[SCH][WIP] Afghaanse windhonden schilderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

8nnemiek

[SCH][WIP] Afghaanse windhonden schilderij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-11 22:54

3D doek
Formaat: 60×80 cm
En ik gebruik acrylverf, met structuurpasta.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vooral die vacht blijft zó ontzettend lastig he! Die plukken haar op de kop, pfoe! Daar ga ik me morgen eens aan wagen :Y)

Solleke_Noah

Re: [SCH][WIP] Afghaanse windhonden schilderij

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 09:30

De ogen zijn al heel sprekend vind ik, mooi!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 16:54

Zo dat is een redelijk groot formaat. Verhoudingen zien er goed uit en vind het een mooie compositie. Achtergrond spreekt me nu ook al aan, leuk met dat blauwe accent, ga je dat erin houden? Vind dat je de ogen heel knap hebt gedaan, mooi gedetailleerd en sprekend! Ben erg benieuwd hoe je de vacht gaat aanpakken, maar ga dit zeker volgen!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-11 18:59

Bedankt allebei :)
Het doek is inderdaad vrij groot, dat is wel even wennen, er gaan heel wat potten verf doorheen zo :Y)
De blauwe accenten laat ik in de achtergrond zitten, en ik denk dat ik er ook nog wat paars/lila doorheen doe.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 20:30

En langzaamaan begint de eerste hond wat vorm te krijgen :j

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 20:42

Oeh dat ziet er goed uit! Kijk nog even naar de neusgaten; de voor ons rechter lijkt een stukje te hoog te zitten. De vachtstructuur lijkt me inderdaad erg lastig, maar het ziet er nu al goed uit! Stiekem vind ik het wel jammer dat je enkel zwart/wit/grijs gebruikt (toch?) voor de zwarte hond; op je foto's is ook te zien dat er zoveel meer kleur (paarsen, blauw, etc.) in een zwarte vacht zit die het geheel meer leven kunnen geven. Wel vind ik de verhoudingen, de blik en de compositie heel erg mooi, ik ga 'm even volgen! :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 22:28

Dank je!
De neusgaten, je hebt gelijk, ik zie het nu ook :j
In het echt heb ik er wel wat kleur in verwerkt, in de kin/bovenlip bijvoorbeeld zit wat beige. En in de vacht zit een beetje lichtblauw. Op de foto lijkt alles wat grauwer dan in het echt. Maar ik wil er inderdaad nog wat meer kleur in gooien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 11:37

Lastig altijd inderdaad om een foto te plaatsten die de échte kleuren weergeeft. :j Vind de uitdrukking van de ogen trouwens ook erg goed, ziet er uit als een lieve hond :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 13:28

Ja klopt, de echte kleuren krijg je bijna nooit goed gefotografeerd, en al helemaal als je binnen foto's maakt.

Goed te horen dat je de uitdrukking mooi vindt! Dat was best lastig, want ik heb geen foto die mooi van voren is genomen met genoeg details , dus de ogen en gezichtsuitdrukking moet je dan toch een beetje erbij 'verzinnen' met behulp van een aantal andere foto's. Maar het is inderdaad een ontzettend lieve hond :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-11 20:33

En ik ben weer een stapje verder :j
De vacht moet ik nog beter gaan uitwerken. Maar het ziet er in ieder geval al een beetje aaibaar uit :D

Afbeelding

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-11 21:20

Gaaf Annemiek! :D Ben erg benieuwd hoe hij er straks uitkomt :).

licorne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-11 16:22

Zooo dat is tof, bij de eerste zwarte laag dacht ik nog ohjee wat gaat dat worden, maar verder opgebouwd jeetje, respect! Ik zit momenteel te zwoegen op de lange zwarte manen van een paard, WAT een werk...
Leuk samengestelde compositie, benieuwd hoe dit gaat spreken met een blonde afghaan ervoor :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-11 21:00

Bedankt allebei :D

Ik werk inderdaad met héél veel laagjes. In het begin denk ik ook wel eens, dit wordt nooit wat :') Ik doe ook weken over zo'n schilderij, elke keer als ik erheen kijk zie ik weer iets wat beter kan en dan werk ik er een kwartiertje aan en dan zet ik em weer opzij :+ Die vacht is inderdaad ontzettend lastig. Ik heb ook nog niet de perfecte techniek gevonden, maar wat redelijk goed lijkt te werken is eerst alles donker verven, dan met een iets lichtere kleur een aantal plukken schilderen, en daar weer dan de highlights op schilderen.

Ik ben ook benieuwd hoe het er uit gaat zien met de andere twee rode honden erbij. Hoop dat dat rood niet té veel naar voren springt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-11 17:12

En weer iets verder :+
De foto is wat donker uitgevallen.. maar nu zie je wel een beetje het paars dat ik er doorheen heb gemengd. Al is het in t echt wat minder fel paars :Y)

Afbeelding

Hebben jullie nog tips voor de eerste hond? Hang een beetje vast nu :+ Of is ie goed zo? (op de scheiding na, die moet nog wat bijgewerkt worden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-11 18:18

Je hebt veel diepte in de vacht gekregen :j Ik zou de eerste hond zo laten, het ziet er prima uit. Juist als je een beetje vast zit kun je misschien beter eerst even ergens anders mee bezig gaan en er later nog eens naar kijken :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-11 15:45

Dank je :j En ik ben nu inderdaad met de tweede hond begonnen. Nog lastiger met al die verschillende kleuren in zn vacht haha!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 17:33

Oh woooooooooooow *kwijlt* :wow: Wat een gaaf schilderij zeg! Die ogen inderdaad! Heel sprekend :j

...ik blijf maar kijken :o

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 22:44

Awww bedankt :D

Nog een close-up, al is de foto niet helemaal scherp:
Afbeelding

en dan plaats ik morgen de foto met de eerste paar laagjes van hond nummer 2 :j

lau4lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 13:42

Wauw die ogen! echt super mooi :j

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-11 14:07

Waar doe je jezelf áán met die vachten! :D Zwart én langharig, afgrijselijk - om te schilderen. :D

Ik vind hem erg mooi worden, fijn met dat blauw en een beetje paars erdoor. De ogen zijn prachtig! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat, maar het zal nog wel een flinke klus worden met nog twee te gaan! :j

Voor een volgende keer zou je misschien een groter doek kunnen nemen, of anders bij je schets iets meer ruimte aan de zijkant overlaten. Ze staan daar nu wel erg krap op de rand, ietsje ruimer staat denk ik mooier en is ook makkelijker als je hem in wilt lijsten. :)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-11 20:43

Ja vreselijk he, vacht schilderen, maar het is echt zó'n supergoede oefening he! Het gaat me steeds makkelijker af :)

Een groter doek was inderdaad wat handiger geweest.. maarja daar kom je altijd achteraf pas achter he :Y)
Maar ik heb nog een megagroot 3D doek staan, van 1 meter bij 1.20, dus daar ga ik de volgende keer eens iets op kliederen :D

Nou, de volgende update, en ik ben er best tevreden over :j De vacht moet nog ietsjes gedetailleerder, en misschien dat ik er nog wat goud in vermeng zoals ik ook bij allebei de honden in de ogen heb gedaan. En dan op naar hond 3 :D
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-11 22:23

Wauw ontzettend gaaf! Vacht schilderen gaat je goed af hoor, vooral de tweede hond is lekker harig :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 09:43

Bedankt :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-11 10:22

Oeh wauw, die opwaaiende vacht is echt heel realistisch, vooral met die witte accenten! Heel mooi!

Kijk alleen nog even naar de achterpoten van de onderste hond :) Ze lijken nu nog iets teveel op berenpoten omdat de gewrichten op de verkeerde plaats lijken te zitten. Die van de knie klopt, maar volgens mij mag het gewricht van de hak nog wat hoger (zodat z'n middenvoetsbeentjes dus wat langer worden). Nu lijkt 'ie nog iets teveel op z'n hele voet te lopen i.p.v. enkel op de tenen. Moeilijk uit te leggen, ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel :D . Maar ik vind het erg knap hoor! Dit lijkt me wel een van de moeilijkste rassen om te schilderen met zo'n vacht, dat vertekent natuurlijk al snel :j Keep up the good work! :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-11 11:51

Bedankt! En ik begrijp wat je bedoelt :j Ik ga vanavond nog eens goed naar de foto kijken en een beetje proberen de hak te veranderen :)