[TEK] Mijn paard voor eerst getekend :)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Firefly4

[TEK] Mijn paard voor eerst getekend :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 13:53

het is de eerste keer dat ik een topic hier plaatst.
Ik ben wel vaker met tekenen bezig en lees vaak topics met tips.
Nu heb ik toch een stuk die ik erg mooi vind.

Nu ik de tekening op de PC heb staan, zie ik dat ik de nek toch net wat verkeerd heb getekend. Het is iets te smal. Op de foto loopt de nek echt rond en bij 'valt' die wat naar binnen.

Het oog vind ik voor mijn doen echt super gemaakt. Ogen lukte me eerder nooit...

Ik heb gebruik gemaakt van normaal wit A3 papier en gewone bruynzeel kleurpotloden. Daarbij ook de H1 tekenpotloot voor de eerste schets en de B4 en B5 voor de donkere kleuren in het paard.

Eerst de voorbeeldfoto:
Afbeelding

Ik heb in de tekening geprobeerd het hoofdstel weg te laten. Vond dit nog best lastig.
Afbeelding
Afbeelding

Het oog:
Afbeelding

De tekening is door het maken van foto (met telefoon) wel wat achteruit gegaan in kwaliteit.

Ben benieuwd naar de reacties ;)
Wees beetje lief, is mijn eerste tekening die ik op bokt plaats.

Yoghurtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:38

Ik vind hem goed gelukt :D
Maar ik stoor me een beetje aan de mond :o

xJolijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 17:18

Opzich mooi gedaan hoor =)
Probeer wel goed op de verhoudingen te letten, zo is de nek iets te dun (aan de bovenkant), maar dit valt nog wel mee. Het oog is iets te langwerpig, de oren zijn wat te lang (en ze lopen uit in een scherpe punt, dit is in het echt niet zo), maar waar ik me het meest aan stoor is de mond. Deze loopt te krom voor mijn gevoel, en is te lang ;)

Probeer hier de volgende keer op te letten :) Je kleurgebruik is al best mooi, al mag er hier en daar wat meer contrast in.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

loonew

Re: [TEK] Mijn paard voor eerst getekend :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:43

Vind hem erg mooi maar zoals ze al zeggen de mond een klein kort streepje is al genoeg denk ik want dan zie je dat y een mond is en nu is het zo van alsof er bij geschreven staat "mond"maar vind hem verder erg mooi!

Foahriya

Re: [TEK] Mijn paard voor eerst getekend :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 18:51

Het is erg mooi, vooral de schaduwen en hoe je het hebt ingekleurd. Let de volgende keer wel op de verhoudingen, maar verder is het een mooie tekening!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 19:03

Bedankt voor de reacties :)

Ik heb een blokjes papier gebruikt. Heb dit erachter gelegd en heb op de foto ook blokjes getekend. Als ik nu nog keer kijk kom ik met de blokjes bij oog en oren toch wel zelfde uit. Maar misschien blokjes niet helemaal goed getekend ;) haha

Ik liet vandaag de foto aan mijn moeder zien en voor eerst in al mijn tekeningen zag ze meteen dat het Liberty was :) hahaha Dus dan is het echt goed geworden!

Paard heeft lange oren van zichzelf. Dus als ik die 'korter' zou maken, zijn het haar oren niet meer ;)