[FOTO] The art of the darkness

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Rennie89

[FOTO] The art of the darkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:45

Vandaag ben ik in het dierenpark in Galdau geweest, daar lopen damherten en mouflons enzo gewoon los tussen de bezoekers,
ze zijn mensen goed gewend en sommige komen ook echt even bij je om te knuffelen, en andere willen dienen als tafel voor de
plattegrond :D Natuurlijk ook erg spectaculair voor de foto :j Ik kwam een hinde tegen die voor de helft blind was, en het zag er
heel apart en interessant uit.

Ik heb er dus 2 foto's van genomen, ik kan er begrip voor hebben dat menige mensen de foto's vreselijk zullen vinden, maar ik
vind het persoonlijk ook iets sterks uitstralen... Maar ik heb al ondervonden dat ik een beetje vreemd ben met bepaalde dingen dus... :')

Ziehier de foto waar het om gaat, houd er rekening mee dat het dus in een dierenpark is en even snel een foto genomen toen ik
de kans had, daarna rende de hinde weer weg :P

Afbeelding

en nog een foto om een duidelijker beeld te geven van het hert, vond het ook wel sterk
Afbeelding

Heb alweer een tijdje geen topic hier geopend :') Onderbouwd commentaar is welkom maar blijf lief :P
Laatst bijgewerkt door Rennie89 op 18-08-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:47

Ik moet zeggen dat de foto in de link me veel meer aanspreekt dan de zichtbare foto. De zichtbare foto focust zo op het oog dat nauwelijks zichtbaar is dat het om een dier, een individu gaat. Als het er niet bij had gestaan, zou ik niet hebben geraden dat het een hert was, laat staan een jonge. Dat zie je bij de tweede juist wel, die heeft daardoor een veel sterkere boodschap voor mij. :)
Laatst bijgewerkt door Elanor op 18-08-11 20:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Re: [FOTO] The art of the darkness

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:48

Helemaal mee eens :j dat is ook de reden waarom ik de foto er wel bij plaatste, maar twijfelde of ik hem wel zichtbvaar moest zetten. Denk dat ik dat toch maar even ga doen

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:49

Ik zeg: omkeren die hap. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 20:50

Omkeren niet :P vind ze allebei wel iets hebben, daarbij zal het voor menige ook een smaakkwestie zijn, maar dat heb je ook met dit soort foto's :')

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:50

Ja ik ga dus mee met Elanor :j De eerste foto doet mij ook meer denken aan een wolf op de een of andere manier dan een hert. Wel super apart, en het heeft zeker wat krachtigs om zich heen! Al zou ik misschien zelf de neus bij de eerste er af gecropt hebben, je ziet toch niet echt dat het een hert is.

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:01

de eerste past bij het oppervlakkige van de titel 'the art of darkness' door de donkere foto .. maar als je erbij na gaat denken.. de ree is blind en dus is het altijd 'dark' :+ vind ze wel heel gaaf.. vooral omdat je ook niet echt vaak een ree ziet laat staan een blinde.. dus ja voor mij een +:)+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-11 21:03

Is geen ree he, een damhert :P Maar idd, je ziet het niet vaak. Deze was ook aan 1 oog blind, andere oog was nog goed :j Ik had idd de titel vooral gericht op de foto zelf, dat er ook iets (naar mijn mening) kunstzinnigs voort kan komen uit "duisternis" om het maar zo te zeggen :D

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:05

Juist omdat je bij die eerste niet direct ziet wat voor dier het is vind ik die echt geweldig.

De linkeronderhoek zou ik wel wat donkerder maken, dat je de een wat scherpere rand om de kaak krijgt met vaag nog wat haren van de nek zichtbaar en die verticale dunne schaduw over het gezicht meer symmetrisch wordt doordat die dan zowel onder als boven in een groter donker vlak uitloopt. Snap je hem nog? :')
Maar zo is het plaatje beter in balans en heb je een mooie lijn die je echt naar het oog trekt.

Die tweede vind ik dan weer niets, neusje onscherp maar wel die scherpe baardharen en een vrij drukke achtergrond vind ik teveel afleiden van het hert zelf. Die eerste foto zou ik zo aan de muur hangen, erg sfeervol en interessant :j .

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 21:16

lifaya schreef:
Is geen ree he, een damhert :P Maar idd, je ziet het niet vaak. Deze was ook aan 1 oog blind, andere oog was nog goed :j Ik had idd de titel vooral gericht op de foto zelf, dat er ook iets (naar mijn mening) kunstzinnigs voort kan komen uit "duisternis" om het maar zo te zeggen :D

damhert :') :o

ik snap je volkomen :j :D

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 22:16

Heel mooi! :j Blijf er naar kijken, inderdaad omdat je niet meteen ziet wat het is.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 09:22

Jeetje, die zijn echt enorm sterk en super gaaf! :wow: