[FOTO] Zelfportret

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Jaimyliefje

[FOTO] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 09:27

Eentje uit de 'wat oudere doos', ik heb hem eigenlijk nooit op FK gezet maar ben benieuwd wat de bokkers ervan vinden gezien de (doorgaans positieve) reacties in het dagelijks leven.

Afbeelding

Brand los.

Stopcontact

Re: [FOTO] Zelfportret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:31

Eh, ik snap je thema niet helemaal? Waarom dat in je mond?
Overigens vind ik je oorbellen behoorlijk storen, zijn 2 verschillende patronen die je nu in je foto hebt. Het is een mooie scherpe foto, al heb ik het idee dat je je ogen wat te verscherpt hebt. Je lippenstift vind ik ook niet mooi uitkomen op de foto, omdat je zo'n rand van je eigen lippen & de lippenstift ziet zitten.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 09:31

Ik vind de hoek niet zo mooi en ik stoor me aan het feit dat rechts zo krap is en links net even teveel ruimte heeft. Verder vind ik je blik niet zo sprekend en heeft het linker oog minder licht. Ik zou met zo'n soort portret juist kiezen voor een egale belichting :) Nee, de plaat doet me eigenlijk niet zo veel.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:16

Ik heb ook het idee alsof je je huid hebt bewerkt, vooral je voorhooft. Je ziet helemaal geen porien etc, ook bij je wangen en je kin zie ik diezelfde soort vlekken. Verder snap ik inderdaad het nut van de slang niet echt, en ga mee met het commentaar over je oorbellen :j

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:24

erg druk en bewerkt, nee, leuke poging maar probeer een zonder die oorbellen en slang in je mond. En nu zie je waar je huid bewerkt is, voorhoofd in het midden, stukjes wang en je stukje boven je lippen

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 07:49

Als je als onderwerp de slang in je mond wilt nemen dan had ik het zo gedaan:

Geen make-up gewoon a la naturel. Doe op je lippen wat foundation. Oorbellen uit & haar strak in een staart.
En richt je gezicht iets omhoog zodat de slang het eerste is wat je ziet. Dit geeft een veel te rommelig beeld. Ook had ik mijn lippen dicht gedaan. + lichte achtergrond! :j

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:17

Allereerst stoer dat je een zelfportret post.

Je hebt een leuk gezichtje en sprekende ogen, misschien inderdaad goed om je idee achter de foto te vertellen. Verder ga ik wel mee in het commentaar van romytjuuuh. Ik denk dat als je het naturel gehouden had, je ogen en de slang nog meer zouden spreken.

Kyarahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:19

Ik heb er niet zoveel verstand van verder, maar ik vind hem wel erg mooi :j

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:23

Ik vind dit echt geen mooie foto...
Jammer dat je je gezicht zo bewerkt hebt, als je het doet, doe het dan goed :=
Ik vind het geen fijn plaatje om te kijken...
Voorderest ga ik mee met het commentaar van hierboven.

Myrna_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:28

jeetje zeg, wat een gezeur, het is maar een foto hoor!

ik vindtem leuk!

_RMHorse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:29

Zij plaatst em dus zij krijg mening/commentaar ;)
Laatst bijgewerkt door _RMHorse_ op 09-09-11 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:29

dit is FK he, dan is het de bedoeling dat er onderbouwd commentaar word gegeven. Dat de huid slecht bewerkt is, is commentaar, het helpt de fotograaf alleen maar voor de volgende keer ;)

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:35

Sorry, de foto spreekt mij totaal niet aan. Ik vind je look erg onduidelijk overkomen, daardoor komt je thema is dus niet echt over. De lippenstift stoort me, de kleuren composities en de oorbellen en achtergrond. En inderdaad komt je soft focus in het gezicht totaal niet tot zijn recht. Kortom een rommelig plaatje. Probeer wat meer zorg te besteden aan je voorbereiding ;)

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-11 21:20

Dankjulliewel voor het commentaar, met bepaalde dingen ben ik het eens, waaronder zeker de slechte bewerking.. Overigens zie je dat op mijn computer pas als je heel erg inzoomt.. Een paar frisse blikken op een foto doen al een heleboel en vernieuwen ook mijn kijk op een foto waardoor ik de volgende keer als ik een 'vreemd' idee heb het beter kan doen. Het leek me gewoon leuk om er wat over te horen, ookal is het een sterk verouderde foto.
Overigens vind ik zelf de oorbellen absoluut niet storend, evenals de lippenstift, mijn haar, etc. Het voorstel waar mijn lippen onopvallend zijn, mijn haar strak naar achteren, enzovoorts.. Dat kan natuurlijk, dat is gewoon een andere mogelijkheid, maar dan krijg je ook gelijk een totaal ander gevoel bij de foto. Die stijl past bij een ander idee.
Wat toelichting bij de slechte bewerking van mijn huid, lippenstift, etc: ik had heel erge eczeem, puistjes en mee-eters op mijn gezicht destijds, ook mijn lippen zagen er echt dramatisch uit met vellen en alles als ik ze niet invette en daarna er lippenstift overdeed om het te verbloemen.. Want op een close-up valt het natuurlijk extra op.

Tegenwoordig zien mijn zelfportretten er zo uit:
Afbeelding

lieke123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 15:45

Hoi Fenna :D haha