweg dus 2,5u over gedaan en over de terugweg ruim 3u, omdat het nogal druk was op de A1.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 12:58

oke dankje voor de info :) haha had ik ik dat maar geweten :P kon ik nog wat van leren :O
en denk niet dat ik toen me camera trouwens al had,

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 13:04

Nouks van Bokt doet nog veel meer cursussen en workshops hoor. ;) Dit was voor mij een hele interessante. Het was gisteren. Dus jij hebt vandaag een spiegelreflex camera gekocht? :D Welke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:39

Hé Richard! :)

Leuk je ontmoet te hebben, en tof dat je hier wat werk hebt geplaatst! :)

Vind vooral 1, 2 en 4 uiteindelijk erg mooi geworden. 5 vind ik qua beeld mooi, maar lijkt wat scherpte te missen. De uitdrukking op 3 vind ik niet zo, maar dat kan ook door het licht komen (schaduw van z'n wimpers etc). :D

Bedankt voor je mailtje ook, daar kom ik zeker nog even op terug.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:43

Hey Anouk! :) Dank je wel! Je hebt de primeur. Heb nog niet eerder een [FOTO] topic geopend. _O- Excuus voor de verwarring alom mbt mijn mailtje. Zag opeens dat mijn concept was verstuurd. Oeps. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 19:53

Haha geen probleem hoor :D Lekker bondig ;)

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-11 19:59

Moest even snel wat dingen typen om het niet te vergeten. Haha. En voor je het weet is hij verzonden. := Vond het ook leuk jou ontmoet te hebben, maar helaas heb ik je te kort gesproken. :( Jammer dat Chantal zo bijtijds weg moest.