Het vorige topic werd gesloten vanwege de linkjes, dus hier een nieuwe!
Ik ben samen met mijn zus bezig om een barebackpad te maken van een schabrakje en een schapenvacht. Het is erg leuk om te doen, maar wel erg lastig dat het niet onder de naaimachine past en je alles met de hand moet doen. Gevolg.. rode vingers en kromme naalden . We hebben wel een probleempje met de bbp: de schapenvacht is iets te klein om de hele bbp te bedekken. Misschien dat we met de stukjes die we over hebben de rest kunnen bedekken, maar ik weet niet of dat wel mooi wordt.
Het is nog lang niet af, maar het begint wel al een beetje ergens op te lijken.
Materialen:
- Sterke naalden;
- Sterk draad;
- Schaar;
- Draadjes-uithaal-ding;
- Schapenvacht;
- Singel: dekensingel/longeersingel/gewone singel + singelstoten. Wij gaan een longeersingel gebruiken. Hier komt dan ook het 'handvat' aan, ipv aan de bbp.
- Een gewassen zadeldek/schabrak/pad. Wij gebruiken een schabrak, omdat we die toevallig nog hadden liggen. Een dekje kan natuurlijk ook.
- Geduld.
1.

Draadjes knippen. Het draadjes-uithaal-ding brak, dus dan maar met een schaar
2.

Met 2,5 cm ruimte omtrekken.
3.
Uitknippen langs de omtrek. Daar is denk ik geen afbeelding bij nodig.
4.

Dan heb je dit.
5.

Met naald en draad vastmaken. LET OP: past niet onder de naaimachine!
Tips/ideeën? Die zijn erg welkom!
Waar heb je het schapenvachtje vandaan?
Die hebben het weer van de IKEA.
Bedoel je er zo een:

Heb het ooit ergens gezien, misschien zou je kunnen kijken naar een singel verlenger of dergelijk?
. Watvoor westernsingel? Ik heb op de site van de ruitershop in de buurt gekeken, maar dat zijn gewoon een soort dressuursingels. Hoe meot dat dan met een beugelriem?