[SCH] Andalusiër.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

marjoke

[SCH] Andalusiër.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:09

Na mijn vorige topic ([UK] [SCH] Calypso.) waarin ik probeerde mijn stijl uit te bereiden met abstracter, minder gedetailleerd werk waarbij ik delen weg liet, ben ik nu een stuk verder. Jullie vonden Calypso niet af en het contrast tussen een sterk uitgewerkt hoofd en een volledig weggelaten achterbeen vonden jullie te groot. Ik vond dit wel een tof resultaat, maar niet iedereen was het daarmee eens.
Deze keer heb ik gekozen voor een random andalusiër in een zelfgekozen, moeilijke houding. De verhoudingen kloppen dan ook helemaal niet, daar ben ik me van bewust, maar ik vond dat niet sterk genoeg storen om het te veranderen. Dat onperfecte van verkeerde verhoudingen past dan wel weer in deze niet-uitgewerkte stijl. Ik wilde eerder rommel dan structuur en voor mijn gevoel ben ik daar wel in gelukt. Ik ben benieuwd wat jullie dit keer vinden.

Aquarel
30 x 35 cm
8 uurtjes werk
Werk is op foto te blauw en niet scherp genoeg maar ik kreeg hem er jammer genoeg niet beter op.

Afbeelding

Grote versie
http://img534.imageshack.us/img534/8782/andac.jpg
Laatst bijgewerkt door marjoke op 08-08-11 13:16, in het totaal 2 keer bewerkt

easygoing

Re: [SCH] Andalusiër sfeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:12

Ik vind hem prachtig. De verhoudingen storen mij totaal niet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:13

Ik ben geen kenner, maar wel kritisch... Ik vind hem prachtig! Alleen de bruine vlek rechtsboven trekt mijn aandacht iets te veel, ik vraag me af wat dat is...

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:16

gabyfedde schreef:
Ik ben geen kenner, maar wel kritisch... Ik vind hem prachtig! Alleen de bruine vlek rechtsboven trekt mijn aandacht iets te veel, ik vraag me af wat dat is...

Ja dat had ik ook een beetje, het lijkt voor mij haast een half gezicht van een fantasiewezen of zo.

Marjo

Re: [SCH] Andalusiër.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:21

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 13:47

Die heeft in het teken-mijn-paard-topic gestaan toch? Die heb ik inderdaad zien voorbij komen een lange tijd geleden en heb daar ook mijn inspiratie van opgedaan. Heb de foto verder wel niet gebruikt. Ik heb zelf een andalusiër die spaanse pas kent en heb foto's van hem getrokken, met de bedoeling dat ik ongeveer hetzelfde zou uitkomen als met die haflinger :) Ik heb het niet zo met haflingers vandaar dat ik een andere foto wilde, maar nu je hem terug laat zien lijkt hij dr wel erg op idd!

Ik vind het jammer dat jullie verder niet mee gaan in mijn rommelwereld. Ik weet zelf ook niet wat die bruine vlek is, een impressie van een achtergrond.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:49

Denk dat die vlek net even iets te aanwezig is in vergelijking met de andere rommel ;)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:53

Onwijs mooi, ik wou dat ik zoiets kon doen,

Wat mij persoonlijk 'stoort', stoort is ook weer zo overdreven :+ maar je begrijpt me wel. Zijn de billen :D
een anda heeft (moet) ronde billen hebben, en geen 'halflinger/tinker' billen :)

voorderest, prachtig :j

EarthFocus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:56

Ik vind hem prachtig en die bruine vlek stoort totaal niet ;)

Alleen de billetjes een beetje :P

Sabine

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:59

Wat een prachtig werk! :~ Ik vind je kleurgebruik heel erg mooi en het 'rommelige', semi-abstracte spreekt me heel erg aan. Ik ga je website even bekijken!

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:19

Ik vind dit echt een prachtig schilderij! Heel mooi kleurgebruik, als je het in het echt zou zien zou dat nog wel mooier zijn, en deze stijl spreekt mij gewoon erg aan! Bruine vlek stoort me totaal niet, vind dat het juist een geheel maakt van de tekening. Echt een kunstwerk. :j

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:29

Dit is het soort schilderij wat ik in mijn huis zou hangen!!! Prachtig. Ik vind de losse stijl heel mooi.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 16:22

verography schreef:
Dit is het soort schilderij wat ik in mijn huis zou hangen!!! Prachtig. Ik vind de losse stijl heel mooi.

Same here, ik vind je stijl erg mooi, het is jouw stijl en natuurlijk mogen andere daar kritiek op hebben, maar als je het zelf goed vind zo, zou ik me niet gaan aanpassen op de mening/smaak van een ander :)
Ik vind het schilderij in de link ook erg fraai!

pinkelotje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:23

ik vind het echt geweldig ook als is het heel los (wat niet mijn stijl is) ik wind het echt mooi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:38

Wauw, wat een prachtig schilderij! Het kleurgebruik vind ik echt geweldig en die bruine vlek stoort me ook niet. Ik zou dit absoluut zo aan de muur hangen. *kijkt verlangend naar grote lege muur*

Anne_Baukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 18:43

Eigenlijk jammer dat het op zo'n klein formaat is, dit is een mooie voor op een groot papier!
Erg mooi gedaan, de kleuren passen goed bij elkaar en die losse stijl doe je mooi!

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 19:20

Ook ik heb nog zo'n grote witte muur (die binnenkort zwart word over). Zou deze te koop staan TS?

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 19:16

Dank voor de toffe reacties :)

babe: Heb je wel gelijk in. Dit is een heel klein werkje. Ik wilde iets snel en los tekenen en omdat het resultaat er wel mag zijn, is het achteraf dan jammer dat ik geen groter vel papier heb opgeplakt. Misschien maak ik deze nog wel eens over in een ander formaat.. :)
Ik ga in elk geval verder in deze stijl.

Voorlopig staat er geen werk van mij te koop. Ik doe in november tentoonstelling en heb werk nodig om op te hangen. Als ik alles nu verkoop wordt het daar erg saai :P Daarna is hetgeen niet verkocht is, wel gewoon te koop.

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:06

Ik hou er wel van. En dat de verhoudingen niet kloppen en dat die hier en daar niet geheel realistisch is vind ik er juist wel bij passen.
Het hele bruine in de vlek zou ik zelf mooier vinden als die wat vager zou zijn als de rest van de vlek. Maar vreselijk storend vind ik het niet.

zasread

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:25

just_kiki schreef:
Onwijs mooi, ik wou dat ik zoiets kon doen,

Wat mij persoonlijk 'stoort', stoort is ook weer zo overdreven :+ maar je begrijpt me wel. Zijn de billen :D
een anda heeft (moet) ronde billen hebben, en geen 'halflinger/tinker' billen :)

voorderest, prachtig :j

Dat is het enige waar ik ook een beetje over val. Het ontbreekt een beetje aan Andalusiër billen.
Verder vind ik de schildering echt prachtig!!! Zou hem zo aan de muur hangen :j

(en qua lijnen vind ik hem toch wel heel erg lijken op die haf foto die wordt aangehaald. De halslijn, stand van de benen en billen lopen hetzelfde, het is toch niet erg als je die als voorbeeld zou hebben gebruikt??)
https://lh4.googleusercontent.com/-pzJU ... 2/anda.jpg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:52

Hoewel de pose nogal hetzelfde is, is de foto van de haf meer van voren genomen dan het schilderij.

marjoke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 13:16

Bedankt voor de toffe reacties! :)
Zoals ik al zei heb ik die haflingerfoto zien voorbij komen in het aanvraagtopic. Maar omdat ik geen haflinger wilde schilderen, heb ik getracht met mijn anda eenzelfde reeks foto's te maken. (ik zal straks wel een reeks van die foto's uploaden als jullie mij echt niet geloven :+ )
Een paard dat deze beweging maakt met zn voorbeen, gaat bijna automatisch zijn hals opkrullen op deze manier. Dus elke foto van deze beweging zou er min of meer hetzelfde uit zien. Wat Rock zegt is ook waar. Mijn schilderij is een iets andere hoek. Bovendien is het paard dat ik heb geschilderd een stuk minder zwaar gebouwd dan de haf en staat hij veel hoger op zijn benen.
Waar ik het wel met jullie eens ben is de billen. Dat was me zelf nog niet echt opgevallen. Ik wilde die ruglijn erin om het bovenaanzicht duidelijk te maken en daarbij heb ik een beetje overdreven denk ik. Ik heb te hard willen benadrukken dat er twee delen van de rug zijn getekend, de rechter en de linker kant. Daardoor zijn het wat te dikke billen geworden..
Nu ik er zelf nog eens naar kijk, klopt die ruglijn niet eens en loopt die volgens mij te laag. Ik zal er nog eens naar kijken. Dit is met een klein likje verf zo opgelost..