[GO] Nieuw logo - Lisa Dijk Photography

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Wat vind jij van deze logo ontwerpen?

Nummer 1 vind ik het leukst
40 (36%)
Nummer 2 vind ik het leukst
9 (8%)
Vind beide logo's niet mooi.
5 (4%)
Vind beide logo's wel leuk maar niet professioneel overkomen.
12 (10%)
De dieren vind ik overbodig, alleen de naam is ook prima.
6 (5%)
Je huidige logo vind ik het best
39 (35%)

Totaal aantal stemmen: 111

LisaDijk

[GO] Nieuw logo - Lisa Dijk Photography

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 18:31

Hallo Allemaal,

Ik ben een paar dagen terug begonnen met een nieuw logo voor mezelf, maar ik ben zelf altijd de meest lastige klant die ik heb haha en als ik tevreden ben en ik denk "dit is hem" kan ik de volgende dag er weer heel anders over denken, kan zo zijn voordelen hebben natuurlijk maar bij mij gaat het vaak gepaard met enorm veel twijfel!

Om jullie een beetje een ideetje te geven wat ik doe en waar het logo dus bij moet passen:
Ik ben dus Lisa Dijk, ik studeer aan de fotovakschool te Amsterdam en doe naast mijn opleiding paarden en huisdieren fotografie, hier ben ik nu al een paar jaar mee bezig en een nieuwe verfrissende look zo op zijn tijd vind ik wel leuk, vooral ook omdat het logo wat ik nu heb soms toch wel erg standaard is: http://img220.imageshack.us/img220/6167 ... artwit.png en ik er niet snel aan herkend zal worden.

Nu ben ik hard bezig met een nieuw logo, en zoals ik al vertelde ben ik nu enorm aan het twijfelen.. "is het hem of is het hem niet"
En daarom ben ik wel heel benieuwd wat jullie er van vinden, is het een leuk logo kenmerkend aan paarden en huisdieren fotografie, of is het meer iets voor een dierenwinkel of is het gewoon helemaal niets.

het gaat om deze twee ontwerpen:
Afbeelding

En zo staan ze op een foto:
Afbeelding
Afbeelding

Je mag best zeggen dat je het mooi vind of hartstikke lelijk, daar is natuurlijk iedereen vrij in maar opbouwende kritiek stel ik nog meer op prijs! :)

© op deze logo ontwerpen zit een copyright
Laatst bijgewerkt door LisaDijk op 24-09-11 18:41, in het totaal 5 keer bewerkt

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:34

het eerste logo vind ik mooi en duidelijk
het 2e logo vind ik het niet mooi dat van het paard een stuk mist.

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:36

Ik vind je oude nog het mooist. Haal je er gelijk altijd uit :j

Deze 2... hmmm vind ze ietwat kinderlijk aandoen :o

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:37

Ik vind het eerste ontwerp het mooist (de tweede op de test foto), bij het tweede ontwerp is het zonde dat het paard doormidden wordt gesneden door zo'n blok, als je begrijpt wat ik bedoel :)
Overigens vind ik je huidige logo ook professioneel, ondanks dat het zo simpel is. Ik pikte je foto's er in ieder geval wel altijd uit in een serie.

Edit: ik ben het ook wel met Ivonka eens :j in eerste instantie doet mij het logo denken aan een dierenkliniek. Daar zou ik aan denken als ik niet wist dat het om fotografie ging :)
Laatst bijgewerkt door KimE op 24-09-11 18:38, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:37

Ik vind het eerlijk gezegd niet mooi, Lisa. Maar ik houd niet van die logo's waar allerlei plaatjes etc inzitten, vind het een beetje kinderlijk. Ik zou die houden die je nu hebt, die is strak, dat vind ik veel mooier. :)

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:42

Als ik tussen deze 2 moet kiezen zou ik zeggen de eerste, want bij de tweede stoor ik me eraan dat het paard er niet helemaal op staat.
Maar eigenlijk ga ik met Olympus_ mee, het doet veel aan een dierenkliniek denken.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 18:44

Kijk zulke reacties wil ik haha! bedankt!
heb ook even een poll toegevoegd.

Ik vind zelf ook dat het logo vrij snel overkomt als een dierenwinkel etc. en alleen omdat het erbij staat te zien is dat het om fotografie gaat, was wel benieuwd met het openen van dit topic wat voor een reacties ik zou krijgen en of ik niet de enigste was die er zo over zou denken :j als iedereen zou zeggen "mooi, ja leuk" kijk dan had ik gerust voor een logo als dit kunnen gaan, maar ik weet nu dat ik gewoon nog even heel goed verder moet denken, want ik wil toch echt wat anders dan het logo dat ik nu heb, of in ieder geval iets kenmerkender en misschien gewoon een andere font. maar ben nog steeds benieuwd naar meer reacties! :)

VERAx

Re: [GO] Nieuw logo - Lisa Dijk Photography

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:52

Ik vind ook je andere logo professioneler, en ook ik herkende foto's aan je logo! Vind deze ook ietwat kinderlijk, en meer voor een dierenspeciaalzaak oid. :)

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 18:54

vind de 2e het mooist. vind de eerste zo voor de hand liggen!

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:34

Ben het met OneFellSwoop eens ! vind de 2e ook wat apparter.
Bij het eerste logo kijk ik meer naar de dieren, bij het 2e logo kijk ik meer naar je naam ook. Denk dat je naam meer voorop moet staan.

Overigens vind ik het logo wat je nu hebt ook gewoon netjes. :)

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 19:57

Beide vind ik niet mooi als logo voor een fotograaf, vind ze een beetje kinderachtig overkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:02

Ik vind ze helemaal niet kinderachtig, maar passend bij dierenfotografie, en duidelijk. Logo 1 vind ik mooier omdat hij 'heel' is- ik zou alleen zelf niet kiezen voor een logo op de foto's, omdat het toch kan storen in het beeld. Bij je voorbeeldfoto misschien niet zo, maar bedenk hem er eens bij op een portret, close-up of sfeerfoto? Ik kan me voorstellen dat hij dan juist de aandacht van de foto afleidt of de sfeer breekt. Het logo zou ik meer op je site zetten, eventueel op drukwerk/promotiemateriaal etcetera..

HubbaBubba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:03

Als ik uit de logo's moest kiezen zou ik voor het logo kiezen waar het paard in z'n geheel op staat, omdat het niet mooi afgewerkt is op die andere, lijkt net of het afgehakt word doordat de letters "toch ergens moesten staan"

Maar zelf zou ik voor je nu bestaande logo kiezen, veel proffecioneler :j

_Carien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:41

Lisa, ik ga ook met de rest mee dat je eerste logo wel weergeeft waar jij voor staat en de mensen je aan herkennen. Ik ben persoonlijk ook van de minste poespas, dus je moet ervan houden. Uiteindelijk gaat het erom dat jij er tevreden mee bent.

Als ik dan toch zou mogen kiezen kies ik voor de eerste. Vind het eerste logo toch wat meer één geheel.

Keuzes, was het maar zo makkelijk :+ Succes!

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 21:07

Wat leuk die reacties! :) maar ik hou het voorlopig dus wel gewoon nog bij mijn huidige haha, ik dacht wel al dat het op een dierenwinkel logo of iets zou lijken, maar ook leuk om te lezen dat de meningen dan toch weer verschillen! :)

En dat over de aandacht wegtrekken van de foto ben ik het ook wel mee eens ja, daar zat ik dus ook weer over te twijfelen, want als ik een van deze logo's had gekozen dan deed ik dat omdat ik dan een "plaatje" heb die herkend kan worden, en als die dan niet op foto's zou staan dan word die link misschien niet gelegd, maar vond het ook wel aandacht trekkend inderdaad :j

Ivonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 23:51

Ook geen andere font :n
Vind die je hebt mooi strak en pro overkomen :j

Maar jah... dat is mijn mening :')

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 00:04

Ik vind de 1e het best :j
Ik zie de meerwaarde er niet van in om het paard te halveren :')

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:20

De eerste vind het leukste. :) Bij de tweede mist het paard een stuk, en dat vind ik zelf niet echt mooi. Hoe had je het logo trouwens gemaakt? Met PhotoShop?

Ocean_Child

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:25

Ik vind het een beetje rommelig met al die dieren. Als je deze kleiner in een hoek op je foto's plaatst, denk ik dat het vooral veel zwarte ''vlekjes" worden.
Persoonlijk hou ik meer van een helder en strak ontwerp...
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het niet lelijk, alleen wat veel...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:26

Vind je oude het mooiste! :j Nu gaat de aandacht meer naar het logo dan naar de foto.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:28

Ik vind je oude het beste. Duidelijk én ik herken 'm wel degelijk ;) ik vind grote logo's al snel storen, die van jou is groot (de oude) maar echt storend vond ik 'm nooit. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:32

vind die je nu heb prima, maar mocht je hem veranderen zou ik de met het hele paard doen, of die met het afgesneden maar dan wel met een lijntje tussen het paard en je naam. nu houd ie zo abrupt op :')

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 09:46

Mooi die verschillende afbeeldingen in je nieuwe logo Lisa :j
Wat betreft typografie vind ik het lettertype van je oude logo mooier dan die van je nieuwe logo, het 'strakkere' lettertype spreekt me persoonlijk wel aan, maar het andere is ook zeker niet verkeerd. Wel zou ik voor de eerste versie van je logo gaan, dus zonder afgeknipte hoek in de paarden-afbeelding, gevoelsmatig ziet dat er wat 'completer' uit.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 10:43

Ivonka schreef:
Ik vind je oude nog het mooist. Haal je er gelijk altijd uit :j

Deze 2... hmmm vind ze ietwat kinderlijk aandoen :o

Ga ik in mee. :j

Als ik toch moet kiezen welk van de 2.
Zou ik voor de eerste gaan. Omdat bij de 2e een stukje paard mist.

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 12:01

Ik vind het logo wat je nu gebruikt ook het mooist eerlijk gezegd. :j
Maar inderdaad, als je toch een nieuwe wilt zou ik ook voor de eerste gaan. Ook ik vind het halve paard niet echt mooi. :)