[TEK] The Liveship Traders - Althea Vestrit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Elanor

[TEK] The Liveship Traders - Althea Vestrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 16:16

Mijn interpretatie van één van de hoofdpersonen uit de The Liveship Traders-trilogie van Robin Hobb. De ooit begonnen aquarel ([UK] [SCH][WIP] Aquarel - Althea Vestrit) werd het toch niet helemaal, dus ik heb laatst de oorspronkelijke schets maar eens gepakt en die in grafiet uitgewerkt. Ik had al een poos niet echt meer met grafiet gewerkt, dus het was leuk om er weer eens mee aan de slag te gaan. Hij heeft toen lang op de stapel 'onafgemaakte tekeningen' gelegen, ik liep volledig vast bij de handen. Nu had ik ineens inspiratie om hem af te maken, en ging dat eigenlijk heel vlot. Ben blij met het resultaat, ze is precies geworden zoals ik me haar voorstel! :j

Ik heb geen referentie gebruikt, dus mede daardoor is de belichting soms een beetje... inconsequent. Maar deze scène speelt zich af op zee, dus er is vast een heleboel onvoorspelbare lichtreflectie van het wateroppervlak. ;)

"Althea" - Grafiet op A3.

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Elanor op 27-08-11 16:38, in het totaal 4 keer bewerkt

sharintje1

Re: [TEK] Althea Vestrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 16:18

Wauw <3
al vind ik de lijn om het hoofd iéts te dik.
kan aan mij liggen hoor, ik heb er geen verstand van en ik weet niet of je het helemaal realistisch wilde.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 19:41

Ik vind jouw style zo gaaf! Ik kan wel uren lang staren naar jouw tekeningen :j
Niks op aan te merken dus :D

Puntje: Wat mij dus wel opviel is de kaaklijn, volgens mij is die net iets te 'dik' getekend :)

Snadrem

Re: [TEK] The Liveship Traders - Althea Vestrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 08:48

Ik stoor me een beetje aan de pezige nek. Door het schaduwgebruik in de nek, lijkt het alsof er een soort deuk zit achter de luchtpijp en door de pees richting sleutelbeen krijgt ze een beetje een bodybuildernek, terwijl het in de rest van de tekening een heel fijn vrouwtje is. Misschien dat je daar het een en ander nog wat zachter kan maken?

Verder vind ik hem erg gaaf geworden, ondanks de verschillende lichtinvallen. Door het vele detail wat je in een op het eerste gezicht simpele tekening stopt, blijf je kijken en zoeken naar dingetjes. Je brengt haar echt tot leven. Ik doe het je beslist niet na!

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 11:35

Owh, wat leuk dat je Althea getekend hebt! Schitterende boeken vind ik dat.
Maar hij is goed gelukt hoor :j Alleen wat Snadrem zegt over de nek, daar kan ik wel in mee gaan.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:33

Wat knap dat je dit zonder referentiefoto of iets voor elkaar hebt gekregen. _/-\o_

Ben het wel met Snadrem eens wat betreft de nek.
De details, het touw, het shirt. Echt super mooi!

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:37

Dit is op en top creativiteit! Op basis van een boek je eigen invulling van een karakter op papier zetten... Echt heel knap!

Echter moet je denk ik toch een beetje letten op het schaduwgebruik (die zee eronder zien we namelijk niet ;) ), want het klopt op deze manier simpelweg niet, en dat doet toch wel afbreuk aan je tekening..

Ik vind je stijl verder echt geweldig, lekker eigenzinnig! :)

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:39

Je hebt hem af!!!

Je hebt de handen super netjes gekregen, ik weet nog dat die de vorige keer net niet helemaal fijn waren.

En ik stel me Althea juist helemaal niet fijntjes voor, dat is een pezig verweerd wijf wat haar mannetje staat (in mijn hoofd dan), dus ik vind het helemaal kloppen.

De dikke lijn is denk ik gewoon een keuze, maar zonder had ik waarschijnlijk mooier gevonden.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-11 14:48

Dankjulliewel!

Sharintje1, ik wilde het wel zo 'echt' mogelijk, maar het hoeft voor mij niet hyperrealistisch. Ik heb die lijn zo dik aangezet omdat ik het profiel er sterk wilde laten uitspringen. Heb ook nog even gedacht om de achtergrond donker te arceren, maar dat uiteindelijk toch niet gedaan.

Dank voor je compliment _Bitje_! Bedoel je met de kaaklijn zeg maar het lichtere stuk? Dat is in principe de onderkant van de kaak waar geen schaduw op valt maar gereflecteerd licht. Het was overigens wel de bedoeling dat ze een stevige kaak heeft, in het boek monstert ze een tijdje vermomd als man aan op een vissersboot, dus het is een pezige, stevige tante, niet met een fijn smal hoofdje. :))

Thanks Snadrem! Ben blij dat je de details opmerkt. :D Zoals al gezegd bij _Bitje_, Ik wilde wel echt dat ze pezig gespierd zou worden, het is een keiharde zee-dame. De spier die je zo duidelijk ziet is de borstbeen-sleutelbeen-spier. Die is bij vaak goed zichtbaar en hier in deze 'trekkende' houding bovendien aangespannen, dus hij moet er echt wel uitspringen. Misschien kan ik de schaduw in het midden van de spier nog wat verzachten, dan lijkt hij wellicht wat dunner. :j

Leuk dat je de boeken kent joey_lover! Lijkt ze ook een beetje op zoals jij je haar voorstelt?

Dank je SIEMxFUNNY! Het tekenen zonder referentiefoto vind ik echt heerlijk, en is in zekere zin veel makkelijker omdat je nergens aan hoeft vast te houden. Ik heb een heel fijn anatomie-boek waar ik veel mee heb geoefend, en als je bepaalde vormen 'snapt, is het heerlijk om daar zelf mee aan de slag te kunnen. :j Ik vond het leuk om dat soort details erin te stoppen die net wat meer de aandacht trekken, dan kun je andere dingen weer net iets basaler laten. :)

Aan de schaduwen wordt gewerkt hoor JuliaMaria! :D He tis erg lastig om dat zonder referentiefoto te doen, dus misschien ga ik daar iets te snel mee... Maar komt vast wel met nog meer naar vormen kijken en oefenen.

Haha, ik ben ook erg blij dat ik ermee heb doorgezet Annemeik! De lijn zal ook wel een beetje smaak zijn inderdaad, zal het 'volgende keer' eens zonder doen. :D Bedankt voor het compliment!

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-11 08:08

Ook ik heb de boeken hier in mijn kast staan en ze had zo op de omslag kunnen staan zoals jij haar getekend hebt :j Ik had haar ook zo in gedachten. Goed gespierd en sterk, maar toch ook vrouwelijk.
Echt knap hoe je dat gedaan hebt :)

En de haren vind ik echt prachtig :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-11 10:10

Dank je NAIWHL! De haren waren inderdaad heerlijk om te maken. :D

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 00:41

Wat een ontzettend mooie tekening Elanor!
Wat mij alleen wat stoort is de iets te lange nek, maar wellicht ligt dat aan mij!

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 22:30

NAIWHL schreef:
Ook ik heb de boeken hier in mijn kast staan en ze had zo op de omslag kunnen staan zoals jij haar getekend hebt :j Ik had haar ook zo in gedachten. Goed gespierd en sterk, maar toch ook vrouwelijk.
Echt knap hoe je dat gedaan hebt :)

En de haren vind ik echt prachtig :D

hier ga ik totaal in mee! fantastische boeken! Je hebt althea echt zo neergezet zoals ik haar ook had voorgesteld!

petje af hoor!!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-11 19:11

Dank je Soeboenoe! Hij is misschien iets aan de lange kant ja. Ben misschien toch een beetje te ver doorgeschoten bij het wat uitrekken omdat ze omhoog kijkt.

Leuk dat je de boeken ook hebt gelezen en haar ´herkent´Njiloj! :'

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 15:47

Toch nog even laten zien... Vorige week ben ik met een vriendinnetje naar de EFF geweest. Robin Hobb was daar ook, ze hield een presentatie waar ze las een stukje voorlas uit de Rain Wild Chronicles en beantwoordde vragen van het publiek over haar boeken en haar schrijverschap. Heel erg leuk. Daarna kon je ook een boek laten signeren. Dat wilde ik natuurlijk wel! En ik was een beetje nerveus om het te vragen, maar ben héél blij dat ik heb gedaan: of ze ook deze tekening wilde signeren. Ze was er écht enthousiast over, dus dat was superleuk. :D Ben er echt superblij mee!

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 17:50

Gaaf zeg dat ze wilde tekenen :)

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-12 22:36

geweldig!