[TEK] Saartje en ik, binnenkort uit t oog, nooit uit mn hart

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Cocodox

[TEK] Saartje en ik, binnenkort uit t oog, nooit uit mn hart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 14:44

Hallo :)
Ik heb net een tekening gemaakt van Saartje en mij (Saartje wordt verkocht, dus vond ik wel leuk idee om die tekening te maken).
Nou zit ik nog te klungelen met dr ogen en dr hoofd, want die springt er niet echt uit waardoor hetl ijkt alsof haar hoofd gewoon aan een borst vastzit :')
ik weet al wel waarom denk ik, ik moet de hals minder donker maken naast haar hoofd, dacht ik toch?
:j

Zelf heb ik een fout gemaakt met die kl*te gum door mn gezicht half te vervagen. vervolg was dus een vlek als mond,
jammer en erg storend - maar ach.
Op de grond ga ik ook nog schaduwen maken, anders staat Saartje echt raar schuin.

Dit is pas mn 2e tekening met schaduw enzo, dus tips zijn welkom maar hou het netjes. Foto's zijn overigens met mobieltje genomen, dus slechte kwaliteit en soms rare belichting, sorry daarvoor. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rhanasasja

Re: [TEK] Saartje en ik, binnenkort uit t oog, nooit uit mn hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:15

Leuk gedaan!

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 17:27

mooie tekening! ik heb één tip: de vacht van de pony stoort mij een beetje, ik weet niet juist waarom, maar mss omdat je wel veel strepen ziet?

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 10:09

ja klopt, die vond ik ook heel lastig om goed te krijgen. als ik dat nu een beetje ga vegen zegmaar ziet het er al heelmaal niet meer uit, omdat je dan niet meer goed de schaduwen en de verlichte plekken ziet.
maar het is ook voornamelijk op dr rug net boven/achter dr schouder wat je bedoelt of niet?

bedankt voor de reacties! :)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 14:46

Wat een mooie tekening! :) Wat jammer dat Saartje verkocht wordt zeg!

Misschien kan je het beste met het inkleuren een doezelaar gebruiken, daarmee kan je alles een beetje tot 1 geheel maken. Vooral met de schaduw en lichtinval is dat erg handig! :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 10:01

Een doezelaar :oo dar heb ik nog nooit van gehoord haha,
ik ben gisteravond ook al een beetje bezig geweest om er wat aan aan te kunnen passen,
maar t lukt gewoon niet.
wel heb ik haar voorlok wat langer gemaakt en meer in een punt laten lopen, zag er toch wat sprekender uit en liet het nog meer op saar lijken.
maar die strepen moet ik echt ff aanpassen ja, want dat verpest het wel een klein beetje (al ben ik al super blij dat hij toch nog wel goed gelukt is voor mijn doen :P)
ik heb het ook alleen meteen HB'tje gedaan, dus vind ik het zowiezo al cool dat het me zo gelukt is :P

edit; ik zie al wat een doezelaar is, lijkt me erg handig ohmygod! kun je dat gewoon bij de boekhandel krijgen? _/-\o_
dan ga ik dat vanmiddag gelijk even halen, aangezien ik toch nog kaftpapier moet halen :')