[SITE] Fotografie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

stefaniepje

[SITE] Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 14:29

:)

Ik heb al een tijdje een eigen site.
Ik heb deze opgestart omdat paardenfotografie me erg interesseerde en ik zo mijn werk aan anderen kon laten zien. Sinds kort die ik ook fotoshoots en wil ik mijn portfolio en verdere informatie zo goed mogelijk tonen. De site : http://www.wix.com/stefaniepeeters/fotografie

Nu zit ik echter te twijfelen dat ik wel een goede site hiervoor heb. Ten eerste vind ik de URL al veel te lang. Hij valt misschien moeilijk te onthouden, maar het ergste is dat hij gewoon té lang is. Ik wil hem namelijk ook verwerken in mijn copyright op foto's. Ik zit ook al zeer lang na te denken over een korte naam voor mijn 'werk'. Normaal zou ik PS fotografie gaan gebruiken, maar dat is zoiets wat iedereen bijna gebruikt.

Weebly lijkt mij ook leuk om mee te werken, maar wix is zo handig en je kan er veel wegen mee uit. (daarom dat ik niet graag van site verander!) Maar de naam zou dan worden: http://www.stefaniepeetersfotografie.weebly.com of ps-fotografie.weebly.com

Suggesties om de URL korter en aantrekkelijker te maken?
Nog iets dat ontbreekt aan de inhoud van de site?

Alvast bedankt !

Naborah

Re: [SITE] Fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 14:40

Je website ziet er netjes uit, alleen vind ik het jammer dat je de layout niet zelf hebt gemaakt. Daar is verder niets mis mee, maar met Wix kan echt heel veel, dus ik raadt je aan om na verloop van tijd toch een eigen layout te creëren.
Misschien dat je met www.dot.tk je link kan verkorten. Ik heb eerder een niet geupgrade website gezien met een www.websitenaam.tk gezien. :j

Bij het contactformulier is het ook mogelijk om de woorden te veranderen. Gezien je website in het Nederlands, is het misschien handig om dat te doen?

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 16:01

Ik heb mijn site bij webs.com gemaakt, je site begint dan met je eigen naam (of maar net hoe je je site wil noemen) gevolgd door webs.com. Makkelijk te onthouden en niet zo lang.

Verder vind ik je site er leuk uitzien. Ben het met Naborah eens dat een site in helemaal engels of Nederlands er beter uitziet :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:16

ik lees even mee!
Ik zou ook graag eigen lay out maken :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-11 19:18

En er is geen mogelijkheid dat je bijvoorbeeld upgrade en je eigen domeinnaam koopt?

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 22:25

De beste oplossing is toch echt een domeinnaam kopen, dan kom je ook meteen een stuk serieuser over dan dat je een gratis website hebt... vind ik toch al snel lijken alsof het je niets boeit hoe je je werk presenteert, als je maar wat geld verdiend, een website kost geld, maar het is het investeren waard.
Probeer anders eens wordpress.com daar kan je een gratis account aanmaken en dan kan je via wordpress een .com site kopen (.nl niet volgens mij) wordpress werkt heel makkelijk als je geen verstand hebt van html/css etc. en als je een andere layout wilt kan je die kopen.. jaa kost weer geld maar wat is nou eenmalig 40 dollar (circa 30 euro) en 17 dollar (circa 13 euro) per jaar.....

En als je écht iets goeds wil hebben raad ik je aan om een webdesigner in te huren, maar dat is misschien meer wat voor later.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 15:45

Je kan gratis een domein naam nemen met .tk vanachter. Dit is ergens een eiland wat zijn domeinen gratis weggeeft, enige voorwaarde is dat je er regelmatig op komt.
Hier kan je dit doen. http://www.dot.tk/nl/index.html?lang=nl

Wat ook gemakkelijk is, is dat je je bestaande website kan overzetten. Zo bewerkte ik mijn website altijd in Google (google sites) en die werd op .tk automatisch aangepast.

Dit is iets proffesioneler dan een webs, weebly,... site

Edit: Gefeliciteerd met je verjaardag :+

AtelierB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:48

Als je er echt verder mee wil, zou je ook kunnen kiezen voor bijvoorbeeld een .nl domein bij www.one.com. Niet al te duur en daar zijn gratis templates om een site te bouwen, die je naar eigen smaak kunt aanpassen.

stefaniepje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 18:06

Ik heb momenteel mijn site veranderd en helemaal zelf opgebouwd. Ik vind het zelf ook beter, nu dat ik hem zelf zowat heb ontworpen ;).

Ik heb al overwogen om een eigen domein naam te kopen. Maar ik ga hier nog een jaartje mee wachten. Ik moet namelijk nog serieus wat groeien in mijn werk. Zodra mijn foto's er wat beter gaan uitzien, zal ik het wel gaan doen denk ik :).

Ik heb nu ps-fotografie.tk genomen via dot.tk . Voor mij is dit een goede tijdelijke oplossing!

Bedankt voor jullie reacties, ik zal deze voor in de toekomt ook in mijn achterhoofd houden ;)

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 18:55

Mooi gedaan, mijn complimenten! Hiermee zet je ook meteen een 'handtekening' op je naam en je doen. Niemand die dezelfde website heeft, en mensen zullen je misschien onthouden door je website.
Goed gedaan. +:)+