[DIGI] 1 ste ooit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

[DIGI] 1 ste ooit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 13:09

Al jaren ben ik vreselijk onder de indruk van de digitale kunst :)) Ik moest en zou het eens proberen dus bij deze mijn eerste werkje ooit.

Het onderwerp is mijn 1 jaar oude dobermann Assad, gemaakt in Inktscape met de muis en enkel de marker tool, nou ik moet zeggen naar 3 uur werken viel het me vreselijk tegen := Maar vind het wel ontzettend leuk en hoop me zelf meer te verbeteren

De foto is klein krijg hem er helaas niet groter op

Afbeelding

Feedback is zeer gewenst omdat ik nog heeellll veel moet leren :=

NiKip

Re: [DIGI] 1 ste ooit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:13

Ik vind het een heel goed 1e werkje :j
Ik maak zelf enkel schilderijen met echte verf, dus technische tips kan ik je niet geven.
Wel zou ik nog iets meer contrast geen aan de tekening. In het oor zit bijvoorbeeld erg mooie diepte, maar haar kop is redelijk plat.
Ik ben benieuwd naar je volgende werk :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 13:18

Bedankt ninajojo,
Heb echt vreselijke moeite gehad met het hoofd := zitten denk ik wel 10 lagen over elkaar heen, de diepte is inderdaad niet wat had kunnen zijn

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:22

wat een leuke voor een eerste keer! :D
ik vind het persoonlijk nog ontbreken aan wat detail.. je kunt wel zien dat het een hond is maar het komt nog niet echt van het papier af. Hoeft natuurlijk ook niet als dat je stijl niet is, maar anders zou ik toch proberen om nóg meer lagen te gebruiken en kleinere 'overgangen' tussen kleuren.. zodat het wat geleidelijker gaat, nu zie je soms best een abrupte overgang waardoor het wat meer een schilderij lijkt (waar niks mis mee is hoor, ik vind 'm zo persoonlijk ook erg leuk!!)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 13:25

bedankt voor je feedback peacehorses, je slaat de spijker op zn kop bij wat ik moeilijk vind de overgangen :))
IK heb inderdaad getekend alsof ik schilder tis ook veel lastiger dan verwacht :=

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 13:26

is het ook hoor! Maar je doet het tenminste wel 'echt' en niet inkleuren en dan smudge eroverheen gooien of gaussian blur oid, dit is wel veel echter, het vergt alleen dan ook heeeel veel oefening

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 14:04

Inderdaad heb alles zelf gemaakt, de schets was al lastig met de muis vond ik := verder heeft het porgramma wat ik gebruik niet eens blur of smudge en dat zou ik ook niet willen. IK doe het echt en dan maar wat minder wie weet leer ik het nog :o

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:30

De vraag is natuurlijk ook, wil je het zo realistisch mogelijk, of niet. Ik zelf vind het schilderachtige in dit werkje namelijk wel erg leuk :j Vind vooral de neus goed gelukt. In het hoofd, maar vooral ook in de nek, had inderdaad wat meer diepte gemogen. Maar zeker knap voor de eerste keer +:)+

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:05

ja ik ben het ook met Joey_lover eens, vandaar ook dat ik zei dat het aan je stijl ligt, dit kan net zo goed zo bedoeld zijn. Want ik vind dit zeker ook een erg leuke stijl :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 21:04

bedankt :o

Niet verwacht dat mensen de stijl ook mooi zouden vinden :D
Ik zou wel meer realisme willen maar deze stijl bevalt me wel. Mits inderdaad meer diepte in de hals en hoofd :j