[SCH] Leeuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

terlygert

[SCH] Leeuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 15:48

Hallo!
Na jarenlang niks meer op UK geplaatst te hebben, komt er toch maar weer een topic van mij. Over dit schilderij heb ik bijzonder lang gedaan, omdat ik hem meerdere keren voor en tijd heb weggelegd. Soms een half jaar, jaar..Het was geen opdracht, dus ik kon er zo lang over doen als ik wilde, heerlijk! Af en toe had ik er ook gewoon echt geen zin in.
In de periodes dat ik hem weggelegd heb, heeft hij wel gewoon bij mn moeder aan de muur gehangen :') , zij vond hem al mooi genoeg (ach ja, moeders he ;)). Stiekem weet ik nog steeds niet of hij wel af is. Ik wilde het stuk rechtsboven nog beter bij rechtsonder trekken, maar dit mocht niet van mn vriend ;) . Helemaal tevreden ben ik nog niet (over de kop zelf wel, maar daar omheen niet).
Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden!

Hier is goed te zien hoe de kop eruitziet. De tweede foto is het totaalbeeld. Het formaat is 50x60. Acryl.
Afbeelding

Een beetje vertekend door de hoek van fotograferen
Afbeelding

DiekeC

Re: [SCH] Leeuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:06

Ik vind de eerste foto eigenlijk mooier als uitsnijding, daar heeft de tekening veel meer leven. En vind ik de manen mooier uitgewerkt als onder aan, alzof je te haastig hebt gewerkt.
Verder wel erg mooie kleuren, lekker warm, en ik vind hem zeker heel mooi gelukt!

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 17:14

Dankje! :)
De manen wilde ik eigenlijk ook niet zo precies uitgewerkt hebben, het accent moet op de kop blijven. Vandaar dat ik dat zo gedaan had.
Bedankt voor je reactie!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 17:33

Ik vind het al echt een schitterend werkje :j Vind het kleurgebruik echt prachtig!!!
Het enige wat ik als kritiek puntje kan geven is dat ik de kop een beetje vind zweven.

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:48

terlygert schreef:
Dankje! :)
De manen wilde ik eigenlijk ook niet zo precies uitgewerkt hebben, het accent moet op de kop blijven. Vandaar dat ik dat zo gedaan had.
Bedankt voor je reactie!

Ik bedoel meer dat de eerste foto mij meer aanspreekt. Dat ik er langer naar blijf kijken.
Verder vind ik er echt een hele prettige sfeer hangen in het schilderij, lekker warm. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:53

Ik vind dat je de kleuren prachtig hebt gebruikt!

De kop zweeft idd wel een beetje...

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 18:55

Prachtig! Die rustige blik trekt echt alle aandacht, heel erg mooi! Ook prachtige kleuren. Als je idd aan de onderkant een beetje lijfsaanduiding had gemaakt, was 'ie helemaal af. Alhoewel me dat pas opvalt omdat ik nav voorgaande posts extra op ben gaan letten. In eerste instantie kijk ik alleen maar naar die kop en dat is echt heel erg mooi geworden. Complimenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 19:32

jemig, gave plaat man! Die expressie! Echt heel mooi, zou hem zo in mijn woonkamer willen hangen :)) Mooie kleuren ook idd. Het enige wat ik een beetje minder vind zijn de manen links onderin, die zijn iets te statisch voor mijn gevoel...

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:34

The RumTumTugger!!!! :j

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-11 20:36

wáuw. ik zou m echt zó in mn huiskamer willen hebben.. vind m echt erg mooi..

terlygert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-11 22:23

Erg bedankt voor jullie leuke berichtjes!
De tips zal ik meenemen als ik hem ga bijwerken! Bedankt

@licorne: wat? ;)

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-11 07:22

Mijn favoriete macho uit de musical Cats natuurlijk :j Deze:

Afbeelding

Afbeelding