mijn verhaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

candourtje

mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 14:24

Daniëlle, Tessa en Carlijn rennen naar het fietsenplein. Eindelijk, vrij van school! Weg van die stomme groep acht en hun “pesterijtjes” en weg van huiswerk. Lekker luieren, daar hebben de meiden wel zin in. Ze pakken hun fietsen, en rijden het schoolplein af. ‘Wat zullen we vanmiddag eens doen?’ vraagt Tessa. ‘Zullen we naar het speeltuintje?’ stelt Carlijn voor. Dat vinden Daniëlle en Tessa ook een goed idee. Dan kijkt Tessa op. ‘Ik kan helemaal niet! Ik ga naar opa, kijken bij het veulen. Hij is vannacht geboren, echt een schat van een dier, zegt opa.’ ‘Jammer.’ zegt Carlijn kortaf. Ze rijdt iets harder door, zodat Daniëlle en Tessa achter haar rijden. Ze kijken elkaar hoofdschuddend aan. Typisch Carlijn, denken ze. Als iemand een keer niet kan, wordt ze boos, maar zelf zegt ze dikwijls iets af.
‘Ssst!’ fluistert Tessa, en ze draait om. Carlijn heeft niks in de gaten, en rijdt gewoon door. Daniëlle draait ook om, en samen crossen ze de straat uit. Om de hoek staan ze stil. Dan barsten ze in lachen uit. ‘Ze had niks door!’ roept Tessa vrolijk. Dan kijkt ze ineens weer serieus. ‘Alsjeblieft, mag ik vanmiddag met jou mee, Daan? Ik houd het na deze grap denk ik niet uit vandaag!’ vraagt ze smekend, en Daniëlle knikt, en pakt haar mobieltje uit haar vestzak. ‘Even opa sms’en,’ legt ze uit, en tikt wat in. Dan rijden de meiden weer door. Als ze bij Daniëlle thuis zijn, rijdt Tessa door. ‘Even tegen mama zeggen dat ik met je meega, en gauw mijn paardrijdkleren aandoen, ben over een minuutje of tien terug!’ roept ze over haar schouder. Daniëlle zet haar fiets in de schuur, en loopt naar binnen. Ze geeft haar moeder een zoen. ‘Tess gaat ook mee. Ze is zich aan het omkleden.’ zegt ze, en holt de trap op. Gauw trekt ze de la open. Ze pakt haar rijsokken, handschoentjes, rijbroek en een T-shirtje, en kleed zich om. Dan hoort ze de bel. Daar zal je Tessa hebben, denkt ze, en ze rent de trap af. Maar onderaan blijft ze staan. De moeder van Carlijn staat daar voor de deur. Ze heeft een nijdig gezicht, en kijkt kwaad naar Daniëlle. ‘Mijn dochter was helemaal opgewonden, want ze zou vandaag met jou en Tessa naar het speeltuintje gaan. Tot jij afzegt. En dan rijden jij en Tessa ook nog stiekem weg!’ de ouders van Daniëlle en de ouders van Tessa hebben, net als hun kinderen, een enorme hekel aan de moeder van Carlijn. ‘Mevrouw, UW dochter veracht me, daar doe ik ook niks aan.’ zegt Daniëlle boos, en loopt weer naar boven. De moeder van Carlijn loopt mompelend weg, en net als Daniëlle’s moeder de deur dicht wil duwen, komt Tessa eraan. Ze heeft haar paardrijkleding aan, en onder haar arm heeft ze een cap. Als ze binnen is, pakt ze een plastic zakje met bruinig inhoud uit de zak van haar bodywarmer. ‘Kijk, brokjes!’ zegt ze, en ze bindt haar haar in een paardenstaart. Daniëlle geeft haar moeder een kus, pakt haar cap en paardrijhandschoenen, en loopt met Tessa naar buiten.

dit is een (klein) stukje van een boek waaraan ik bezig ben.
heeft iemand tips/hints/opmerkingen?
graag eerlijk, maar niet gemeen
het kan zijn dat je dit onderwerp we vaker hebt gezien, hij stond verkeerd en er kwm een slotje op.
nu zet ik hem hier duis brand los!

groetjes Melissa

Kwanyin

Re: mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:58

Om eerlijk te zijn ontbreekt er voor mij iets aan....ik vind het verhaal nogal snel vooruit gaan, op dit korte stukje zijn ze al van school uit naar afvragen wat ze doen naar vriendin achterlaten naar zich klaarmaken naar boze moeder die langskomt en in een stuk of tien zinnen alweer weg is. Ik heb persoonlijk liever wat meer omschrijving van de omgeving, wat uitgebreidere dialogen en diepgang in de karakters.

EvelijnS

Re: mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 18:36

Zoals je in de laatste post van je vorige topic kon lezen voldoet je topic niet aan de regels van UK. Een verhaal dat in delen wordt geplaatst dient minimaal 1500 woorden per deel te bevatten, aangezien jouwe niet aan die regel voldoet zet ik op dit topic een slotje. :)
Zodra je een stuk hebt van 1500 woorden of meer kun je een nieuw topic openen.