Pixels van plaatje vergroten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Esther_r20

Pixels van plaatje vergroten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 20:33

Ik zie hier regelmatig erg mooie Photoshop dingen voorbij komen. Nu heeft mijn man met z'n vriendenclub een heel simpel plaatje (zwart/wit) wat op een sticker gedrukt moet worden, alleen...... Er zijn te weinig pixels in het plaatje, waardoor de randen totaal niet scherp zijn.

Kan iemand mij uitleggen hoe je meer pixels in een plaatje kan krijgen of heeft iemand tijd en zin om eventjes te helpen?
Het gaat om een voet met daarin het cijfer 5. Stelt echt weinig voor, maar de randen zijn gewoon te blokkerig.... Ik ben al even bezig, maar kom er niet uit....

Wie heeft er suggesties?

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 20:36

Volgens mij gaat dat helaas niet. Je kunt het plaatje wel vergroten, maar daardoor zie je in feite alleen de pixels groter en worden de randen dus niet scherper. :)

Wellicht kan iemand het logo gewoon op een hogere resolutie namaken, dan kun je dat bestand gebruiken voor het afdrukken. :)

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 20:38

Klopt, dat is ook het probleem
Ik dacht misschien is er op de een of andere manier een trucje voor
en anders de randen opnieuw scherp maken op het juiste formaat, maar ik heb helaas uit ervaring gemerkt dat ik dat met een laptop muis niet voor elkaar krijg ;)

Elanor schreef:
Wellicht kan iemand het logo gewoon op een hogere resolutie namaken, dan kun je dat bestand gebruiken voor het afdrukken. :)

Daar hoop ik stiekem ook op :o

Fnanne

Re: Pixels van plaatje vergroten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 08:08