[TEK] 2 paardenportretten in kleurpotlood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

licorne

[TEK] 2 paardenportretten in kleurpotlood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 23:48

Twee tekeningen, afgelopen donderdag bij de opdrachtgever ingeleverd, die er bijzonder tevreden mee was. Zelf was ik naast best wel tevreden vooral opgelucht, dat 't gelukt was, dat ik 't nog kon en dat ik 't echt wel weer leuk vond!!! Eentje was voor de opdrachtgever zelf en eentje als cadeautje voor zijn vrouw, die heeft 'm vanavond gekregen dus nu kan ik 'm pas plaatsen, want het moest echt echt echt een verrassing blijven en zij kennen héél veel paardenmensen je weet maar nooit wat er uitlekt via Bokt :P

De laatste foto is nog steeds niet het echte uiteindelijke eindresultaat (en is bovendien een wazige foto), de achtergronden zijn nog behoorlijk wat verder uitgewerkt, maar toen had ik m'n kaartje al uit het toestel en geen zin meer om nog te gaan klooien.
Ik wil van het echte eindresultaat komende week graag een foto gaan maken als ze mooi in hun lijst met passe partout aan de muur hangen bij de opdrachtgever :j !
De kleur van het zwarte paard komt helaas op de laatste foto veel minder goed over dan in werkelijkheid, mijn arme fototoestelletje kon blijkbaar niet zoveel meer met de belichting toen de achtergrond eenmaal dieper zwart was :')

Deze portretten doorbreken een enorme impasse voor mij. Heb vele jaren maar heel sporadisch getekend en zeker geen portretwerk meer, terwijl ik van mijn puberteit tot net boven mijn 20e echt zowat ALTIJD met tekenwerk bezig was en ook veel opdrachten gedaan heb. Dus aan een paar Boktmensjes hier op UK, dank voor het aanmoedigen en daarmee weer over de streep trekken, de flow zit er weer in *\o/*

Nou ja, hier eerst twee foto's van "onderweg" tijdens het portretteren van Shire Robin Hood en KWPN-er Never More. Kleurpotlood op stevig A3-papier, de Shire zo'n 13 uur werk, Never more zo'n 16 uur werk. Eén hoofdfoto gekozen, maar wel meerdere foto's gebruikt om tot eindcompositie van kleur en uitdrukking te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Hier de slechte foto van het nog onafgewerkte bijna-eind-resultaat van alletwee. Dat roze linksonderin is mijn duim in de lens :D
Afbeelding

Ik hoop van de week nog een plaatje toe te voegen van het boeltje aan de muuir :)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:50

En dat met "kleurpotloodjes" chapeau!

Cassidy

Re: [TEK] 2 paardenportretten in kleurpotlood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:51

Ze zijn prachtig! Heel mooi gedaan.

En wat is er mis met "kleurpotloodjes"?

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:07

WAUW, ik vind ze eerlijk gezegd veeeeeeel mooier dan de foto's! wat een ze lijken zo echt!! mijn complimenten hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:41

Wauw, wat een mooie portretten! Ze stralen een soort rust uit :j

Cassidy; is niks mis mee, maar ik denk dat pussinboots zich verbaast over het feit dat zoiets moois kan ontstaan uit kleurpotloodjes ;)

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:41

Hallelujah! Wat ontzettend mooi gedaan!
Persoonlijk had ik de achtergrond wit gelaten, want dan hadden de hoofden nog mooier uitgekomen. Of heel licht blauw (lucht). Want het zwarte trekt teveel de aandacht.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:50

Zo die zijn mooi geworden!!
(En nu blijven tekenen! ;) )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:28

Prachtige resultaten, ik kan me voorstellen dat je opdrachtgevers en de gelukkige krijger daar héél blij mee zijn geweest! Je hebt echt een mooie fijne stijl, de tekeningen zijn veel sprekender dan de foto's. :j

Ik vind de achtergrond om eerlijk te zijn nog wel wat afbreuk doen aan de tekening. De donkere 'halo' laat de paarden er niet echt uitspringen Ook wekt het een beetje de indruk alsof de achtergrond is afgeraffeld, alsof je na dat stukje rond het hoofd geen zin meer had om de rest van het papier ook zo donker in te kleuren zeg maar. Ik denk dat ik het mooier vind als je de achtergrond óf helemaal donker maakt, óf wit laat. :)

Volgende! :D

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 11:44

Merci voor de opstekers :)

@Elanor, thanx :o De foto's waren niet geweldig en ik ken beide paarden goed, dus kleur en uitstraling kon ik gelukkig aanpassen :j

Achtergronden zijn beide wel nog behoorlijk verdiept en bijgewerkt na de laatste foto, maar het blijft inderdaad nog niet mijn sterkste punt :o De opdrachtgever vond het gelukkig wel heel mooi, hij vond dat het donkere juist rust bracht, maar ik vond het ook het zwakste punt. Ik kan van te voren nooit zo best inschatten hoe het uit gaat komen terwijl ik van het hoofd zelf op 'n gegeven moment echt weet dat 't goed zit.
Maar we hebben de flow te pakken, dat wordt gewoon oefenen en dan wordt 't vanzelf beter, stel je voor dat ik niks meer te leren had *\o/* Dus meer achtergrondverbetertips zijn welkom!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:03

Knap hoor! Doe het je niet na! ben benieuwd naar de foto aan de
muur!

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 16:10

Ik vind deze portretten echt zooo gaaf!!
Het kleurgebruik is heel helder, persoonlijk had ik de achtergronden lichter gehouder en minder druk maar dat neemt niet weg dat het echt prachtige tekeningen zijn!

bellamy97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:56

wouw hoeveel vraag je ervoor?????????????????? voor gewoon een eigen foto

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 20:57

Prachtig zeg!

lalachico

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 21:01

Supermooi<3!!

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:00

Oh, de paarden vind ik heel erg mooi! Super neergezet. Ik heb alleen mijn twijfels bij de achtergrond, deze vind ik echt afbreuk doen aan de tekening.

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:07

WAUW!!!!!!!!!
Ik wil ook zo'n tekening!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 09:12

wauw ik vind ze echt heel sprekend! Ik vind aleen dat de tekening van de Shire veel sprekender is zonder de zwarte achtergrond, dan komen de kleuren er veel mooier uit.

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 17:00

Dankjewel voor alle leuke reacties :) Nogmaals, de achtergronden op de laatste foto zijn NIET de eindresultaten, heb naar nog veel dieper zwart toegewerkt en zeker in passe partout kwam juist de boel er weer mooi uit naar voren, maar dan nog denk ik dat ik 't volgende keer anders doe :j
Maar goed, de dolblije opdrachtgever was het belangrijkste... Ik blijf toch altijd eindeloos dingen zien die beter hadden gekund :D

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:02

mooi! hoeveel vraag je voor zo een tekening?