[TEK] Western portretten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

IndianRose_

[TEK] Western portretten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 09:35

Ik heb een tijdje geleden 2 tekeningen gemaakt van westernfilms.
Ik vroeg me af of jullie nog tips hadden want ik ben graag perfectionistisch en wil echt nog
verbeteren in portret (ik zag laatst zo'n topic hier in Uit de Kunst, prachtige portretten!).
Deze tekeningen zijn met 8B potloden getekend.

Tekening van ongeveer 50x70 op steinbachpapier, vorige zomer gemaakt. Filmposter van Appaloosa met Ed Harris en Viggo Mortinson. Deze is momenteel ingekadert en hangt in het 'strijkkot' (vroeger was het een speelkamer, nu niet meer en er staat nu een strijkplank in en opbergkasten, vandaar ) Ik heb dit met een raster getekend omdat het veel te groot was om zomaar uit de losse hand te tekenen..
Afbeelding

Tekening van Russel Crowe in 3:10 To Yuma, niet zo lang geleden gemaakt. A3 steinbachpapier (schuin afgesneden zoals op de filmposter) Die heb ik niet met een raster getekend.
Afbeelding

Ik heb namelijk niet echt het gevoel dat ik echt verbeter, ik blijf zo 'n beetje hangen. Nu ben ik zelf ook wel koppig, ik wil het altijd zelf doen en luister wel naar tips maar pas ze niet altijd toe Toch zou ik eens willen weten wat jullie ervan denken!

En als iemand hier nog een erg mooie filmposter kent om na te tekenen, het liefs met western of iets met paarden, kan je altijd melden :)

Jojoju

Re: [TEK] Western portretten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 07:36

wauwiedepauwie!!! Erg mooi, herken de acteurs meteen! Ik heb echt geen opmerkingen of tips... :D

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 18:09

Dankjewel :) Tips zijn meer dan welkom ;)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 22:48

Wauw!!
Zoo gaaf! Zoiets zou ik wel aan de muur willen :D

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 23:24

Ik vind ze alletwee erg gaaf! Heel mooi met die donkere contrasten zo. :j

Waar je denk ik nog aan kunt werken, is om de gezichten nog wat meer vorm te geven. Het gezicht van Viggo op de poster van Appaloosa is bijvoorbeeld nog wat 'leeg'. Je hebt de ogen, bovenlip, neusgat en ook de kaaklijn heel sterk neergezet, maar de ruimtes daartussen kun je denk ik nog wat meer opvullen. Gewoon nog wat lichte laagjes (met een H4 potlood ofzo) om de vorm van de wangen, jukbeen en neus wat te verduidelijken. Probeer daarbij niet te vegen, daarvan wordt je tekening vlekkerig en het haalt de vorm en scherpte eruit. :)

Ik heb ook nog even op je website rondgekeken, dat schilderij van de ruiter met de gele jas mag hier zó aan de muur, die vind ik echt fantastisch! :wow:

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 09:11

Dankjewel! Da's waar, ik denk dat mijn contrasten soms gewoon een beetje te fel zijn, zou het daar ook niet aan kunnen liggen? Ik werk altijd in 1zelfde potlood (anders zie je zo'n verschil in grofheid vind ik), maar ik kan de volgende keer misschien proberen nog wat meer schaduwen in het gezicht te leggen ;)
superbedankt! :)

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 09:16

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 18:56

Ik ben nu bezig met een nieuwe tekening, iets heel anders maar ik heb er ook tips bij nodig ;)
aan haar linkeroog (vanuit haar standpunt) moet ik nog werken! Ik ben nu bezig met het haar
en de kleren. De foto kan ik niet online posten, dat zouden de ouders niet graag hebben. Het
is de 1e keer dat een kind redelijk goed gelukt is van mij vind ik persoonlijk, hoewel het nog niet
helemaal dat schattige meisje is! Aan de onderlip word ook nog gewerkt!
Afbeelding

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 19:06

Geen tips ontvangen op het forum, dus heb ik hem maar afgemaakt ;)
Dit is het resultaat:
Afbeelding
Tips voor de volgende keer mogen gerust, ik ben nu aan een zelfportret bezig!

IndianRose_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-11 18:10

sorry voor mijn gezeur, maar kan iemand mij alsjeblieft tips geven?