[TEK][WIP] Haflinger Chiwa

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Lalee_

[TEK][WIP] Haflinger Chiwa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 21:54

jaja, hele originele titel..

Ik heb al een heeele tijd Derwent coloursoft potloden in mijn kast liggen, en ik zag een leuke foto in het aanvraag topic, dus ik dacht: laat ik die eens proberen te tekenen.
Dit is eigenlijk mijn eerste 'echte' paarden tekening op A3, ik heb verder wel geschetst en zwart wit getekend, maar nooit zo groot of ingekleurd.

dit is de foto, van bokker Carlijn
Afbeelding
dit was mijn eerste schets, op de computer gemaakt: http://imageshack.us/photo/my-images/199/schets5.jpg/

daarna de foto uitgeprint en een raster gemaakt
schets op A3
Afbeelding

Begin van het neusje
Afbeelding

En waar ik nu ben:
Afbeelding

Heeft iemand al tips? Of dingen waar ik juist mee door moet gaan? of mee moet stoppen :+

MarrieLeen

Re: [TEK][WIP] Haflinger Chiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:57

Wow, hoe krijg je het voor elkaar?! Prachtig, nu al. :Y)

Misschien moet je er even voor waken dat haar borst niet te breed wordt, zodat de verhoudingen goed blijven.
Op je schets lijkt het namelijk, dat de borst breder is dan op de foto. Heb verder geen tips, ik doe het je niet na!
Wel ben ik heel benieuwd hoe het verder gaat worden! :)

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-11 21:58

Het ziet er al goed uit :j

Volgens mij is het neusgat wel wat te klein in verhouding tot je tekening. Volgens mij moet deze voornamelijk wat ronder zijn.

En probeer nog even goed te kijken naar de mond en lippen. Bij de bovenlip loopt daar nog een wit randje op de foto. Dat geeft het iets meer diepte en ik mis de mondhoek. Het eindigt nu iets teveel in een streepje. Dat is het nadeel van het natekenen van een paard die een hoofdstel in heeft en die je zonder tekent :)

Maar verder zeker zo door gaan hoor :j
Het is namelijk zeer zeker niet slecht :)

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 19:37

Marrieleen, Ja, daar zat ik inderdaad ook al naar te kijken, maar volgens het raster klopt het zo, dus ik wacht totdat ik dat stuk heb ingekleurd en dan kijk ik of ik hem te breed vind. :)

NAIWL, klopt! ik zal het neusgat aanpassen, en bedankt voor je tip! Ik ga er nog even naar gaan kijken. :)

Morgenmiddag heb ik nog tijd, maar daarna ga ik een weekje weg met school, dus dat wordt na volgende week zaterdag dat ik er aan verder kan werken..

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 21:52

Dat doe je netjes! Linkshandig?
Het lijkt alsof ik het potloodschetslijntje blijf zien, ik zou dat steeds eerst zo ver mogelijk weggummen (zodat je het nog NET ziet als markering) zodat je het niet meer ziet als je er met kleur langs/overheen gegaan bent.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 09:55

Ooeeeh leuk, ik zie echt al een beetje een Chiwa snuitje <3
Zal Carlijn vast leuk vinden :D

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 15:20

licorne, nee rechtshandig, hoezo? :P Bedankt voor de tip, was ook best dom want ik kwam erachter dat je de potloodlijntjes er nog gewoon doorheen kon zien.. maar nu als het goed is niet meer :)

Update :D
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Ik heb het neusgat ronder gemaakt. Ik weet niet of het oog zo klopt, en volgens mij ben ik een beetje doorgeslagen in het donkergroen.. :+

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 16:16

Citaat:
licorne, nee rechtshandig, hoezo?

Omdat je rechtsonderin begint met tekenen. Als ik dat doe (ook rechtshandig) kom ik linksboven in de knoei want vreselijk oppassen dat ik niet met m'n hand op het papier kom ivm uitvegen. Ik begin dus altijd linksboven en eindig rechtsbeneden, vind ik persoonlijk gewoon makkelijker :D

Zonder potloodlijntjes is al veel mooier zo! Oogje vind ik goed van vorm alleen de wimpers zijn donkerder dan op de foto. En dat groen, achja, kwestie van een beetje durven blijven experimenteren, je moet het materiaal juist ook op die manier leren kennen en uitvogelen wat wel en niet goed werkt. Is het niet nog lichtjes weg te gummen en bij te werken met een andere kleur er overheen om het effect wat naar de achtergrond te brengen? Ik zie het als waas op de foto idd wel. Na oefening leer je zo'n tekening op te bouwen in kleurlaagjes en dan kun je kiezen wat het meeste accent moet krijgen.

Maar vooral voor nu: gewoon goed bezig +:)+

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-11 22:08

Ik heb weer wat tijd gevonden om te tekenen :)
Om de een of andere reden lukt het totaal niet, ik zit echt te klooien boven het oog en met het (voor ons) linker oor. ik krijg de kleur ook helemaal niet goed en ik heb geen idee hoe ik de manen ga doen op wit papier..
Afbeelding

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 17:33

Afbeelding

Ik plaats ook hier nog even het eindresultaat,
het heeft heeul lang geduurd, maargoed :Y)

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:13

Netjes! Vind het wel erg jammer dat je heeel goed ziet dat je het hoofd precies en 'dicht' hebt ingekleurd en de rest wat gehaaster, krasseriger en minder 'dicht'.. En de manen zijn best wel gelig nu terwijl ik ze op de foto toch wel heel wit vind! Maar hij is erg leuk geworden verder!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 18:50

Ziet er al heel mooi uit :j Die kleuren :wow: '
Het valt mij wel op dat de manen wel heel wit zijn :)

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 19:08

Wat een mooi kleurgebruik zeg! Ik vind hem supergaaf, Hoewel Chiwa wel iets eleganter lijkt dan normaal haha. Leuk dat je hem afgemaakt hebt! Kan ik hem ook op enige wijze in mijn bezit krijgen? 8-)
Ik vind ik het wel goed opgelost met de manen op zich zo op wit papier. dat lijkt me heel erg lastig dus respect haha!

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 17:50

Blarhiminn schreef:
Netjes! Vind het wel erg jammer dat je heeel goed ziet dat je het hoofd precies en 'dicht' hebt ingekleurd en de rest wat gehaaster, krasseriger en minder 'dicht'.. En de manen zijn best wel gelig nu terwijl ik ze op de foto toch wel heel wit vind! Maar hij is erg leuk geworden verder!

Bedankt!
En achteraf gezien had ik het wel wat netter kunnen doen inderdaad :+
maar zo vind ik ook weer dat het hoofd er echt uitspringt.
En die manen: inderdaad, ik heb dr highlights gegeven omdat het op wit papier was en ik wist niet hoe ik het anders moest doen, maar misschien wat minder de volgende keer :)

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 17:52

passieAppel schreef:
Ziet er al heel mooi uit :j Die kleuren :wow: '
Het valt mij wel op dat de manen wel heel wit zijn :)

Wit? op de foto zijn ze toch nog veel witter

Lalee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-11 17:54

Carlijn schreef:
Wat een mooi kleurgebruik zeg! Ik vind hem supergaaf, Hoewel Chiwa wel iets eleganter lijkt dan normaal haha. Leuk dat je hem afgemaakt hebt! Kan ik hem ook op enige wijze in mijn bezit krijgen? 8-)
Ik vind ik het wel goed opgelost met de manen op zich zo op wit papier. dat lijkt me heel erg lastig dus respect haha!

:j het is geen exacte kopie, maar nogmaals een hele leuk oefenfoto, en ik heb ontdekt dat ik het echt heel leuk vind om te doen en ik ga snel aan een nieuw projectje beginnen :D
en ik stuur je even een pb :)