De laatste foto is nog steeds niet het echte uiteindelijke eindresultaat (en is bovendien een wazige foto), de achtergronden zijn nog behoorlijk wat verder uitgewerkt, maar toen had ik m'n kaartje al uit het toestel en geen zin meer om nog te gaan klooien.
Ik wil van het echte eindresultaat komende week graag een foto gaan maken als ze mooi in hun lijst met passe partout aan de muur hangen bij de opdrachtgever
! De kleur van het zwarte paard komt helaas op de laatste foto veel minder goed over dan in werkelijkheid, mijn arme fototoestelletje kon blijkbaar niet zoveel meer met de belichting toen de achtergrond eenmaal dieper zwart was
Deze portretten doorbreken een enorme impasse voor mij. Heb vele jaren maar heel sporadisch getekend en zeker geen portretwerk meer, terwijl ik van mijn puberteit tot net boven mijn 20e echt zowat ALTIJD met tekenwerk bezig was en ook veel opdrachten gedaan heb. Dus aan een paar Boktmensjes hier op UK, dank voor het aanmoedigen en daarmee weer over de streep trekken, de flow zit er weer in
Nou ja, hier eerst twee foto's van "onderweg" tijdens het portretteren van Shire Robin Hood en KWPN-er Never More. Kleurpotlood op stevig A3-papier, de Shire zo'n 13 uur werk, Never more zo'n 16 uur werk. Eén hoofdfoto gekozen, maar wel meerdere foto's gebruikt om tot eindcompositie van kleur en uitdrukking te komen.

Hier de slechte foto van het nog onafgewerkte bijna-eind-resultaat van alletwee. Dat roze linksonderin is mijn duim in de lens

Ik hoop van de week nog een plaatje toe te voegen van het boeltje aan de muuir

De foto's waren niet geweldig en ik ken beide paarden goed, dus kleur en uitstraling kon ik gelukkig aanpassen