Ik ben net begonnen met een opleiding aan het Grafisch Lyceum Utrecht als grafisch ontwerper
Ik heb dit verhaal in opdracht van school geschreven

Het moest gaan over fantasie en over kunst, omdat onze opleiding daar mee te maken heeft.
Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden
(het is natuurlijk fictie dus niet gebaseerd op mijn eigen gebeurtenissen
)Een creatieve droom.
Vanaf dat ik klein ben heb ik een liefde voor Parijs.
De stad,de mensen en de sfeer die daar hangt is niet te beschrijven.
Ik zal in het kort mijn gevoelens voor Parijs beschrijven.
Ik loop door Place de la Voges, en voel de zon op mijn hoofd schijnen.
naast mij zitten twee studenten te discussieren.
Ik kan erg genieten van de Franse taal en bepaalde uitspraken in het Frans.
Ik luister aandachtig mee met het gesprek over de Franse politiek.
Ik amuseer mij enorm en neem een hap van mijn chocolade croissant.
Na een half uurtje vind ik het te warm worden in het zonnetje en loop ik richting mijn plek van bestemming
'Mijn enorme bovenwoning' en ga achter mijn schildersezel zitten en neem de dingen in mij op die ik die dag heb waargenomen.
Ik neem wat verf op mijn kwast en begin heel hard na te denken en te fantaseren.
Ik ben er niet helemaal bij met mijn hoofd, Na mijn heerlijke wandeling vol inspirerende momenten.
Op mijn doek verschijnt niets. Ik kan zo snel even niets meer bedenken, dus schilder maar gewoon wat in mij opkomt.
Na een paar uur schilderen en na een heerlijk diner doezel ik een beetje in achter mijn ezel.
Ineens zie ik alleen maar zwart met allemaal gekleurde lijnen. Het is prachtig! Ik vind het vreemd,maar op één of andere manier geeft het me een soort creatieve duw.
Na een lange tijd de meest schitterende beelden te hebben gezien.
Word het weer pik donker en zie ik wazig mijn schildersezel en een schilderij.
Op dat schilderij staat iets. Iets wat ik heel erg vaag herken.
Ik kijk nog eens goed en ja, ik zie het goed! Het is een zwart doek met mooie gekleurde strepen.
Na lang nadenken over wat er nu allemaal gebeurd is zet ik mezelf snel weer op scherp en kijk met een kritische blik nog eens naar het schilderij.
Het is prachtig! ik laat het snel drogen en loop naar de keuken waar ik zie op de klok dat ik de hele nacht achter mijn ezel heb gezeten. Ik denk gelijk aan mijn creatie.
Het zal toch niet uit een droom voortkomen?!
In mijn achterhoofd vind ik het wel allemaal spannend, maar denk bij mezelf dat ,dat natuurlijk onmogelijk is.
Ik kleed me snel aan en vlieg als een gek de deur uit naar de metro om maar niet te laat bij de les te komen.
Ja inderdaad les, want ik zit nog op school!
Een hele mooie school zelfs. Ik zit namelijk op de kunstacademie van Parijs.
Een jaar geleden kreeg ik die brief binnen. De brief dat ik aangenomen was.
Ik moest toen zo snel mogelijk woonruimte zoeken in Parijs en me goed laten inburgeren door mijn medestudenten (wat me overigens erg goed is gelukt al vind ik zelf).
Zodra ik de school inloop voel ik me voor de zoveelste keer weer heerlijk! wat een heerlijk sfeertje hangt hier.
Ik loop naar mijn locker en wordt gelijk achtervolgd door één van mijn vriendinnen die mij vrolijk al haar weekend belevenissen verteld.
Ik laat haar mijn schilderij zien dat ik die vorige dag had gemaakt en niet wist dat ik het gemaakt had.
Ze kijkt ernaar en zegt dat ze het erg mooi vindt.
Zodra de les begint is iedereen in de klas erg rumoerig ik doe daar deze keer niet aan mee, want ik denk nog steeds na over mijn rare droomachtige creatie van gister.
Na een paar minuten vraagt de leraar naar het schilderij dat als huiswerk bedoeld was.
Iedereen levert zijn schilderij in, maar ik nog niet. Ik denk eerst eens goed na of ik dit schilderij niet gewoon zelf moet houden.
Ik denk nog eens heel goed na en beslis dan om het schilderij weer mee naar huis te nemen en iets anders in te leveren wat nog in mijn locker lag (wat overigens niet zo heel mooi is)
Na alle lessen gevolgd te hebben en thuis aangekomen te zijn.
Kijk ik goed naar mijn schilderij en ben mezelf dankbaar dat ik het zelf heb gehouden.
Ik neem het mee naar de slaapkamer en hang het daar boven mijn bed,
Ik kijk er nog eens goed naar en ga met een tevreden gevoel naar de keuken om aan het eten te beginnen.
Zodra de lucht helemaal donker is en het stil is op straat. Besluit ik maar is naar bed toe te gaan.
Ik ga in mijn bed liggen denk aan mijn leuke schooldag en vooral aan mijn fijne weekend.
Ook kijk ik snel nog een laatste keer met een tevreden gezicht naar mijn schilderij. en zeg dan tegen mezelf.
Het mooiste schilderij met de titel 'droom' hangt in mijn huis! en met een tevreden gevoel val ik in slaap en denk nog lang aan nog mooiere dingen die er nog gaan komen.
Want ik zeg maar een gave is mooi meegenomen maar fantasie en creativiteit krijg je niet zomaar cadeau.