[SCH] Cowsense

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Fnanne

[SCH] Cowsense

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-11 19:15

De afgelopen weken ben ik aan de slag gegaan met een onwijs gave opdracht voor bokker Ods :) Een leuke uitdaging, ook nog eens omdat het geschilderd is op een (voor mijn doen) groot doek van 90 x 70 cm.
        Ik ben begonnen met een schets:

Afbeelding

Tussendoor heb ik wat foto's genomen om de 'stand van zaken' door te kunnen geven :)

Afbeelding

Afbeelding

Het kalf is uiteindelijk 'rood' geworden:

Afbeelding

En het eindresultaat:
        Afbeelding

Detail:
        Afbeelding

Formaat zoals gezegd: 90 x 70 cm.
        Acryl op doek :)

LeonieL

Re: [SCH] Cowsense

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:18

Erg mooi! Alleen lijkt de ruiter niet op het paard te zitten,. maar over de schouder te hangen met zadel en al. Verder erg goed :D Een echte 10 :D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 19:22

Ghi, wel 'n opportunistisch kalf, dat paard kijkt 'm behoorlijk vuil aan en hij kijkt zo onverdroten schattig terug <3
Prachtig schilderij, stijl die erg goed bij het thema past (ik weet niet precies waarom ik dat vind, geen verstand van ;-) ), héél geslaagd :j

TheaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:33

ik vind hem heel mooi. Zo leuk dat kalf kijkt! Prachtig hoe gedetaileerd het hoodstel

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 20:54

Prachtig! Heel mooi kleurgebruik en een gave compositie. Wel mis ik de echte cowboy sporen met wiel :D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-11 19:10

licorne schreef:
Ghi, wel 'n opportunistisch kalf, dat paard kijkt 'm behoorlijk vuil aan en hij kijkt zo onverdroten schattig terug <3

Dat vond ik ook zo aandoenlijk, dat ietwat onnozel schattige kalf en dat fanatieke paard :D

@ LeonieL; door het standpunt bekijk je het totaal van schuinachter. Het paard heeft de hals naar links gebogen waardoor je dus niet het totaal ziet. :)

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-11 19:59

Wauw 10!
Heel erg gaaf :+:
Al vind ik misschien de achtergrond wat te donker, maar dat kan ook aan de foto liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 09:19

Jemig wat een gaaf werk weer Fnanne! Zo knap hoe iemand een foto kan verbeteren met verf!

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 12:55

Oh! Doc! En ze lijkt goed :j

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:25

Zelf had ik nog helemaal niet gereageerd :)

Over technieken kan ik niet veel zeggen, daarvoor mis ik de kennis :D Wel wist ik dat ik werken van Fnanne erg bewonderde en stond te kijken van de echtheid en precisie van het onderwerp. Het enge van iets laten maken van je eigen dier, voor je eigen woonkamer, is voor mij wel de herkenbaarheid van het onderwerp. Herken je het dier wat erop staat zoals jij het dier ook kent? Zelf vind ik dat behoorlijk belangrijk!! Is de gelijkenis wel precies zoals ik als verzorger en eigenaar het dier dagelijks zie?

Ik kan niet anders zeggen dat het helemaal onze Doc is, het spat van iedere vezel op het doek. Wat ik ook bijzonder vind is dat ik de ruiter herken, zijn been, zijn arm en de handen. Dit had ik totaal niet verwacht, zoveel zie je niet van de ruiter!!

Hoewel de achtergrond donker is moet ik zeggen dat het mij totaal niet stoort, ik vind het eigenlijk wel passend bij het geheel. Wat me wel verbaasde (vond het zelf ook wat eng :j ) is dat het paard en het kalfje wel goed zichtbaar blijven in een donkere omgeving (wij houden hier wel van matig flame licht en kaarsjes ;) ) Evengoed met een matig verlichte kamer knalt Doc van het doek en springt het kalf niet meer in het oog dan Doc door de rode kleur.

Nogmaals Fnanne, we zijn er ONWIJS groos mee!!

S_Evelyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 21:28

ahhh dat kalfje! <3
Superknap gedaan, heel mooi! :)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 08:48

Wat een supertoffe reactie Ods; dankjewel! :) Fijn om te lezen dat het werk in de smaak valt.
Ik blijf dat altijd heel spannend vinden en ben blij dat het in dit geval dus gelukt is :D

Dank allemaal :)

Blyss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-12 10:04

de uitdrukking van o.a. het hoofd van het paard en kalf vind ik echt heel erg goed! top hoor! klasse!