[FOTO] Amber & Anouk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

_likepink_

[FOTO] Amber & Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 21:18

In de zomervakantie is er een vriendin wezen logeren en ik kon het niet laten een paar plaatjes te schieten O:) (Augustus)
Overgins vond ik nog foto's van een ander meisje die ik ook de moeite waard vond. ( Was ergens in juni geloof ik)
Ik ben een hobby fotograaf en fotografeer voornamelijk mensen, heb nog niet eerder iets op FA gezet en lang getwijfeld om te plaatsen. Maar was toch wel benieuwd wat bokkers er van vinden en of er nog handige tips zijn aangezien ik me wel serieuzer hierin wil verdiepen.

Make up en haar zelf gedaan, maar misschien was de oogschaduw net iéts te donker bij het eerste meisje...

Door de tijd heen heb ik beetje een eigen stijl gekregen, dus ben benieuwd wat jullie vinden :Y)

Gemaakt met een Cannon EOS 350D.

Vind veel foto's het nét niet geworden maar ben zelf erg kritisch... Alleen handige tips of aanwijzingen zou erg fijn zijn of commentaar :)

Amber

1
Afbeelding
2
Afbeelding
3Jammer van bh en hij is naar mijn gevoel wat te licht.
Afbeelding
4 In juni geschoten
Afbeelding
5 Was denk ik mooier uitgekomen als ze in de lens keek.
Afbeelding
6Bewerkingscreatie O:)
Afbeelding

Anouk.

7
Afbeelding
8 Wangen te bewerkt ( Was moeilijk weg te halen door acne maar wou toch alle onzuiverheden proberen weg te krijgen)
Afbeelding

Groetjes Iris

Jettie

Re: [FOTO] Amber & Anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:50

Ik vind het leuke foto's hoor! De serie van het eerste meisje vind ik het mooist.

Wat aandachtspunten:
- inderdaad de huidbewerking, is niet zo netjes gedaan. Hoe bewerk je? Je kunt op internet ook zoeken naar een tutorial in een stijl die je aanspreekt en die uitleg dan stap voor stap volgen.
- sommige foto's zijn wat overgeposeerd (3, 5, 8)
- het licht op de eerste foto's is goed, op foto 6 en 7 vind ik het te hard
- probeer te letten op de kleding: vouwtjes, scheef trekken, zichtbare bh, etc.

Succes!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 09:06

Vind de foto's met de zon daarbij te contrast rijk, wat me nogal stoort :)
Verder ga ik mee met Jettie.

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:00

Foto 1, 3 en 4 vind ik erg goed gelukt, ziet er heel professioneel uit, mooi model ook!

Vooral foto 1 vind ik de sfeer en de belichting heel mooi :j

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 18:10

Vooral de foto's van het eerste model vind ik er erg goed uitzien!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-11 18:39

Jettie: Bedankt voor de goeie tips!!Ja klopt soms is het net wat téveel van het goeie met poseren. En bh klopt..
Ik bewerk met photofiltre voor de puistjes enz, met clone stamp en blur soms wat bij. Maar wil graag een andere oplossing opzoeken want vind het teveel opvallen en storen als ik met dit programma dat wegwerk. Dus bedankt voor de tip!
Licht klopt, ben daar zelf nog wat mee prutsen met instellingen maar krijg het niet altijd voor mekaar met de zon dat het te licht word of idd teveel contrast wat door iemand anders was gezegd.

Voor de rest iedereen bedankt! :D Met de eerste 2 foto's ben ik ook het meest tevreden.
En sowieso al hoop handige tips waar ik zeker wat mee kan :D

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 08:18

Leuke foto's, mooie modellen ook!
De eerste foto is mijn favoriet :) Mag misschien nog iets lichter/minder hard, maar is niet storend.

En over de huidbewerking, de blurtool is imo een no-go. Alles wordt gladgestreken en je krijgt vaak een plastic-effect.
Er zijn verschillende dingen te vinden over huidbewerking als je even goed zoekt.
Zoek eens op skin retouching (eventueel nog; without blurring/blurtool)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:26

De 1e en 2e vind ik erg leuk. De rest spreekt me niet aan. Mooie modellen. Ik vind de harde bewerking wel wat hebben, maar dat is persoonlijke mening.
Bji foto 3 zou ik meer ruimte aan de rechterkant hebben gelaten.