[SITE]ontwerp tips nodig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

[SITE]ontwerp tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 21:55

Goeie dag,

Ik heb een layout ontworpen en ik hoop wat enige suggesties te kunnen krijgen om de layout toe te passen.

http://dm-kensha.com/layout.png

De foto's zijn previews, eigen screenshots komen er nog op.
De rest is wel acuuraat aan een live homepage versie.

Hou in gedachten ik niet echt een ontwerper bent.

pinuts

Re: [SITE]ontwerp tips nodig

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:48

ik vind hem persoonlijk erg ouderwets met die boven zij en middenbalk. Probeer een tijdje hele verschillende dingen uit, met verschillende stijlen, kleuren en laat die vlakken even los. Kan helpen:)

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 11:44

Wat is zeg maar, iets van tegenwoordig?
De ander forum is nog vrij stil dus mssch je wat tips heb.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 13:50

vergelijk sites met hetzelfde onderwerp als wat jij hebt, en kijk wat je mooi vind.

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:40

Als je een site maakt moet je zorgen dat de "bezoeker" fijn vind er naar te kijken anders zijn ze zo weer weg.
wat me meteen opvalt aan jouw ontwerp is dat geen 1 lijn gelijk loopt, ik zou dit namelijk veel beter vinden kijken: http://img593.imageshack.us/img593/5573/layoutg.jpg
Daarnaast zie ik dat je vervagende lijnen hebt gebruikt, nu is dat ook een beetje uit de mode aan het raken.
Tegenwoordig zijn website's allemaal heel strak vormgegeven: http://img607.imageshack.us/img607/6516/layout2x.jpg
Ik zou aanraden om een wat strakkere layout te proberen, en misschien met andere kleuren, want vind het niet helemaal lekkere kleuren voor een game site.
om een game site staan vaak ook veel screenshots etc. en veel kleur, dus ik zou een mooie kleurijke stoere texture als achtergrond zoeken (die je mag gebruiken en niet 1 waar © op zit)
en een strakke website ontwerpen, met bijv rood, blauw, zwart zodat die echt knalt en weinig met effen kleuren werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 14:29

Eigenlijk zijn beide ontwerpen al best wel out-dated, kijk eens goed rond naar websites van games zelf, kijk in portfolio;s van designagencies, kijk op The FWA, dan kan je een hoop inspiratie op doen.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:36

Ik ga nu oook eerst mijn website even uitbreiden en dan kijk ik later wel even naar ander ontwerp zodat er in elk geval even vooruitgang zit.

Helaas IE9 werkt niet zo mee wat betreft de teksts

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:37

Ik wilde wel even kijken maar de link doet het niet meer. Heb je nog een voorbeeld?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:39

gewoon www.dm-kensha.com achtergrond ga ik zowieso nog wijzigen.

Nu nog oplossing zoeken voor die IE9 Beta.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:46

Hoe handig ben je met het bouwen van website's??
Want je website is nu inderdaad zoals gezegd al redelijk standaard. Misschien dat je meer deze kan top kan http://designfreeway.com/designfreeway_ ... 7249-b.jpg
Kijk anders ook eens op http://www.templatemonster.com/ voor inspiratie

Als je niet zo handig bent met bouwen is het misschien een goed idee om je kolommen in photoshop wat meer te pimpen in bijvoorbeeld photoshop of een ander programma. Geef ze een soort glimmer, schittering of een klein 3D effect

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 08:49

Handig genoeg om achter de schermen een geheel systeem op te bouwen.

De 1e foto die jij net gaf zag er wel heel goed uit maar ik ga denk ik voor nu even wat mijn website uitbreiden en dan pas layout weer aanpassen want dan is er ook de benodigde content.

Ik ga in elk geval nog wat extra inspiraties opdoen via de templates maar bedankt voor de tips.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:52

de content is ook wel het belangrijkste inderdaad.
Succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:15

Technisch gezien is content absoluut niet het belangrijkste. Een website staat of valt op het ontwerp. Ik ben grafisch ontwerper en webdesigner van beroep, en ik kan zeggen dat een website als deze eigenlijk bezoekers niet vast kan houden. Kleuren te fel, te weinig contrast, tot nog toe dode links (grootste fout die iemand kan maken).

Mijn aanrader is om eerst een goed, kloppend design in elkaar te zetten in photoshop, en pas als je daar helemaal tevreden over bent gaan bouwen. Een halve website.. zoals nu, is echt de grootste fout die je kan maken. En mocht je ooit in het vakgebied aan de slag gaan, denk ik dat je met zo'n website niet aangenomen zou worden :o

De blauwe vlakken zijn ook plaatjes? Waarom? Die kan je prima bouwen in css toch? Heb je geen plaatje voor nodig.. Maak ze dynamisch, dat ze mee kunnen schalen met de content, schaduwen kan je ook dynamisch maken.

Mijn vriend (frontend developer) heeft ook nog wat tips, die heb ik hieronder ook even voor je verzameld:
Gebruik geen <br> gebruik <p>
In menu's werken met <li>
Er mist een <H1> op de pagina (dat is voor Search Engine Optimalization)
Hij zegt: gebruik nooit href="#" maar gebruik ipv dat, href="javascript:void(o);"
Lijn alles uit
"Loos de boxen zoals ze er nu in staan, maak ze dynamisch!"

souL1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 19:14

hij doet het niet?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-11 20:12

mijn website is momenteel wel online maar zonder enig ontwerp.
Ik probeer het langzaam op te bouwen.
Alleen ik kan nog niets iets leuk vinden voor de menu boxje.

Link staat in de onderschrift.