[DIGI][WIP] Two Friends

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Naborah

[DIGI][WIP] Two Friends

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:52

Al een tijdje wil ik graag echt een tekening maken. Eentje afronden, want daar gaat het bij mij vaak mis. Ik loop ergens tegenaan en vervolgens blijft de half afgemaakte tekening steken in de map: 'Komt nooit meer goed'.

Ik hoop met dit topic ook wat tips te kunnen krijgen en mijzelf eraan te herinneren dat deze echt af moet. Het liefst met een resultaat dat nog enigszins de vorm van een paard heeft.

In het [UK] [CENTRAAL] Aanvraag topic paarden tekenen #5 kwam ik een foto tegen van _Marinke_. Het betreft deze foto (geplaatst met toestemming van _Marinke_) met de paarden Disco (de KWPNer) en Cas (de Shet):
Afbeelding

Stapje 1: Hmm, wat nu. Oja, een schets. :)* Eerst schets ik de paarden ruig, maar daarna wordt het een soort lijntekening. Ik kwam er pas te laat achter dat rechts vrij dik was. En gezien 0-motivatie om het weer opnieuw te moeten doen, laat ik ze staan.
De Shetlander heeft op de schets iets wat vergroeide voetjes. Ook zal er hier en daar wat ontbreken of uit proportie zijn, maar ik zal niet heel veel meer aan de schets veranderen. Enkele dingen, zoals verfijning van de hoofden en de Shetlanders hoefjes, wil ik nog wel veranderen.
Afbeelding

Stap 2: Daarna inkleuren, of ja, basiskleur geven.
Afbeelding

Stap 3: Toen beginnen voor de kleurtjes. Alles proberen en veel frustratie uiteraard. Ik ben achteraan begonnen omdat ik de tekening misschien liever centreer op de hoofden. Om even te proberen (op een groter vlak!) nam ik hiervoor de achterhand.
Afbeelding

Stap 4: Na nog wat aanpassingen op de voorgaande stap bezig met smudgen en weet ik het.
Afbeelding

En tot zover.

Ik weet nog niet of ik vanaf stap 4, of vanaf stap 3 doorga. Wat is handiger denken jullie (i.v.m. smudgen e.d.)?

Dit is mijn eerste poging om serieus een paard (of in dit geval paarden) te tekenen. Tips zijn welkom! Mening geven mag, ook als deze negatief is, als deze maar onderbouwd wordt. Ik wil graag leren, maar houd alstublieft rekening met mijn niet-ervaring en het feit dat dit de eerste (serieuze) keer is. Ook meteen mijn eerste topic op [UK].

Groetjes,
Deborah

iloonaa__

Re: [DIGI][WIP] Two Friends

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 17:45

je opzet vind ik erg leuk!
ik ben heel erg benieuwd! :D

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 16:08

Bedankt. :) Hoop morgen nog wat te kunnen doen, maar heb het erg druk.
De voorbeeldfoto doet het niet meer in de OP, dus hier nogmaals:
Afbeelding

marloes1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 16:14

Oeh, ben benieuwd hoe hij wordt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:24

Ben benieuwd, ben je in de tussentijd al iets verder?

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-11 20:27

Helaas ben ik nu nog niet veel verder gekomen wegens drukte. Maar zoals ik tegen _Marinke_ heb gezegd, ben ik écht van plan deze af te maken. Binnenkort is het herfstvakantie, dus dan moet er wel wat vooruitgang te zien zijn. :)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 15:19

Kleine update :) :
Afbeelding

carmen99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 10:08

erg mooi! heb je dat op de computer gemaakt? met wat voor programma? echt heel leuk :j

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 11:16

Ja, digitaal. Ik gebruik een tekentablet en het programma GIMP.

Ik zie nu trouwens dat de laatste WIP redelijk slecht van kwaliteit is, sorry daarvoor. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 17:50

Nou, ik volg!
Ik heb alleen niet zo heel veel commentaar :o