[SCH]2-jaarproject éindelijk af; Caravaggio 146 x 107 cm!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elinebakker

[SCH]2-jaarproject éindelijk af; Caravaggio 146 x 107 cm!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 19:56

HIJ IS EIN-DE-LIJK AF!! *\o/*

Zie hier het oude topic (foto's doen het niet meer, op de tweede pagina staat er een die het nog wel doet):
[UK] [SCH][WIP]Jaarproject; Caravaggio 146 x 107 cm!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het was in opdracht, dus die kan ik mooi verrassen als hij eind volgende week terug is van vakantie! :):)

_NancyJarig

Re: [SCH]2-jaarproject éindelijk af; Caravaggio 146 x 107 cm!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:57

Jeetttjeee :wow:
Wat een schilderij!

Hij is wel echt fantastisch geworden hoor! :j

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 19:59

Wauw :oo

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:15

erg mooi hoe je de plooien en het lichtinval hebt geschilderd! Ik ben zelf niet zo fan van het naschilderen, want ja.. zo mooi als hij het kon word het toch niet. Toch vind ik het heel erg knap, en denk dat je opdrachtgever er heel blij mee zal zijn!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:16

Ik had je vorige topic ook gezien, het eindresultaat is echt prachtig! Wat een engelengeduld moet jij hebben! Heel goed kleurgebruik, fijn gedetailleerd, echt super!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:17

Prachtig gedaan zeg, niet te geloven!
Alleen vind ik het apart dat Jezus geen gaten in zijn handen heeft.. maar dat was op het origineel ook niet zag ik. Dat vond ik wel.. apart.
Maar eh, chapeau hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:19

Wat enorm mooi gemaakt!!! Echt respect voor je kwaliteiten!

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 20:26

Martine_R schreef:
Prachtig gedaan zeg, niet te geloven!
Alleen vind ik het apart dat Jezus geen gaten in zijn handen heeft.. maar dat was op het origineel ook niet zag ik. Dat vond ik wel.. apart.
Maar eh, chapeau hoor!

Net zo apart als dat Jezus geen rimpels heeft :Y)

Heel erg bedankt voor jullie reacties :D

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:28

Echt knap gedaan. Ik herken het schilderij direct terug.
1 puntje van kritiek. Ik vind de rand om de hoofden heen wel heel hard. Het kan best dat het origineel dat ook heeft, zo exact herinner ik het me niet meer. Maar een paar losse haren op de hoofde zal het geheel al wat losser en zelfs nog realistischer doen lijken.

Maar chapeau ik doe het je niet na, ook niet ik 10 jaar.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:28

ik zie in je profiel dat je nog nieteens zolang schildert, knap hoor! respect!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 20:30

*oenk*...lijkt wel een werk uit de Middeleeuwen... +:)+
Ben het eens met het commentaar van Daisyree :j

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:12

Wát een project zeg! :wow: Erg knap gedaan!
Wel ga ik mee met het commentaar van daisyree en iets meer details in het haar van Jezus zou het helemaal af hebben gemaakt :D .

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-11 21:24

Klopt inderdaad, de achtergrond is wat donker t.o.v. het haar. Zou daar ook nog meer diepte in kunnen brengen, maar zo heb ik nog genoeg dingetjes waar ik over kan mieren** :+
Het is voor m'n gevoel nu klaar, het is me op het eind heel erg gaan tegenstaan en had er geen lol meer in. Ik kan nog vér in detail verder gaan, maar dan zou ik er meer voor moeten vragen hehe.

Heb de vernis er nog niet op, ik vraag de eigenaar eerst wat hij ervan vind en wie weet doe ik er nog wel wat aan. Denk het niet haha!

AliesMeijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:32

Nou je kan er ook meer dan tevreden over zijn hoor! Het is echt prachtig geworden en ik denk dat er maar weinig zijn die je dit nadoen. En op den duur moet je inderdaad gewoon stoppen. Aangezien je op het moment dat je aan dit schilderij begon nog niet heel lang schilderde en toen waarschijnlijk afspraken over de prijs hebt gemaakt, schat ik zo in dat je dit schilderij nu al voor een veel te kleine prijs weg doet ;) .
Lekker beginnen met een nieuw schilderij en het resultaat dan vooral ook op bokt plaatsen :P .

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 21:34

en daarnaast, je moet het niet willen vergelijken met Carravagio.. Het word niet zoals hij hem had gemaakt, dat kan gewoon niet. Hierin kun je toch nog zien dat het van jou is, door je eigen stijl.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-11 22:32

Ohhhhh wat is ie vre-se-lijk mooi geworden :wow:
Wauw! Twee jaar maar wat een resultaat! Je zult er ongetwijfeld mega trots op zijn; en terecht!! :D

Ga wel mee in het puntje van Daisyree, met wat losse haren wordt het geheel net wat losser. Maar het is echt een geweldige plaat :D

Ik ben benieuwd naar de reactie van je opdrachtgever!!!

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 12:57

Supermooi man! Net echt! Mag zo tussen alle rembrandts hangen :j
Maar, waarom heeft 'ie een gat in z'n buik? xd

HoezoJuliaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:12

in een woord WAUW! zo'n details!

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 13:23

Wauw, je zult wel heel blij zijn dat hij eindelijk af is na twee jaar werk! Echt fantastisch dat je het hebt volgehouden om zo lang aan een schilderij te werken - maar het resultaat is er dan ook naar! Vooral de rode stoffen vind ik ontzettend mooi gedaan, en ook de uitdrukking van Tomas is erg aansprekend en trekt de aandacht.
Ik ga op zich mee met de opmerking van Daysiree, het hoofd van Christus lijkt wat diepte te missen in vergelijking met de rest van het schilderij, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat het gewoon tijd is om er een punt achter te zetten. Je mag erg trots zijn op het resultaat!

Dit is volgens mij een schilderij dat je in het echt moet zijn, dan is de impact veel groter dan op zo'n klein plaatje op een beeldscherm.

Komt het ergens in een publieke ruimte te hangen? :)

Pirate schreef:

Geintje toch? :+ Tomas was niet aanwezig toen de opgestane Jezus aan zijn discipelen verscheen. Tomas kon niet geloven dat de andere discipelen echt Jezus hadden gezien. Hij zei dat hij het alleen zou geloven als hij de wonden van de spijkers zou kunnen zien en voelen, en als hij zijn hand in Jezus' zij zou kunnen leggen. Jezus verscheen een week later nogmaals en zei dat Tomas Zijn handen moest zien en voelen, en dat Tomas zijn hand tegen Zijn zij moest leggen. Tomas moest geloven en niet langer ongelovig zijn. Toen geloofde Tomas pas dat het werkelijk Jezus is en dat Hij is opgestaan. De moraal zit hem er dan in dat Jezus zegt dat Tomas pas gelooft omdat hij heeft gezien en gevoeld, maar dat er gelukkig ook mensen zijn die geloven zonder gezien te hebben, waar het bij 'geloven' om draait. :)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-11 13:55

AliesMeijer schreef:
Nou je kan er ook meer dan tevreden over zijn hoor! Het is echt prachtig geworden en ik denk dat er maar weinig zijn die je dit nadoen. En op den duur moet je inderdaad gewoon stoppen. Aangezien je op het moment dat je aan dit schilderij begon nog niet heel lang schilderde en toen waarschijnlijk afspraken over de prijs hebt gemaakt, schat ik zo in dat je dit schilderij nu al voor een veel te kleine prijs weg doet ;) .
Lekker beginnen met een nieuw schilderij en het resultaat dan vooral ook op bokt plaatsen :P .

Haha klopt helemaal. Had pas twee mini schilderijtjes gemaakt toen ik deze opdracht kreeg, dus ik vond het al als super veel geld klinken. Toch bijzonder dat iemand zo in mij kon geloven zonder meer werk te hebben gezien!
Heb ook heeeel veel geleerd van dit schilderij. Zou ik het overnieuw moeten doen dan zou ik totaal anders beginnen en dan zou het waarschijnlijk ook veel sneller af zijn.
Ik kan nog zo'n zelfde opdracht krijgen van mensen uit Amsterdam, maar ik wil eerst nog wat ideeën uitwerken die ik in die twee jaar verzameld heb :+

Zal zo even een nieuw topic plaatsen van een schilderij waar ik nu mee bezig ben!

@Elanor; In het echt is hij ook stukken mooier, ik heb gisteren lopen klooien om hem goed op de foto te krijgen.. Een kennis komt nog eens langs met een betere lens, wie weet krijgen we hem er dan mooier op.

Hij is bedoeld voor bij de eigenaar thuis, maar hij wil er waarschijnlijk ook mee exposeren. Hij heeft in ieder geval 2 jr bij ons in de galerie gestaan waar die heel veel is gezien :D

En je hebt het verhaal mooi verwoord, bedankt!!

Pirate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 15:14

@ Elanor

eeeuh, het klinkt logisch, maar ik snap er geen bal van :+

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 20:41

Wauw... Werkelijk waar: respect! :j
Wat heb je de sfeer prachtig weten te vangen. En wat een doorzettingsvermogen om dit project tot een einde te brengen. *neemt pet af*

@ Pirate: nog wat meer achtergrondinfo --> http://nl.wikipedia.org/wiki/Tomas_%28apostel%29

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-11 21:50

Super knap geschilderd! Mooie kleuren, techniek en sfeer! Respect hoor!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 11:00

Wat ontzéttend mooi! Heel erg gaaf geschilderd en wat een kleur en detail _/-\o_ .

Wat ik persoonlijk wel jammer vind, ik dat het een kopie van een meesterwerk is. :).

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 14:58

Elanor schreef:
Pirate schreef:

Geintje toch? :+ Tomas was niet aanwezig toen de opgestane Jezus aan zijn discipelen verscheen. Tomas kon niet geloven dat de andere discipelen echt Jezus hadden gezien. Hij zei dat hij het alleen zou geloven als hij de wonden van de spijkers zou kunnen zien en voelen, en als hij zijn hand in Jezus' zij zou kunnen leggen. Jezus verscheen een week later nogmaals en zei dat Tomas Zijn handen moest zien en voelen, en dat Tomas zijn hand tegen Zijn zij moest leggen. Tomas moest geloven en niet langer ongelovig zijn. Toen geloofde Tomas pas dat het werkelijk Jezus is en dat Hij is opgestaan. De moraal zit hem er dan in dat Jezus zegt dat Tomas pas gelooft omdat hij heeft gezien en gevoeld, maar dat er gelukkig ook mensen zijn die geloven zonder gezien te hebben, waar het bij 'geloven' om draait. :)

Niet iedereen is godsdienstig opgevoed ;)
Ik vroeg het me ook af, had wel een flauw vermoeden dat het om Jezus ging, maar aan de hand van de naam van het schilderij ahd ik het niet geweten :n

TS: ik kan maar 1 ding 'zeggen' _/-\o_

Fantastisch, werkelijk waar.