[SCH] [WIP] Middeleeuwse Afbeelding op Pavese Schild

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

rider

[SCH] [WIP] Middeleeuwse Afbeelding op Pavese Schild

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 14:03

(Nu wel met 3 stappen :o )

Ja, naast Middeleeuwse uitdossingen voor mijzelf en mijn paard, heb ik me nu ook gewaagd aan een middeleeuwse schildering, op een pavese (Middeleeuws schild).

De afbeelding is gebaseerd op het wandtapijt 'Zicht', uit de 'La Dame e La Licorne' serie, afkomstig uit 15e eeuws Vlaanderen.

Ik ben er zelf redelijk tevreden over, het is jaren gelden dat ik voor het laatst geschilderd heb, dus ik ben allang blij dat het geen totale ramp is, haha. Er zitten nu zo'n zeven uurtjes werk in, ik hoop de schildering vandaag nog af te kunnen krijgen.

Afbeelding

Afbeelding[/quote]

De rok van de dame was echt een verschrikking, ik ben dan ook niet helemaal tevreden over de vouwen.

Afbeelding

De Pavese is een houten schild waar canvas overheen gespannen is. :) Ik gebruik acryl verf, met nogal rottige (lees: uitvallende) penselen.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 14:56

Mooi gekozen! Samen met 'de aanraking' vind ik dat dit de mooiste uit de serie. Vandaar de spreuk ook neem ik aan? :)

Voor wat de rok betreft: je hebt nu vooral schaduwen aangegeven in de plooien, als je met lichte/witte verf ook de plaatsen waar de kleding 'vouwt' wat aanzet, krijg je meer diepte. :j De tekst vind ik wel een beetje ongelijk ogen, 'desir' ziet er een beetje uit alsof je net wat ruimte tekort kwam terwijl 'a mon' juist mooi is uitgeschreven.

Gezien de foto's in je profiel: je gaat hier toch niet iemand met een lans op laten mikken he? := Daar wordt ' ie veel te mooi voor! :D

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 18:04

Ik vind de spreuk erg mooi, daarom heb ik hem hier toegevoegd. Aanraking is inderdaad ook heel mooi, maar vanwege de breedte minder geschikt.

Bedankt voor de tip voor de rok, ik ga proberen of ik dat nog toe kan voegen. Het origineel heeft nog extremere schaduwen, maar dat kreeg ik niet over m'n hart, haha. De tekst kwam inderdaad niet helemaal goed uit, mede door het verloop van de banier en het verhoogde middenstuk van de pavese. Ik kwam bij het schilderen van de letters niet helemaal goed uit en heb een beetje moeten schipperen. ;)

En, nee, de pavese is niet voor het lanssteken - erger nog, hij wordt deel van een schildmuur waar de paarden doorheen moeten beuken en waar met wapens op geslagen wordt. := Ik hoop dat hij een tijdje mee kan zonder te beschadigen. ;)

Malenka

Re: [SCH] [WIP] Middeleeuwse Afbeelding op Pavese Schild

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 22:06

Wat een mooi idee! Hij ziet er al goed uit. Knap als je al lang niet meer geschilderd hebt. Ik ben erg benieuwd naar het eindresultaat. Ga je nog iets doen met het rode deel?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 00:02

Ik vind hem gaaf!
Alleen vind ik de letters zo..de rest is zo mooi, en dan de letters wat simpel ogen. :oo Maar dat vind ik ook rot om te zeggen want de rest is echt supermooi. Maar misschien kan je er wat mee?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:04

rider schreef:
En, nee, de pavese is niet voor het lanssteken - erger nog, hij wordt deel van een schildmuur waar de paarden doorheen moeten beuken en waar met wapens op geslagen wordt. := Ik hoop dat hij een tijdje mee kan zonder te beschadigen. ;)

Ik vind het wel heel dapper van je dat je er dan toch zoveel werk in steekt! :D :D Ga je hem dan ook nog (héél dik) aflakken? :)

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 11:07

Met bootlak aflakken, dan maak je het geheel goed sterk.
Prachtig gedaan!!!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 19:50

Pauline schreef:
Alleen vind ik de letters zo..de rest is zo mooi, en dan de letters wat simpel ogen.

Ik heb helaas niet de juiste materialen om echt mee te kalligraferen, dus aan de letters kan ik weinig meer veranderen. Ik ben het wel met je eens, hoor. :)

@ Annebe: bedankt voor de tip!

@ Elanor: dat is wel een goed idee, al ben ik bang dat er uiteindelijk toch wel krassen op gaan komen. :')

Maar goed, ik heb gisterennacht behoorlijk doorgewerkt, en hij is af! Ik heb helaas geen foto's van de tussenstappen, ik was te druk bezig met schilderen, maar voila, het eindresultaat:

Afbeelding

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 22:30

Gaaf!!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 13:48

Wow! (meer kan ik niet zeggen)

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 16:26

Wauw, wat is ie mooi geworden!!

rider

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-11 17:03

Thanks allemaal.

Morgen begin ik aan een nieuw project, een joust schild. :) Ook wel lastig, omdat die in een hele extreme kromming loopt. Afbeeldingen volgen!