[DIGI][WIP] VDL Berkhof Ambassador

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Hiraeth

[DIGI][WIP] VDL Berkhof Ambassador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 01:58

Mijn eerste WIP topic! Ik denk dat er veel mensen zijn die bij de titel denken; WTF? Toch is het iets wat iedereen kent, namelijk een populaire bus van Nederlandse bodem! Nu ben ik zo krankzinnig dat ik gefascineerd ben door deze bus. Zeg nou eens zelf, lijkt hij niet te lachen? Met de nummerplaat als 'mond', daar naast de wangetjes etc etc.. Beetje inbeeldingsvermogen voor nodig, dat wel. _/-\o_

Ik heb een tijd lang een periode gehad waarin ik veel mensen tekende (vooral digitaal). Nu zit ik in een periode dat ik moeite heb met tekeningen afkrijgen en vooral bussen en auto's teken. Zo heb ik ook nog een half afgemaakte Lamborghini Gallardo en een Audi R8 liggen... *zuchtje*

Daarom een WIP topic voor deze, want ik wil graag een verbeterde versie van mijn andere Ambassadors in mijn collectie. De laatste die ik afgemaakt heb is Deze, wat een vreselijk monster om te zien. ;( Dat perspectief (sindsdien teken ik geen achtergronden meer :o) en de afwerking.. Blegh! Daarna volgde een VDL Audi Ambassador R8, een kruising tussen de Audi R8 en de Ambassador. Deze is nog steeds favoriet in mijn collectie! :D Ok, ik heb gecheat bij de nummerplaat en bij het Audi logo, wat een pokke werk is dat. :z Was blij toen die na 1,5 dag afwas! :D Klik voor de Audi Ambassador :+:

Ook gelijk een soort 'uitdaging', ik heb namelijk iets van 150 bussen getekend (wiskunde....) maar nooit één vanaf deze kant. De andere kant, voorkant en achterkant heb ik al vaak zat getekend. Het was dus even puzzelen met de deur, ben ook van plan deze met inrichting te tekenen. :j Heb voor deze dan ook referentie gebruikt, zodat hij hopelijk beter uitpakt als mijn vorige prutswerk. Referentie afkomstig uit mijn eigen map met busfoto's. :D

Ik werk met Photoshop CS4 + Wacom tekentablet

De lineart, gemaakt met pentool. Zitten enkele foutjes in, lijntjes die net niet aansluiten en het wiel die niet zichtbaar is door de deur heen. Ook is het interieur nog niet helemaal af, enkel een paar stangen geplaatst. Zat ook een rare bult bovenin die ik weggewerkt heb. :) Op groene achtergrond natuurlijk, ik hou van groen. :3
Afbeelding

Stap 2, de bus een laag gegeven om later op verder te gaan. De bedoeling is dat hij iets donkerder blauw wordt met veel glans.
Afbeelding

En dit is waar ik nu ben, al een beetje begonnen aan de donkere gedeelten. :)
Afbeelding

Nu heb ik een vraag, is deze kleur eigenlijk wel mooi.. :') Ik ben bang dat hij een beetje saai wordt, maar weet niet echt een 'wauw' kleur. -O-

Marchador

Re: [DIGI][WIP] VDL Berkhof Ambassador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 08:47

Leuke kleur toch. Een syntus busje :D
Ik ben benieuwd als het klaar is, is weer eens wat anders dan een dier!

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:55

oehw gaaf!
Wowkleur: Metallic rood }>

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:57

Nou ik dacht dus eigenlijk aan een paard van VDL. :+
Maar dit is ook heel interessant. Ik vind de belijning al netjes hoor, voor een leek lijken de verhoudingen oke.