Het heeft even op zich laten wachten. Maar nu heb ik eindelijk weer een tekening af. Deze keer heb ik aardig wat tussenstappen op de foto gezet. Dat leek me leuk en leerzaam.
De tekening is op a3 formaat met oliepastelkrijt.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
kaat21
Geplaatst: 18-08-11 12:32
Netjes Iris!!
iloonaa__
Geplaatst: 18-08-11 13:13
mooi! vind het erg gaaf! oogjes heb je ook erg mooi gemaakt!
Malenka
Geplaatst door de TopicStarter: 18-08-11 13:56
Dank jullie wel.
Een paar stappen weg gelaten in verband met formaat... maar toch wel aardig om te zien:
omdat het mijn paard is ben ik dubbel zo trots iris je heb voor treffelijk de gelijkenis weg gezet tussen het echt paard en het paard op papier de zachtheid in de ogen geweldig het hoofd is zo sprekend
roosjelove
Geplaatst: 18-08-11 20:20
Wauw, super mooi gedaan en dat met oliepastel (die ligt inmiddels ergens achter in een kast verstopt bij mij omdat ik het zo vervelend vond werken), respect!
roosjelove, Het is juist mijn lievelingsmateriaal. Het is niet gemakkelijk als je iets exact wilt hebben (je kunt niet eindeloos lagen toevoegen). Maar ik vind het heerlijk om mee te werken.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dacht dat hij bij je eerste foto al af was, vond hem toen al erg mooi, maar het eindresultaat is prachtig! Heel gaaf kleurgebruik, zoals dat paars en blauw op de kont, goede sprekende ogen en toch nog dat ruwe behouden. Super!
Zeker een geslaagd portret! Alleen zit ik bij dat 'filmpje' maar te wachten tot net de laatste stap. Ben daarom erg benieuwd hoe de tekening zou zijn als je net dat voor mij laatste stapje nog zou maken.
Dank je voor je reactie. Dat je een laag mist kan ik me voorstellen. Ik heb ook getwijfeld over een aantal onderdelen. Maar het papier is te vol om er meer mee te doen. Dat is het nadeel van oliepastel. Op een gegeven moment is het verzadigd en kun je het resultaat alleen nog maar slechter maken.