[SCH] groot verdriet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

LeonieL

[SCH] groot verdriet.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 22:11

Afbeelding
''groot verdriet''
acryl op doek.
30 x 40

ongeveer twee dagen over gedaan. Samen met m'n tante geschilderd. Zij heeft een Afrikaans meisje geschilderd. we hebben ook wat actiefoto's gemaakt
Afbeelding

Mijn moeder wil dit schilderij graag in de woonkamer hangen,.
Daar hangt nu een tweeluik. dus eigenlijk moet daar weer een tweeluik komen, oftewel: Of ik er nog een schilderij bij wil maken.
Maarja, daar was dit schilderij in 1e instantie niet voor bedoeld, dus weten jullie nog iets waar ik het tweede schilderij mee kan vullen?

X leonie

Rinske

Re: [SCH] groot verdriet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:13

Leuk schilderij, ook dat hij zo bladvullend is spreekt me wel aan :) . Wat me wel opvalt is de overgang van pols naar hand, dat lijkt een beetje poppenachtig, en het verdriet zie ik er persoonlijk eigenlijk niet zo in terug. Ze kijkt er een beetje te neutraal voor, net alsof ze gewoon lekker aan het knuffelen is.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 08:49

Dankjewel. Ik ben nog niet zeker over de titel. de een vind het er wel bij passen de ander niet, zelf ben ik er nog niet uit.

Als het een tweeluik word komt er ook nog een portret die een andere emotie uitstraalt. vrolijk,.. natuurlijk wel weer met de teddybeer, die was zo leuk om te doen :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 12:02

Ik mis een traan die over haar wang loopt. Haar uitdrukking klopt wel vind ik, alleen een klein traantje zou er denk ik mooi zijn! Echt prachtig geschilderd. Misschien kun je op het 2e schilderij de teddybeer met zijn gezicht naar ons toe schilderen die dan op haar schoot zit. Alsof ze poseren voor de camera zeg maar...

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 17:01

persoonlijk denk ik dat dat to much gaat worden,. maar dat weet ik ook niet zeker hoor :)

Er komt waarschijnlijk geen tweede schilderij.
Waarschijnlijk ga ik een tweeluik maken met op het ene schilderij een portret van mij, (toen ik nog jong was.) en op het andere portret mijn zus. hoe en wat weet ik nog niet zo goed.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 21:47

vind het echt een schattig schilderij! :+:

Vind het rechterpolsje inderdaad wat poppig en de vingers wat strak, maar vind het gezichtje en de compositie echt super!

Mooi hoor!!

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 10:08

dankjewel. :D
Hoe zou ik dat handje aan kunnen passen denken jullie? (dan heb ik het over de pols :) )

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 16:07

Wat een ontzettend mooi schilderij. Het straalt voor mij niet echt verdriet uit, toch meer een soort geborgenheid bij haar knuffel. De overgang van hand naar pols stoort mij helemaal niet, volgens mij hoort dat gewoon zo bij wat mollige kinderhandjes. Het neusje lijkt mij wel wat kort wellicht, de mond lijkt daardoor ook wat hoog te zitten. Maar dat doet niets af aan de lieve intieme sfeer. :) Achtergrondkleur ook goed gekozen trouwens!

Heerlijk dat je zo met je tante kunt schilderen, gezellig! Ik mag ook graag boetseren met mijn oma. :D

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 18:31

Mooi, vooral zacht, schilderij ! :) Verdriet zou ik alleen niet zo zeggen.
Polsje kijk ik ook wat raar tegenaan.

Vind dat je het meisje echt knap hebt neergezet. Vooral omdat ze zo naar beneden kijkt is dat niet zo gemakkelijk. Compimenten. +:)+