[TEK][WIP]Paardenhoofd 2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly

[TEK][WIP]Paardenhoofd 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 00:39

Na mijn vorige topic: [UK] [TEK][WIP] Paardenhoofd heb ik een tijdje niet getekend.
Vandaag besloot ik weer eens een poging te doen een foto na te tekenen.
Dit keer weer het hoofd van mijn verzorgpony Lizzy :D
Dit was trouwens de eerste keer dat ik gebruik maakte van een raster bij het tekenen.

Voorbeeldfoto:
Afbeelding

1.Afbeelding
2. Afbeelding
3. Afbeelding
4. Afbeelding
5. Afbeelding
6. Afbeelding

En nog even het hoofd wat duidelijker:
Afbeelding

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Als jullie tips hebben hoor ik dat graag! :D

Kelly

Re: [TEK][WIP]Paardenhoofd 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:28

Niemand? :P

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:38

Ik heb weinig verstand van tekenen, dus ik weet niet of je wat aan mijn reactie hebt, haha :D Ik wou wel zeggen dat ik 'm echt een stuk beter vind dan de tekening uit je vorige topic. Ik weet wel niet of ik er je verzorgpony echt in herken. Het oog vind ik niet helemaal in orde, het mist op de een of andere manier wat uitdrukking. Het lijkt ook of je halster ietwat anders is getekend dan de rest van de pony. Kan er mijn vinger niet opleggen wat het juist is, maar het is niet helemaal "geïntegreerd" als het ware. Je hebt het wat meer aangezet, donkerder getekend, de lijnen zijn harder oid, ik weet het niet precies. Maar je bent zeker niet slecht bezig, en ik doe het je niet na!

Edit: had per ongeluk m'n stukje van de manen verwijderd toen ik nog wat wou zeggen over het halster, maar er stond dus dat ik ze er een beetje opgeplakt vond uitzien. :P
Laatst bijgewerkt door Hvelreki op 04-09-11 12:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:44

Bedankt voor je reactie :)
Ik ben inderdaad niet zo goed in ogen dus als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag :D
Vind de manen ook niet zo heel goed gelukt dus ik zal nog even een poging doen daar wat beters van te maken :))

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 12:51

Ik denk dat dat van het halster een beetje zo is omdat ik daar geprobeerd heb zoveel mogelijk de details na te tekenen en het ook heb ingekleurd enzo. Het hoofd is wat leger want daar vond ik het wat moeilijker om alle details na te tekenen en er zitten ook eigenlijk geen schaduwen op omdat ik dat heel moeilijk vind :P

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:54

:j Het halster ziet er inderdaad zorgvuldiger uit, nu voor schaduwen ed heb ik ook geen tips, maar veel oefenen en proberen, en goed kijken naar lichtinval op de foto ed helpt sowieso. :) En hopelijk komt er in dit topic nog een bokker langs die er meer over kan zeggen dan ik :P

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:27

Probeer wat meer met contrast te werken! :)
Durf iets dat donker is op de foto ook echt donker te maken op je tekening, maar probeer ook subtiele kleurverschillen weer te geven. Ik neem als voorbeeld even het oog dat je getekend hebt. Je hebt hier de pupil wel duidelijk weergegeven, maar verder eigenlijk de kleur eruit gelaten. Als je naar een echt paardenoog gaat kijken zie je ook dat daar heel veel verschillende tinten inzitten door de lichtval. Probeer die verschillende tinten eens weer te geven in jouw tekening en je zult zien dat het geheel veel meer gaat leven!
Over de manen, haren zijn iets heel moeilijks om realistisch weer te geven. Ik heb er zelf ook de grootste moeite mee.. Maar mijn tip is: probeer niet ieder haartje afzonderlijk weer te geven, maar werk in plukjes waarin je (wederom) de contrasten in het haar duidelijk aangeeft.

Ik hoop dat je er iets aan hebt! :)

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 13:29

Bedankt voor je tips! :)

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 12:18

Kellyy1 schreef:
Bedankt voor je reactie :)
Ik ben inderdaad niet zo goed in ogen dus als iemand daar nog tips voor heeft hoor ik het graag :D
Vind de manen ook niet zo heel goed gelukt dus ik zal nog even een poging doen daar wat beters van te maken :))

Op de bokt wiki staat uitleg over hoe je een paardenoog tekent, misschien kan dit je helpen?
http://www.bokt.nl/wiki/Hoe_paardenoog_tekenen

Let er ook goed op dat je in het oog de lichtpuntjes weergeeft, dit maakt het veel realistischer.

Kelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-11 12:21

Bedankt, ik ga er naar kijken :)