[SCH] Paard met veulen in waterverf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[SCH] Paard met veulen in waterverf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 10:34

Afbeelding

Paard met veulen in waterverf (aquarel)

xxStitchxx

Re: [SCH] Paard met veulen in waterverf

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:06

als ik eerlijk mag zijn,
op zich leuk gedaan maar de stijl spreekt mij niet echt aan.
en het is een beetje chaotisch.
ik snap niet echt wat het midden voor moet stellen, staat er een paard achter of is dat de borst van de merrie?

en volgende keer ander soort papier gebruiken.
lekker verder blijven oefenen!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 11:08

xxStitchxx schreef:
als ik eerlijk mag zijn,
op zich leuk gedaan maar de stijl spreekt mij niet echt aan.
en het is een beetje chaotisch.
ik snap niet echt wat het midden voor moet stellen, staat er een paard achter of is dat de borst van de merrie?

en volgende keer ander soort papier gebruiken.
lekker verder blijven oefenen!

Da's de buik, ze ligt op de grond veulen te likken.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:15

niet banketstaaf bedoeld ofzo maar zo lijkt het paard heeel erg dik :O en alsof het hoofd te klein is voor het lichaam tenminste als ik het goed zie, vind hem idd wat chaotisch je moet egt goed denken en kijken voordat je weet waar het lichaam is,
voorderest heb ik geen verstand van verf :)

Foahriya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:27

Ik vind het heel erg knap dat je dit kunt, maar het is niet mijn smaak of stijl. Succes!

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:32

Ik vind jouw tekeningen altijd zo bijzonder, je hebt een heel eigen stijl!!
Wat alleen bijv. dit werk 'verwarrend' maakt, is dat er bepaalde stukken zijn die kloppen, en stukken die absoluut niet kloppen. Zo heeft een paard niet zijn benen naar binnen gevouwen als een kat (zoals jij de merrie hebt neergelegd)
Teken je na van een plaatje? Of doe je dit uit je hoofd?? In het geval van natekenen, leg je voorbeeld plaatje eens op zijn kop en teken je tekening op zijn kop na. Je zult zien dat je tekening er dan opeens misschien wel nog realistischer uit komt te zien omdat je van het patroon afstapt wat ervoor zorgt dat we dingen tekenen zoals we dat gewend zijn te doen ;)

En, als je echt door wil met water (aquarel) verf, investeer dan in een aquarelblok. Dit maakt niet alleen de kleuren van je tekening mooier, dit zorgt er ook voor dat het papier niet gaat bubbelen ;)

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 15:58

Ik vind de stijl juist wel weer leuk, leuke tekening voor in een strip, niet té cartoon, maar ook niet heel realistisch. Wel vind ik ik wat hierboven gezegd is wel waar, in het midden van de tekening moet je heel goed kijken wat alles is, dat kan misschien nog wat duidelijker! Succes nog, ik vind dat je een leuke eigen stijl hebt! :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 16:09

Ik vind het niet je beste werk, maar ik vind wel altijd dat je een erg leuke stijl hebt :j

Het middenstuk is idd een beetje rommelig en je aandacht wordt daar te veel naartoe getrokken en dat is jammer voor de rest van de tekening. Verder vind ik dat je de sfeer niet helemaal te pakken hebt gekregen, het veulen zijn hoofd valt een beetje weg vanwege het perspectief wat niet helemaal klopt en dat is zonde.

Op naar het volgende werk, ik vind het altijd leuk om dingen van jou te zien :D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:48

Nieuw werkje?
(vind het namelijk jammer wanneer je oude werken opnieuw plaatst...)

Vind hem leuk, heeel erg jouw stijl maar die vind ik juist wel leuk :j
Je moet eens vaker werken plaatsen, zie er zeker een stijgende lijn in en vooral de paarden spreken me aan :)

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 21:51

Cyntje schreef:
Nieuw werkje?
(vind het namelijk jammer wanneer je oude werken opnieuw plaatst...)
Ooooookay, oooooookay, ik geef het toe! Ik zit al een paar maanden in een art-dip, en omdat ik toch op de een of andere manier een contributie wil leveren aan UK, doe ik dit dus. ;(

Nogmaals, het spijt me. maar deze plaat komt uit 2006 en ik ben Bokker geworden in 2007! (check mijn profiel maar bovenaan!) Ik heb deze ook eens een keer gedaan in POTLOOD, dus misschien verwar je het daarmee...

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:56

Nou iig eerlijk dat je het toegeeft!!!

Lekker aan het tekenen gaan, dingen uitproberen.. ook dingen die niet naar je zin zijn kun je veel uithalen om van te leren! En gewoon lekker plaatsen, dan krijg je veel tips waar je ook weer wat mee kan!! Je raakt dan vanzelf uit je dip :)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 21:59

Al is het een oud werkje... als je hem nog niet op bokt hebt laten zien is het toch goed? :)

Verder herken ik wel wat jij hebt, heb ik ook wel eens last van... Wat je kan doen is eens iets heel anders proberen dan je normaal doet, ga bijvoorbeeld eens een landschap schilderen/tekenen, of bloemen. Dan gaat er wss weer een wereld voor je open ;)

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 17:01

Idd,...als je deze nog niet eerder geplaatst hebt hoor je mij niet klagen hoor :D
Ennuh je bent alles behalve verplicht om werk op UK te plaatsen hoor,.. ;)