[SCH] Portret - Damian Marley

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

[SCH] Portret - Damian Marley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 13:20

Hey!

Ik kreeg gisterenavond zin om te schilderen dus een doek genomen en eerst beginnen schetsen.
De schets zag er op zich goed uit, had goed op de vorm en verhouding gelet (want daar moet ik namelijk echt op oefenen).

Beginnen schilderen en natuurlijk liep het niet echt zoals ik het wilde :+ Weet niet hoe het kwam maar ik kon maar niet de juiste kleuren vinden waardoor het nogal een boeltje werd en waardoor ik dus helemaal de vormen kwijt was.
Ben er dan maar gewoon mee gestopt zodat het kon drogen en zodat ik vanmorgen verder kon doen.
Ben dan vanmorgen opnieuw begonnen, de vorm en verhoudingen terug wat getekend met m'n potlood maar je zag het amper.
Dus dan maar gewoon zo beginnen schilderen.
Hij is nu ongeveer af. Ik zou nog juist eens moeten kijken naar de mond (te groot volgens mij) en de snor. Het oor is ook niet helemaal dat. Maar mijn geduld was weg dus ben er maar weer mee gestopt voor vandaag :+

Nuja, na veel moeite is dit hem geworden.
Dit is trouwens één van mijn eerste portretten die tot nu toe toch redelijk gelukt zijn.
Ik moet er echt op oefenen daarom dit portret dus.

Afbeelding

Afbeelding

Gemaakt met acrylverf en afmetingen van het doek : 40x40.

Tips en nuttig commentaar zijn altijd welkom :))

Groetjes Alison

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 13:25

Ik vind hem leuk geworden goed gedaan voor de eerste keer :j .

Sall

Re: [SCH] Portret - Damian Marley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 14:39

Als je er nou gewoon een heel zelfverzekerd verhaal bij plaatst is het gewoon een super tof arty schilderij ;)
Iedereen probeert altijd zo realistisch mogelijk te schilderen en de schilders die dat kunnen proberen dat vaak weer los te laten om juist hun eigen stijl/stempel op het werk te zetten.
Ik heb geen idee wie meneer Marley is, maar ik vind m er tof!

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 20:07

Z'n oor hangt nogal laag en z'n kin is nogal puntig, maar op de één of andere manier stoort het me totaal niet of het qua verhouding wel of niet klopt (terwijl me dat normaal wel stoort bij bijv. een paardentekening), dit is precies wat Sall zegt, gewoon hartstikke hip! Oor en hals zou ik nog iets meer kleur geven maar dat kan door de foto komen, en buiten dat verder niks meer aan doen, echt leuk gedaan hoor! Wie weet wat een leuke stijl je hier verder nog uit kan ontwikkelen!

NewGirl_BQ

Re: [SCH] Portret - Damian Marley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 18:25

Dankje allemaal :)

Ik heb al vaker gehoord van een vriendin dat ze het totaal niet erg vindt dat mijn verhoudingen soms niet kloppen maar dat het juist iets heeft... :+ Ik moet er echt wel op gaan letten :P want m'n docent die hamert er echt op! Haha!

Heb vandaag Bob Marley geschilderd (dat is dus de broer van Damian Marley, die kerel hier boven)
Afbeelding

Afbeelding

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 14:06

Ben ik de enige die de de kriebels krijgt van die eerste man.... := :brr:
2de vind ik erg mooi geschilderd