[TEK] Luca van Nicole

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Irene18

[TEK] Luca van Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 22:04

Hallo :)

Na even twijfelen toch maar dit topic geopend.
Ik teken graag maar toch gaat het niet altijd helemaal naar wens ;)
Dit is de eerste keer dat het wat 'echter' lijkt, maar kan natuurlijk nog heel wat aan verbeterd worden.

schets
Afbeelding

eerste stukje ingekleurd
Afbeelding

neusriem
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3MZBAEFX.jpg

hoofdje + stukje van de hals
Afbeelding

en af (witte gedeelte van de neusriem is wat breed. Heb ik al wat smaller gemaakt maar is geen foto van).
Afbeelding

van veraf
Afbeelding

de foto's zijn niet heel mooi geworden door het licht maar het was donker buiten ;)
Tips zijn zeer welkom! dus als je een tip(s) hebt, fire away :)

lieke123

Re: [TEK] Luca van Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 22:58

Ik vind de tekening niet echt energie uitstralen :P de ogen staan een beetje sloom en doordat het bij z'n ogen nog donkerder is wordt dit effect alleen maar versterkt

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:37

Ik heb de foto er even bij gezocht om te kunnen vergelijken :j

Inderdaad wat Lieke zegt :j De schaduw bij de ogen heb je iets te hard neergezet. Hierdoor vertekend het beeld en in combinatie met het oog (die net niet helemaal goed is) komt er een beetje een lome uitdrukking.
Zo mis je onder het oog de witte lijn die mede zorgt voor een heldere opslag :)

En daarnaast heb ik het idee dat je bij de hals een beetje uitgetekend was. De strepen van je potloden zijn naar mijn smaak te duidelijk aanwezig en te lang neergezet. Ook de verticale streepjes die je op de hals ziet heb je iets te dik aangezet :j

Probeer altijd goed te blijven kijken naar wat je nu daadwerkelijk ziet, en niet naar wat je denkt te zien en blijf geduld houden met tekenen :j

Verder vind ik hem er trouwens al wel heel netjes uitzien hoor :j Hoofdstel en neus en oren vind ik echt al goed gelukt :) Blijven oefenen dus :j

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 10:56

bedankt voor de reacties :)
Het oog was me nog niet opgevallen maar zie het nu idd wel. De hals vond ik moeilijk omdat het zo'n groot vlak is, maar k zal blijven oefenen.
ik loop er wel iedere keer tegen aan dat mijn lijnen niet 'duidelijk' genoeg worden. weet niet echt hoe ik dat moet uitleggen, maar je blijft het papier er 'doorheen' zien.
weet iemand hoe ik dit kan oplossen ??
Ik gebruik vaak B4 potlood. dat is logisch dat t dan zo wordt, daarna gewoon hb potlood gebruikt maar blijft nog steeds. Als ik een H2 potlood ofzo gebruik wordt t al beter, maar dan wordt t ook meteen veel 'lichter'. of moet ik gewoon een iets dikkere nemen en er vaak overheen gaan ofzo.. ?

ik zal even kijken of ik nog iets aan het oog en hals kan doen :j

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 11:28

Dat de lijnen met een 4b potlood niet duidelijk worden, dat kan wel kloppen. Je moet er dan of een scherpe punt aan slijpen, of inderdaad wat je zegt met een harder potlood gaan tekenen.

Als je dan eerst de basis met het hardere potlood doet, dan zie je ook in de hals minder de strepen zitten.
Als je vervolgens donkerdere stukken wilt, dan ga je er met een iets zachter potlood overheen. Zo teken je eigenlijk in laagjes en krijg je het mooiste effect.

succes! :)

Irene18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-11 11:42

bedankt voor de tips :)

Heb net wat geprobeerd aan te passen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OLE8Y6YQ.jpg
Ben niet helemaal tevreden over het oog.. Is nogsteeds te donker, maar krijg m niet echt beter.
De hals is naar mijn idee wel beter :j
aan de linker kant nogsteeds wel erg lange 'strepen', maar rechts wel beter :)